• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

(Inga) Möss i husbilen.

Blommen

HBK Medlem
Inlägg
73
Kommun
Habo
HBK-Nr
7671
Medlemskap
2025
Åkte idag för att titta till husbilen som står vinterparkerad i en gammal lagerbyggnad på landet, och upptäckte till min fasa att det har varit möss i bilen. Det låg råttskit överallt och dom små kräken hade även tuggat lite på sömmarna till klädseln :msn_angry:Så nu blir det att köpa råttfällor och ställa dit.
Jag hade bilen på samma plats förra vintern,och då var det inga problem med möss.
Hoppas bara dom inte gett sej på några kablar och ledningar!!

Är det nån mer än jag som haft samma problem?
Eller vad gör ni för att förebygga?

Ha de gott,och trevlig helg!!

Mvh. Urban
 

Frankia

HBK vice ordförande
Inlägg
5.532
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
549
Medlemskap
2024
Sv: Möss i husbilen.

Hej Urban!

Det var ju tråkigt. Hoppas att inget allvarligt skett med elen.

Jag sökte på ordet MÖSS och fick upp över 90 ämnen. Prova så ska du se att du lite läsning hela kvällen.
 

Thomas o Karin

HBK Medlem
Inlägg
778
Kommun
Landskrona
HBK-Nr
6008
Medlemskap
2024
Sv: Möss i husbilen.

Hej, vi kör med fällor och sådan elektronisk mössbortjagare, hade möss inne förra vintern men peppar, peppar så har vi inte sett något denna vintern än!
 
F

F.d. 5333

Guest
Sv: Möss i husbilen.

Åkte idag för att titta till husbilen som står vinterparkerad i en gammal lagerbyggnad på landet, och upptäckte till min fasa att det har varit möss i bilen. Det låg råttskit överallt och dom små kräken hade även tuggat lite på sömmarna till klädseln :msn_angry:Så nu blir det att köpa råttfällor och ställa dit.
Jag hade bilen på samma plats förra vintern,och då var det inga problem med möss.
Hoppas bara dom inte gett sej på några kablar och ledningar!!

Är det nån mer än jag som haft samma problem?
Eller vad gör ni för att förebygga?

Ha de gott,och trevlig helg!!

Mvh. Urban


Hade i Detten en vinter massvis av Möss. Fångade 7 st på en kväll! de hade ätit upp 2 st disksvampar bla, skitigt på 2 ställen som de avsatt som toa utryme, gnagt lite på gummi (plast) lister här & där. Fick aldrig veta Hur de tagit sig in!? Efter sanering så lade vi in Enris i bilen därefter inga Möss!
 
F

F.d. 55370

Guest
Sv: Möss i husbilen.

Åkte idag för att titta till husbilen som står vinterparkerad i en gammal lagerbyggnad på landet, och upptäckte till min fasa att det har varit möss i bilen. Det låg råttskit överallt och dom små kräken hade även tuggat lite på sömmarna till klädseln :msn_angry:Så nu blir det att köpa råttfällor och ställa dit.
Jag hade bilen på samma plats förra vintern,och då var det inga problem med möss.
Hoppas bara dom inte gett sej på några kablar och ledningar!!

Är det nån mer än jag som haft samma problem?
Eller vad gör ni för att förebygga?

Ha de gott,och trevlig helg!!

Mvh. Urban
Jo de e detta jag å min kompis Vidhem e rädda för därför har vi bilar som funkar även på vintern så vi slipper å hyra ut till mössen.:mh4:
 

Regent

HBK Medlem
Inlägg
323
Kommun
Norge
HBK-Nr
7204
Medlemskap
2027
Sv: Möss i husbilen.

:msn_smiley:Hei.

Jeg trenger hjelp til oversettelse. Hva er Enris?

På forhand takk.

Atle
 
F

F.d. 29841

Guest
Sv: Möss i husbilen.

Hej
Nu förstår jag var mössen är, såg inga på vägen till Mora i dag. Dom är alltså innomhus i HB:ar.
Honda 59 tur vi har vinterbilar.
/Vidhem
 

Smeden

HBK Medlem
Inlägg
1.442
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
28
Medlemskap
2024
Sv: Inga möss i Husbilen

Ja du Knarrevik!

"Mina" möss har då aldrig varit några riktiga höjdhoppare! :msn_wink:


Hälsar
Kåre
 
Toppen