Ludde Kuddsson
HBK Medlem
För den som är nyfiken på Lightroom, här är en bra artikel som förklarar fördelarna med programmet
Kom igång med Lightroom - Fotosidan
Kom igång med Lightroom - Fotosidan
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Ja, jag var inte nöjd med inlägget heller. Vad jag var inne på var att systemkameror kräver så mycket! Jag har varit och nosat på den världen och skaffat det ena dyra och fina objektivet efter det andra och alla möjliga "nödvändiga" tillbehör. RAW och Lightroom ligger långt ifrån vardagsfotografin, tycker jag.
Jag tycker lite synd om Ludde nu! Hon kom med ett fint tips till intresserade fotografer och så sitter vi gamla gnällspikar här och häcklar henne och har ovidkommande, nästan trådskaparfientliga kommentarer i ämnet!
Förlåt oss (i varje fall mig)!
Jappe
Jag tycker lite synd om Ludde nu! Hon kom med ett fint tips till intresserade fotografer och så sitter vi gamla gnällspikar här och häcklar henne och har ovidkommande, nästan trådskaparfientliga kommentarer i ämnet!
Förlåt oss (i varje fall mig)!
Jappe
Hej igen Ludde och tack för svar. Visst är Lightroom suveränt att "framkalla" i. Bildspelen är dock inte lika vassa. Jag vill gärna köra bildspel i andra program men får då inte med mig ändringarna jag gjort i LR, eftersom bilden inte förändras i grundmappen på hårddisken, utan endast i LR-katalogen. Hur gör du?
:-/<rister