• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Intresserad hur länge? innan medlemskap

Status
Stängd för vidare inlägg.
F

F.d. 839

Guest
Sv: Intresserad hur länge? innan medlemskap

Asawi,

Håller med dig och kan förstå ditt resonemang ifall en person under året som han har varit medlem såld sin husbil, det kan vara pga hälsan eller annat. Den medlemmen tycker naturligtvis "varför ska jag vara medlem i ett forum som jag inte har interesse i längre, nu är min nya hobby fiske och gör mig medlem i en fiskeförening där vi har gemenskapliga interesse". Detta förstå jag fullständigt men att lämna forumet som betalande medlem för att nästa år komma tillbaks under ett annant namn som "interesserad medlem" det fattar jag inte.
Du påstår att det inte är den hundralappen det gäller ... okay men vad är det då :holly-1-icon:
 
F

F.d. 673

Guest
Sv: Intresserad hur länge? innan medlemskap

Vem har pratat om att komma tillbaka under annat namn som intresserad??

Som jag sa är jag inte intresserad av klubbens aktiviteter annat än forumet (som inte har något emot att bidra till driften av, då jag vet att det kostar). Varför jag inte anser mig höra hemma i klubben är en helt annat diskussion som inte hör hemma här. Det är i vart fall inte, som många tycks tro, frågan om ett av de där "nu fick jag inte som jag ville, nu går jag ur" eller "nu var det någon som var dum, nu går jag ur" etc, som vi sett en del av de senaste månaderna. Beslutet fattades för mååånga månader sedan! Jag känner mig helt enkelt inte hemma i denna klubb, konstigare är det inte. Jag gick ändå (med stor tvekan) med i vintras för att stödja detta fina initiativ, men nu har klubben växt så mycket så den klarar sig gott även utan min hundring.
 
F

F.d. 3320

Guest
Sv: Intresserad hur länge? innan medlemskap

Tycker personligen att man borde vara medlem för att få göra inlägg.
På det sättet vet man vem "pratar" med!
Är man bara intresserad så räcker det väl med att surfa på sidan.
Annars är det ju ingen större vits med att vara medlem!
Eller kanske ha en speciell "frågespalt" för intresserade?
:santa1:
Tycker som du (trots att jag bara har varit intresserad), att intresserade borde enbart få läsa och inte skriva inlägg. Har funderat över fördelen med att vara medlem eller inte, när man aktivt kan delta i debatter i båda fallen. Har dock lagt in nu om medlemskap från årskiften. Jag tillhör också den snåla delen som väntar till nytt år, så jag ser bara fördelar med att man kan få någon månad "gratis" i slutet av ett år.

ÖNSKAR ALLA EN RIKTIGT GOD JUL OCH ETT GOTT NYTT ÅR
 
F

F.d. 6238

Guest
Sv: Intresserad hur länge? innan medlemskap

Hej på Dig Åsa.
Jag vill tacka Dig för denna tiden som Du har varit medlem i Husbilsklubben.se.

Kommer Du på andra tankar så är Du Hjärtligen välkommen tillbaka i klubben.

Vill samtidigt passa på att önska Dig en God Hjul och Ett Gott Nytt År,

från Göteborg. Monica o Kurt.
:singing-icon: :singing-icon: :singing-icon: :singing-icon:
 
F

F.d. 839

Guest
Sv: Intresserad hur länge? innan medlemskap

Asawi,

Follow your soul - mate enjoy X-Mas wishing you also a Very Happy New Year 2008 in good health. Whatever your decission I am sure you make the right one :holly-1-icon:
 
F

F.d. 2621

Guest
Sv: Intresserad hur länge? innan medlemskap

Asawis annonserade utträde aktiverar andra funderingar hos mig.

Medlemskap i diverse andra klubbar och föreningar (inget med husbilar att göra)handlar till helt övervägande delen om just kärnverksamheten i den och den klubben och endast en liten s k social del. Ett medlemskap i HBK omfattar HELA LIVET från A till Ö, och det är väl så som de flesta medlemmarna - och alla "intresserade" velat ha det. Men man ska inte utgå ifrån att alla vill ha det så. Jag vill vara med i en väl fungerande klubb för husbilsfolk, där man kan hjälpa varandra med väsentliga frågor just för det intresset. Mina övriga intressen delar jag med andra.

Visst kan man väl försöka bortse ifrån allt det där andra, som t ex för mig själv känns litet påträngade, men det är inte lätt att låta bli att läsa också de andra trådarna. Tja, vad leder nu detta fram till? Får sova på saken litet till.

Till dem som velat stödja mina åsikter i "intresserade"-frågan och kontaktat mig på andra sätt vill jag både säga tack och uttrycka bekymret att det inte blir tryckt på hemsidan.

Till dem, som vill tysta ner debatten vill jag uttrycka mina tvivel om att det skulle kunna förbättra saken.
 

Ragge 358

FD HBK Medlem
Inlägg
5.630
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
358
Medlemskap
2021
Sv: Intresserad hur länge? innan medlemskap

Jag tror väl att denna tråd kanske dämpas lite för tillfället men den kommer säkert att dra i gång igen.Men nu ska vi läsa o skriva trevliga inlägg.Hörde någon viska att tomten är på väg ,förr sa man ju att är du inte snäll så kommer inte tomten.Men man behöver ju inte sitta som ett levande ljus för det så fram (pennan) fingret o skriv om något ex gammalt minne ni har från Tomten. Roligt att höra lite berättelser .:santa-5-icon: Ha det/susanne
 
F

F.d. 2621

Guest
Sv: Intresserad hur länge? innan medlemskap

Så länge man håller sig till reglerna för forumet och vill få en viktig principfråga inom klubbens grundläggande regler ytterligare belyst, känns det minst sagt något märkligt att bli nertystad av andra medlemmar, vilka tydligen inte är så intresserade att diskutera sakfrågorna, med förslaget att hellre berätta roliga historier om Tomten och vara "allmänt trevliga".

Är man ointresserad av en tråd eller ett visst ämne, så finns ju ingen allmän plikt att gå in i den tråden med inlägg. Trådar för roliga historier och liknande finns det ju redan gott om på forumet.

Åsa / Asawi har i samband med tråden "intresserad - hur länge.........." aviserat att hon tänker lämna klubben. Det är ingen rolig tomtehistoria och förtjänar viss uppmärksamhet, även om tomten kommer i övermorgon!!!!!!!!!!
 

Ragge 358

FD HBK Medlem
Inlägg
5.630
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
358
Medlemskap
2021
Sv: Intresserad hur länge? innan medlemskap

Det var länge sedan Asawi gick ut med att hon inte skulle vara medlem.Jag tror inte detta har med hennes val att göra.Jag hoppas hon återkommer ngt år. GOD JUL
 
F

F.d. 673

Guest
Sv: Intresserad hur länge? innan medlemskap

Äsch, att jag lämnar är inget någon behöver bry sig om! Jag hörde nog aldrig riktigt hemma här i klubben och skulle inte haft så bråttom att gå med.

Men eftersom du tar upp saken så är det ju helt riktigt så att man bara läser det man har lust med. Och för min del så betyder det i regel kanske en tråd av 10, då "mystrådarna" inte är intressanta för mig. MEN, och detta är MYCKET viktigt: Det betyder INTE att jag inte tycker de ska finnas! Många andra är säkert med i klubben just för att de finns. Det är vad DE vill ha. JAG har lite svårt för klämkäckt puttenutt "oj vad vi har det mysigt" (gränsande till ett diktatoriskt "MYS FÖR F-N!"). Andra älskar just denna bit, och har självklart all rätt att göra så!

Och Ragge (som postade medans jag skrev, därav detta tillägg) har helt rätt, det här är inget nytt beslut. Som jag skrev tidigare märkte jag väldigt snart att jag inte hörde hemma här, och jag nämnde det även i förbifarten en tråd för några månader sedan, men beslutet var gammalt redan då.
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 2752

Guest
Sv: Intresserad hur länge? innan medlemskap

Då jag som ny medlem i Oktober ställde en liknande fråga om hur länge man borde vara HBK-intresserad och i stort sett bara fick skit, för att jag berörde denna känsliga fråga, så tycker jag nog som betalande medlem att det är dags att stänga denna tråd, innan allt kommer att gå över styr och kommer att skada klubben för evigt! Det står ju alla fritt att lämna klubben eller betala sitt medlemskap! Om det är mig som vissa retar sig på, så att de lämnar klubben, så ok jag jag har redan betalat medlemsavgiften 2008 och även erbjudet mig, att lämna klubben frivilligt om avgiften för 2008 överförs till Cancerfonden!
God (H)jul och gott nytt husbilsår alla HBK-are:santa1: :santa-3-icon: :santa-2-icon:
 
F

F.d. 6238

Guest
Sv: Intresserad hur länge? innan medlemskap

Hej på Dig igen Åsa.
Jag skulle vilja fråga Dig om Du har varit med på någon träff i Husbilsklubben?????
 
F

F.d. 6238

Guest
Sv: Intresserad hur länge? innan medlemskap

Jag ber om ursäkt. Jag är inte fientligt inställd till Dig. Jag försöker bara att vara Vänlig.
 
F

F.d. 2752

Guest
Sv: Intresserad hur länge? innan medlemskap

Bra Åsa !
Att det inte är jag som har gjort att du lämnar klubben ,ty det är det sista jag vill, då jag är tämligen ny medlem vill jag inte att någon skall lämna klubben på grund av min frispråkighet, (Ty jag kör med raka rör och lindar inte in någonting, men står också för mina åsikter)
Jag! Fri-herren m. familj önskar dig lycka till och önskar dig god jul och gott nytt år och kanske möts vi i något annat forum framöver:santa1: :santa-3-icon: :santa-2-icon:
 
F

F.d. 4754

Guest
Sv: Intresserad hur länge? innan medlemskap

Man kan ju skämta och säga att antingen är jag en del av lösningen eller en del av problemet.

Nu är jag ofin och lämnar ämnet för en kort stund och vill ge som förslag att man kanske skulle öppna en ny tråd. Där skulle alla kunna ge sin syn på vad som är bra och framförallt i positiva ordalag framföra vad som kan bli bättre. Vi är nog på husbilsklubben av femtioelva olika orsaker och har olika förväntningar.

Jag tror inte de som håller i websidan har emot en sådan debatt. De skulle nog se det som en utmaning om forumet och klubben utvecklas och stärks.

Jag formulerar inga önskemål här då avsikten inte är att fördärva denna tråd…

Hälsningar
Knausen
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen