• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

iPad den ultimata navigatorn?

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: iPad den ultimata navigatorn?

Nu finns det nya Sygic Aura för iPad Helt fantastisk och det bästa vad jag har sett någonsin Mvh.
Norbert

Jag har bekantat mig lite med Androidversionen som finns i en 7-dagars testversion och blev positivt överraskad.

Om iPad- och iPhoneversionen håller samma klass är den klart köpvärd. Synd bara att den inte finns i Europaversion i App Store. Nordic kostar 379 kr.

F

F.d. 25168

Guest

Jag har bekantat mig lite med Androidversionen som finns i en 7-dagars testversion och blev positivt överraskad.

Om iPad- och iPhoneversionen håller samma klass är den klart köpvärd. Synd bara att den inte finns i Europaversion i App Store. Nordic kostar 379 kr.

Den skulle finnas, man downloader World och derefter dom maps man önskar :)

Sygic Aura - World
Professional turn-by-turn GPS navigation app.
Buy now:
size.gif
speed.gif
79.99 EUR

Buy now​

- Turn-by-turn car navigation with voice guidance
- TomTom maps stored on the phone
- Hardware accelerated 3D view of cities and landscape
- Real-Time Traffic (subscribe here)
- Multi-stop route planning
- Speed camera and speed limit warning
- Lane Assistant and signposts
- Road incident sharing and real-time notifications
- Traveled routes statistics and altitude profiles in Travel Book
- Compass-assisted direction detection
- Automatic screen rotation using accelerometer
- Multi-touch support for easier map browsing
- Intuitive interaction with points of interest
- Friends on the map
- Facebook sharing of geo-tagged statuses

- Map coverage at sygic.com/android/maps
- Compatibility at sygic.com/aura/list/

Sygic Aura comes with a 7 days trial.

DOWNLOAD
1 – Download Sygic Aura World from Android App Market
2 – Download maps for the regions of your interest
3 – The application will launch in 7 days trial mode.

ACTIVATION
To activate lifelong license, please proceed with purchase. You will receive a product code by email. When running Sygic Aura, enter the product code.

Please contact support@sygic.com if you experience any issues.

Enjoy and let us know how you like Sygic Aura.
barcode.png

<LI class=current>Mobile MapsMobile Maps for Maemo

• Mapa_EU.png
    • 7 digit postal codes in the UK
    • 1.6 million points of interest
    • Comprehensive list of countries
    with safety camera alerts
    CountryStreet
    NetworkCountryStreet
    NetworkCountryStreet
    NetworkAND 99%
    SpeedCamera.png
    HRV 42%
    SpeedCamera.png
    SVK 99%
    SpeedCamera.png
    AUT 99%
    SpeedCamera.png
    HUN 99%
    SpeedCamera.png
    SLO 68%
    SpeedCamera.png
    BEL 99%
    SpeedCamera.png
    IRL 99%
    SpeedCamera.png
    SWE99%
    SpeedCamera.png
    BGR 54%
    SpeedCamera.png
    ITA 99%
    SpeedCamera.png
    TUR1 56%
    SpeedCamera.png

CHE 99%
    SpeedCamera.png
    LIE 99%
    SpeedCamera.png
    VAT 99%CZE 99%
    SpeedCamera.png
    LTU 99%
    SpeedCamera.png
    ALB *DEU 99%
    SpeedCamera.png
    LUX 99%
    SpeedCamera.png
    BIH *
    SpeedCamera.png

DNK 99%
    SpeedCamera.png
    LVA 63% BLR
    SpeedCamera.png
    *ESP 99%
    SpeedCamera.png
    MCO 99% MDA *EST 99%
    SpeedCamera.png
    MLT 99%
    SpeedCamera.png
    MKD*FIN 99%
    SpeedCamera.png
    NLD 99%
    SpeedCamera.png
    MNE *FRA 99%
    SpeedCamera.png
    NOR 99%
    SpeedCamera.png
    ROU *
    SpeedCamera.png
    GBR 99%
    SpeedCamera.png
    POL 99%
    SpeedCamera.png
    SRB *GIB 99% PRT 99%
    SpeedCamera.png
    UKR * GRC
    78%
    SpeedCamera.png

SMR99%
    SpeedCamera.png
    - Speed Cameras (1) Not available in iPhone version * Transit roads only

Senast redigerad av en moderator:

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Worldversionen finns för Android men inte för iPhone i App Store vad jag kan se.
Sygic har också en som heter Mobile Maps Europe (569 kr).

Jag vet inte vad som skiljer Sygig Aura och Mobile Maps men det är samma tillverkare.

F

F.d. 5361

Guest

Worldversionen finns för Android men inte för iPhone i App Store vad jag kan se.
Sygic har också en som heter Mobile Maps Europe (569 kr).

Jag vet inte vad som skiljer Sygig Aura och Mobile Maps men det är samma tillverkare.

Sygic Aura är nya version med 3D kartor
Sygic Mobile 10 som jag använda nu nästan 3 år har bara vanlig 2D kartor
Bra är att man kan använda TeleAtlas eller Navteq (Nokia/Ovi)

På min gammal DELL Axim PDA kör jag Sygic Mobile 10 med ny Navteq karta

http://www.husbilsklubben.se/forums/posts/298896

Mvh.

Norbert

P.S.
Jag få OEM versioner av Sygic och du kan gärna få olika kartor och prova

F

F.d. 10251

Guest

Efter att ha forskat lite om användningen i USA av Ipad verkar den riktigt bra som navigator i både bil och båt. Det blir den och andra läsplattor som tar över en del.
Hoppas Nokia kommer med något också för deras kartor är bra...Annars får det bli en Ipad till sommaren..:)

F

F.d. 10251

Guest

Samtidigt surfade övriga passagerare med både vanlig dator, android smartphone och iphone via wifi-uppkoppling mot taben quote]
Hur fungerade detta?-normalt använder man en router att fördela internet - kan du förklara lite mer vad du menar med "via wifi-uppkoppling till taben"?

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

kan du förklara lite mer vad du menar med "via wifi-uppkoppling till taben"?

Android fr.o.m. version 2.2 Froyo kan tjänstgöra som WiFi-hotspot som övriga kan koppla upp sig mot. Detta gäller inte bara Samsung Galaxy Tab utan även smartphones som använder Android 2.2.

F

F.d. 55416

Guest

Hej på Er allihop
Min fru Inga-Lill har nu haft Ipaden i 2 månader nu och vi blir mer och mer förtjusta
i den lilla tingesten.
Fördelar med ipaden som jag tycker. Bra och tydlig skärm. Bra bateritid. Startar upp
på bara några sekunder. smidig. Och en riktigt stor fördel är att ha den i knät utan att man brinner upp, den blir inte varm.
Nu är frågan vilken navigator skall vi ladda den med till sommaren? Vi vill ha möjligheten
att skriva in längd och höjd på husbilen så att man kommer i så lite problem som möjligt.

Carthagofrik

FD HBK Medlem
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
1399
Medlemskap
2022

Hej undrar om man köper en ipad med wifi-3g kan man använda det 3g abonnemang man har idag i den?

Tommy-59

HBK Medlem
Kommun
Nässjö
HBK-Nr
2475
Medlemskap
2025

Hej undrar om man köper en ipad med wifi-3g kan man använda det 3g abonnemang man har idag i den?

Det kan du under förutsättning att den inte är låst till någon annan operatör än den du har idag tex Telia, men du bör/ska ändra eller lägga till i ditt abonnemang så du har möjlighet till datatrafik. Annars kan det bli dyrt även i Sverige.

Om det är 3G kort för en datadongel som du avser har du ju redan datatrafiken, men jag är tveksam till hur det fungerar att ringa med.

//Tommy

Carthagofrik

FD HBK Medlem
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
1399
Medlemskap
2022

Det kan du under förutsättning att den inte är låst till någon annan operatör än den du har idag tex Telia, men du bör/ska ändra eller lägga till i ditt abonnemang så du har möjlighet till datatrafik. Annars kan det bli dyrt även i Sverige.

Om det är 3G kort för en datadongel som du avser har du ju redan datatrafiken, men jag är tveksam till hur det fungerar att ringa med.

//Tommy
Hej nej jag har bara Huawei E122 USB Modem 3Mobil till att surfa med. Tror du att det skulle funka i en ipad. Det där med navigering till ipad låter spännande min nuvarande börjar bli till åren. Hur bär man sig åt om man vill ha navigering i den och funkar det bra?

Tommy-59

HBK Medlem
Kommun
Nässjö
HBK-Nr
2475
Medlemskap
2025

Hej nej jag har bara Huawei E122 USB Modem 3Mobil till att surfa med. Tror du att det skulle funka i en ipad. Det där med navigering till ipad låter spännande min nuvarande börjar bli till åren. Hur bär man sig åt om man vill ha navigering i den och funkar det bra?

I det modemet har du ett simkort för datatrafik, detta bör du kunna använda i en Ipad, men kolla för säkerhets skull med säljaren, att det funkar, sedan är det vilken operatör som du har idag och vilken som säljer Ipaden till dej. (att den inte är låst)
När det gäller program till Ipad & Iphone är det inga problem. Apple har något som kallas appstore och där kan du ladda ner massvis med program som är gratis, andra får du betala för allt mellan 7 sek och uppåt.
Själv har jag köpt ett navigeringsprogram som heter Copilot, och det funkar precis lika bra som någon av mina vanliga navigatorer. Det finns även Tom Tom och många flera att välja på.
Tilläggas kan att jag har en Ipone, men nedladdning av program och liknande fungerar på samma sätt.
//Tommy

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Om det är 3G kort för en datadongel som du avser har du ju redan datatrafiken, men jag är tveksam till hur det fungerar att ringa med. //Tommy

Tyvärr funkar inte iPad att ringa vanligt med. Men man kan ringa med tex Skype. Många tror att iPad2 som kommer att finnas i handeln till våren går att ringa med och dessutom har åtminstone 1 kamera för videotelefoni.

Senast ändrad:

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

I det modemet har du ett simkort för datatrafik, detta bör du kunna använda i en Ipad, men kolla för säkerhets skull med säljaren, att det funkar, sedan är det vilken operatör som du har idag och vilken som säljer Ipaden till dej. (att den inte är låst)
//Tommy

Vad jag förstår är inga iPad låsta eftersom de inte säljs av operatörerna som tex iPhone.

Carthagofrik

FD HBK Medlem
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
1399
Medlemskap
2022

Nej jag behöver inte ringa med den men kan man surfa som vanligt kolla HBK, epost ,googla ,aftonbladet ,ja söka den info som man vanligt gör med en bärbar dator?

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Nej jag behöver inte ringa med den men kan man surfa som vanligt kolla HBK, epost ,googla ,aftonbladet ,ja söka den info som man vanligt gör med en bärbar dator?

Javisst, det är det den är till för. De flesta apparna till iPhone (250000) är numera anpassade även till iPad men du får byta simkort till ett micro-sim. Jag skulle förmoda att operatörerna gör detta gratis för att kunna behålla kunderna.

Carthagofrik

FD HBK Medlem
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
1399
Medlemskap
2022

Javisst, det är det den är till för. De flesta apparna till iPhone (250000) är numera anpassade även till iPad men du får byta simkort till ett micro-sim. Jag skulle förmoda att operatörerna gör detta gratis för att kunna behålla kunderna.
Så du menar att jag skall byta till ett ännu mindre simkort?

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Det finns dom som klipper ned sitt vanliga simkort till ett microsim men risken är väl att man klipper fel och då får man ändå ringa operatören om ett nytt.

Carthagofrik

FD HBK Medlem
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
1399
Medlemskap
2022

oki skall åka iväg och kolla på en. Hur funkar det med navigering är det bara att tanka ner karta och vet du om det finns någon hållare till den?

Toppen