• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Jappe i Portugal

D

Deleted member 11118

Guest
Sv: Jappe i Portugal

Tack Jappe för de fina fotona på "familjen" Lindholm. Dessa fina foton tycker vi ska få en hedersplats i baren på Bahia.Tack vare att alla kände o tyckte om "Dubbel" Owe o Ante. Många hälsn från Lizzy o "Enkel" Ove.:msn_flower::msn_smiley::msn_flower::dog:

Kände inte personen i fråga och har aldrig träffat eller pratat med honom. Men gesten att sätta upp foto på en hedersplats på Bahia, som jag fattar är en speciell camping för många. Är verkligen att hedra en älskad och omtyckt människa.
 
T

Teddi

Guest
Sv: Jappe i Portugal

få till detta janne,,dessa två foto,,ja ser gärna dessa i december,,på santa pola camping,,vi pratar baptista,,
då kommer ja o lisbeth på ett kort besök,,vi har ingen annan möjlighet att hedra denne sociale gentleman,,
med bestämdhet vågar jag säga detta,ock ingen annan heller,,,efter detta så lämnar jag hela köret

hbk..alla ovänner:p,, hela skiten,,
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Jappe i Portugal

Skulle någon börja sätta upp foton på avlidna kompisar i baren på Bahia så skulle det få konsekvenser. Medelåldern är hög hör här och folk "faller ifrån" hela tiden! Jag hade gärna gjort det men förmodligen skulle det starta en sådan lavin av foton på avlidna så att campingledningen till slut hade reagerat!

Vi minns Ove och Ante ändå!

Jappe
 
T

Teddi

Guest
Sv: Jappe i Portugal

absolut janne,,minnen e gott,,men har för mej att du hade detta förslaget innan,,

men ..vi nöjer oss med ett besök,,ock jag lägger en blomma på hans plats,,
vem som ligger där nu bryr ja mej inte det minsta,,,,
men du kanske kan hjälpa mej med dessa två foton,,på owe---ante,,skicka till mej,,

de var dom bästa jag sett,,ha de gött gubben,,
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Jappe i Portugal

Det är så att att när de globala företagen tar över ett inarbetat kvalitetsvarumärke i något lämpligt land (korkad befolkning) så sker långsamt en övergång till en helt annan marknadsföring där reklamen får en mycket större roll!

Povel Ramel: "Allting går att sälja med mördande reklam" och är det så enkelt så kan man naturligtvis samtidigt höja priset och försämra kvalitén!!

Jappe

Jag har nog varit lite otydlig i tidigare inlägg när det gäller effekterna av globaliseringen.

Fördelarna med stora företag är uppenbara, rationell hantering och stordrift ger låga kostnader för - företagen! Det negativa med den här sortens koncentration av ägandet av all möjlig produktion är naturligtvis att mängder med små, väl fungerande, lokala företag med högkvalitativa produkter slås ut och utbudet utarmas, försämras och som ett brev på posten kommer kraftigt stigande arbetslöshet i de drabbade länderna.

Småskaligheten är inte av ondo enligt min mening, snarare tvärtom! Europa håller på att bli väldigt likriktat idag! Samma billiga skräpprodukter, producerade av de stora internationella kedjorna saluförs överallt numera! Problemen med arbetslösheten i främst Spanien, Portugal och Grekland växer hela tiden! EU:s ansvar här med finansmarknadernas goda minne är mycket stort! Men det skiter dom ju i; huvudsaken är att dom tjänar pengar, grova pengar!

Jappe
 
Senast ändrad:

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Jappe i Portugal

Det är väl inget större fel på min dubbelmoral men det var roligare att resa i Europa för femtio år sedan innan "den stora nivelleringen" slog till! Det var stora skillnader mellan länderna på den tiden, skillnader som håller på att försvinna! Inte lika exotiskt längre och allra tydligast är det i livsmedelsaffärerna. Samma skräp överallt, nästan!


Sverige, med sina extremt giriga handlare, skiljer sig en hel del från övriga Europa när det gäller prissättning och det gör att många väljer att köpa sina prylar utomlands, ibland direkt från Kina.

Jappe
 

atina1

HBK Medlem
Inlägg
1.790
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
20782
Medlemskap
2024
Sv: Jappe i Portugal

Heja Jappe!
Vilken verklighet du målar upp!
Du ser det "Många" politiker blundar för, ja man kan fråga sej varför dom blundar!
MVH.

Det är väl inget större fel på min dubbelmoral men det var roligare att resa i Europa för femtio år sedan innan "den stora nivelleringen" slog till! Det var stora skillnader mellan länderna på den tiden, skillnader som håller på att försvinna! Inte lika exotiskt längre och allra tydligast är det i livsmedelsaffärerna. Samma skräp överallt, nästan!


Sverige, med sina extremt giriga handlare, skiljer sig en hel del från övriga Europa när det gäller prissättning och det gör att många väljer att köpa sina prylar utomlands, ibland direkt från Kina.

Jappe
 

Kjell 896

HBK Medlem
Inlägg
314
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
896
Medlemskap
2024
Sv: Jappe i Portugal

Hej Jappe!
Läser med glädje det du skriver och vi finns nu på Camper Park San Fulgencio strax söder Santa Pola. Vi har problem med vårt Masmovil och fick via dem reda på norska klubben i Santa Pola och min fråga är nu, hur hittade du dem? Kan du hjälpa oss? vi finns på 070-5727047 tackar på förhand.
Kjelle
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Jappe i Portugal

Jag känner inte till någon norsk klubb i Santa Pola. Däremot finns på skandinaviskt center i Torrrevieja, adress Calle de Loma 37-39 (37.981345 -0.6742), en norrman som säljer Masmovils grejer och han kan säkert hjälpa er!

skc.JPG

Jappe
 
Senast ändrad:

B Bergman

HBK Medlem
Inlägg
177
Kommun
Kristianstad
HBK-Nr
8902
Medlemskap
2025
Sv: Jappe i Portugal

Det finns en Norsk klubb norr om Santa Pola, samhället upp på berget om man kör längst havet från SP.
Add: är ca: Av Mediterraneo Monte Faro

Det sitter en skylt med Norska Flaggan vid muren.
Bosse
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Jappe i Portugal

Äntligen! Vädret ser ut att bättra sig! Temperaturen bara runt 25 grader och ett härligt, underbart, välgörande regn på väg! Det har redan kommit några droppar.

äntl.jpg

Jag tyckte t.o.m. att jag hörde lite trivsamt åskmuller långt borta! Men man kan ju inte få allt på en gång. Skönt är att den hiskliga värmen börjar ge med sig! Över 30 grader varmt dag efter dag är för mycket för mig!

Jappe
 
Senast ändrad:
I

Ice-Man

Guest
Sv: Jappe i Portugal

Helt rätt analys Jappe! Och för att komma tillrätta med detta så gör vi som du rekommendera vi köper allt som går köpa billigare i Kina, hur det är producerat det skiter vi i likaså hur det påverkar ekonomin i övrigt kan väl kvitta.
Dubbelmoral när den är som sämst.
Ha de lars

Antingen handlar vi enkelt och bekvämt i butiken med Svenska påslag eller så köper vi det direkt från Kina utan Svenska påslag men lite bökigare, längre leveranstid och förskottsbetalning. Jag ser ingen som helst dubbelmoral i det!
 
I

Ice-Man

Guest
Sv: Jappe i Portugal

Äntligen! Vädret ser ut att bättra sig! Temperaturen bara runt 25 grader och ett härligt, underbart, välgörande regn på väg! Det har redan kommit några droppar.

Jag tyckte t.o.m. att jag hörde lite trivsamt åskmuller långt borta! Men man kan ju inte få allt på en gång. Skönt är att den hiskliga värmen börjar ge med sig! Över 30 grader varmt dag efter dag är för mycket för mig!

Jappe

Hörru duru, jag tycker det låter som om du borde byta plats med mig så fort regnvädret har dragit över. Här är långt från 30 grader så du slipper lida din stackare.
 
T

Teddi

Guest
Sv: Jappe i Portugal

ja skulle egentligen gett janne-jappe en eloge för sitt LCHF,,ja tror detta program räddade livet på min pöjk, .men tråden var stängd,,
minus 54 kg,,
han kommer så smån,om i en rekordtidning,,

för övrigt får ja önska dej en trevlig resa,janne,,
vi kanske syns!!:mh:
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Jappe i Portugal

Vädret har rättat till sig! Lagom varma, sköna dagar och behagligt svala kvällar stärker andarna hos både turister och infödingarna.

Strandvy.

1 nät.jpg

Vädret var så stabilt att seglarna vågade hissa seglen och stänga av motorerna!

2 segl.jpg

"Mr Ribs" (lowelowes) ande vilade över "Hollandaisen" där svenskgänget intog dagens sista måltid!

3 rib.jpg

Inte ens Nestlés närvaro lyckades skämma kvällen!

4 nestle.jpg

Spanska familjer som bor vid kusten har en magnifik resurs nära hemmet: Medelhavet!

5 tillg f fam.jpg

Solen tröttnade till slut på sin generositet och gick till vila och likadant gjorde svenskgänget!

6 motljus.jpg

Ännu en dag förfluten och snart stundar friheten när de trettio dagarna är till ända. Bahias diefwulska inlåsningstaktik (rabattsystemet) stänger in snåljapparna i en månad!

Jappe
 

Rolles

HBK Medlem
Inlägg
284
Kommun
Borlänge
HBK-Nr
4679
Medlemskap
2024
Sv: Jappe i Portugal

Ser underbart "Gött" ut vädret Jappe,här regn o regn,Usch !!!
Skulle hellre vart där nere :mcride::spinny:
 
Toppen