• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Jappe i Portugal

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.180
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Sv: Jappe i Portugal

Hej Jappe! Valencia "låter" bättre än Portugal just nu när det gäller väder. Ditt sjätte sinne fungerar ypperligt : )
 

Bilagor

  • Jappe-i-Valencia.jpg
    Jappe-i-Valencia.jpg
    54,8 KB · Visningar: 23

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Jappe i Portugal

jag är förvirrad, Jappe i Portugal hette tråden...
vi får se...

Bosse

Jag är också rätt så förvirrad men meningen är att jag ska komma till Portugal så småningom och tillbringa den största delen av övervintringen där.

Marianne & Ranko! Här har varit över 30 grader varmt i flera dagar nu. Jag tycker det är för varmt men det ligger ett litet lågtryck utanför Portugal nu så det finns kanske hopp om "bättre väder"!

Bahias gårdvar har kommit tillbaka!

går.jpg

Jappe
 
T

Teddi

Guest
Sv: Jappe i Portugal

bara njut janne,, här hemma,,minus 3grader imorse,,alla blommor strök med,,
men inte bettan,,
sen kan ju värmen även knäcka den bäste:wink:,,

så du får ha de gott gubben,,rullar du förbi torreweija i vinter så ta ett stopp,,

vi bjuder på lite käk,,bl,,annat,,ock promenadavstånd till baren,,

ta de easy på vägarna,,hälsar lisbet--ove,,:D
 
V

Veteran

Guest
Sv: Jappe i Portugal

Väderrapport Portugal Albufeira. Mulet ca 22 grader och lite stänk emellanåt. :)
 
T

Teddi

Guest
Sv: Jappe i Portugal

vi landar i slutet på november janne,,sen är vi där änna till mars,,du får adress om du vill,,
men vi kommer också att besöka gibraltar,,,ock ,en kompis i torrox,,ock sedan portugal,,med en hyrbil,,vi campar oss ner till portugal efter jul

du vet hur de e,,alltid välkommen:p,,
 
F

F.d. 25023

Guest
Sv: Jappe i Portugal

När kommer ni ner? Jag lämnar Santa Pola i slutet på oktober och i början på november ska jag vara i Malaga.

Jappe

Trevligt! Då kan vi träffas där någonstans. Fricamping på Victoria eller Benalmadena eller Fuengirola marknadsplats. Vi skall dit ungefär samtidigt innan vi styr mot Portugal.
Startar om en vecka...

Kör försiktigt!

Häksning
anita&jyrki
 

Bonzo

FD HBK Medlem
Inlägg
727
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
430
Medlemskap
2023
Sv: Jappe i Portugal

Gött o höra att du e' på bena Janne. Vi åker nästa fredag 4/10 via Malmö- Travemünde-Kassel- Mullhouse- Lyon- osv- osv mot Bahia i Santa pola. Betalvägar genom Frankrike och delvis i Spanien. Det finns ju många fina fria motorvägar i Spanien. Vi hade 1 minus i morse så det är hög tid att komma iväg. Hör av dig om du vill att vi köper med oss något du saknar. Vi ses snart.

Kerstin Sven-Åke & Bonzo
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Jappe i Portugal

Tack Sven-Åke! Jag kan inte komma på någonting som jag saknar här men jag har ju några dar på mig.

I går var jag och kollade hur det såg ut i El Pinet, platsen för den stora Bouleträningstävlingen i februari. Det såg bra ut!

Jag trodde inte ställplatsen kunde utnyttjas i september men en fransos förklarade för mig att det gick alldeles utmärkt. Polisen krånglade inte alls!

1 på håll.jpg

2 rad.jpg

Full fart på krogen! Jag var sugen på lite tapas men vågade inte beställa något. Jag måste lära mig mer om olika tapas så jag vet vad jag kan beställa utan att ta onödiga risker.

3 krog.jpg

Lagom "trångt" på Playan!

4 strand.jpg

5 str2.jpg
 
Senast ändrad:
F

F.d. 55338

Guest
Sv: Jappe i Portugal

  1. Gött o höra att du e' på bena Janne. Vi åker nästa fredag 4/10 via Malmö- Travemünde-Kassel- Mullhouse- Lyon- osv- osv mot Bahia i Santa pola. Betalvägar genom Frankrike och delvis i Spanien. Det finns ju många fina fria motorvägar i Spanien. Vi hade 1 minus i morse så det är hög tid att komma iväg. Hör av dig om du vill att vi köper med oss något du saknar. Vi ses snart.
Kerstin Sven-Åke & Bonzo
Hej på er i höstkylan,hoppasallt är bra med er nu när det ni gått o längtat efter närmar sig, nämligen avfarten mot St:pola. Såg du undrade om du skulle ta med något åt Jappe, tror han behöver nya bouleklot, eftersom han redan lagt sig i träningsläger på La Marina så måste dom väl vara utslitna tills tävlin´gen ska gå av stapeln jan-feb 2014!!! "HIHI". Ha nu en trevlig o bra resa ner till värmen. Hälsn.fr oss som redan är i Gale Portugal. "Enkel"Ove o Lizzy. PS: idag blåst men 25gr så vi klagar bara lite.:bye::msn_sunglasses::mh3:
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Jappe i Portugal

Jag har spelat Boule vid två tillfällen i mitt liv. Båda gångerna var det i Westerkvarn vid HBK-mästerskapen! Mina gamla Bouleklot har jag fått av en kompis som hittat dem på en soptipp! Så är det! :D

bo.jpg

Jappe

PS. Bra fart på Bahias WiFi nu! 5€ i veckan! Antenn bör man ha!

bo2.jpg
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Jappe i Portugal

KULTURKROCK!

1 Ännu en het dag i vardande.JPG

2 ensam hungrig hund.JPG

3 Ensam hungrig hund 2.JPG

4 dog rescue.JPG

5 Till baren.JPG

6 Ännu en ensam hund.JPG

7 Mörkret kryper liksom mosquitos.JPG

10 Tom bar.JPG

11 Bar.JPG

12 English people as ususal.JPG

13 Nada comments.JPG

Jappe

PS. Nu hörs vissa ljud utanför resebilen. Jag har glömt att ställa ut Jamon (skinka) och lokal falukorv till hungriga djur! Djurplågeriet i Spanien är fundamentalt fortfarande! Jag trodde att det hade ändrats, men icke! Traditionen och respekten för djur har inte ändrats ett dugg sedan mitt senaste besök i detta i grunden magnifika land! Varför människorna här ser skillnad på egna husdjur och andra djur, förstår jag inte!! Kyrkans makt, måhända!

(Arg och ledsen)
 
Senast ändrad:

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Jappe i Portugal

Hungriga svultna djur behöver mat! Min frukost försvann men jag har förmånen att kunna leva på hullet tills Aldi eller Eroski öppnar i morgon! Jag har f. i m. svårt att förstå spanjorens bristande respekt för djur i allmänhet och i synnerhet för övergivna hundar och katter! Bisarrt inhumant!

Bildinläggning funkade inte. Censur kanske?

Jappe
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Jappe i Portugal

Här kom ett tydligen mycket hungrigt litet djur och intog sin lunch på min vänsterarm. Det tog lång tid så jag hoppas att det inte var en hona som lade ägg i min arm!

5 Spansk mygga.jpg

I växtligheten bakom resebilen döljer sig en mängd myggor som kommer fram på kvällen och gör det svårt att vara utomhus då.

1 Muren.jpg

växtl.jpg

Jag försöker få ihop en A4 att sätta upp på anslagstavlan med ett par prylar jag inte behöver längre men bläcket i skrivaren var nästan slut trots att jag knappt använt patronerna i skrivaren. Är det värmen som ställer till det tro?

3 Spansk gasolkoppling.jpg

4 regulator.jpg

Trots värmen (över 30 grader) så jobbar "Darren" from England med att tvätta husbilar och husvagnar, men han är väl van.

2 Darren.jpg

Han tvättade och vaxade min resebil igår. Jag har inte betalat honom än men antagligen har campingen tvingat honom att höja priset i år eftersom de har kommit på att han använder deras vatten. Vi får se! Fruktansvärt hett idag men fr.o.m. i morgon ska det bli "bättre"! Kanske bara 25 - 26 grader!

Jappe

PS. Bahia är sig inte likt!, Det går inte att komma undan
dessa båda tidigare invånare. Överallt dyker minnena upp!

lo.jpg

Ante, när han och Ove hälsade på hos oss på Orust.

A.jpg

I ljust minne bevarade
 
Senast ändrad:
F

F.d. 55338

Guest
Sv: Jappe i Portugal

Tack Jappe för de fina fotona på "familjen" Lindholm. Dessa fina foton tycker vi ska få en hedersplats i baren på Bahia.Tack vare att alla kände o tyckte om "Dubbel" Owe o Ante. Många hälsn från Lizzy o "Enkel" Ove.:msn_flower::msn_smiley::msn_flower::dog:
 
Toppen