• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Imponerad!

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Imponerad!

Om det er vesentliken at hitta opgifter på positionen - da använd Net1 och accepter' generellt mindre hastighet.

Net1 är nog bra om man ofta rör sig mellan de nordiska länderna men är i dyraste laget. På hemmaplan är det inget alternativ pga den långsamma uppkopplingen.

En annan brist är att Net1 inte har simkort som kan användas direkt i mobilen, man är hänvisad till att använda deras routrar och vem vill släpa med sig ett sådant när man lämnar bilen även om batteriet (D-40) räcker någon timme.
 
F

F.d. 55451

Guest
Sv: Imponerad!

Net1 är nog bra om man ofta rör sig mellan de nordiska länderna men är i dyraste laget. På hemmaplan är det inget alternativ pga den långsamma uppkopplingen.

En annan brist är att Net1 inte har simkort som kan användas direkt i mobilen, man är hänvisad till att använda deras routrar och vem vill släpa med sig ett sådant när man lämnar bilen även om batteriet (D-40) räcker någon timme.

Ingen tvivl för mig, att Net1 inte är bra i pris, hastighet och ekstra utrustning - men den har en bra täckning - tyckes jag.
Med router/antenn, på rette stället i husbilen - da kan upkopplingen bli bra.
Jag tänker inte själv använda Net1 - nej nej, dette er inte mit behov.
 
F

F.d. 5322

Guest
Sv: Imponerad!

Om det är utsatt på "rätt" ställe på kartan, är du den första att få fram det! Grattis, Anders!!:D
Det enda som inte stämmer är vädret! Måndag - REGN!:mad:
Våra koordinater är:N56.600918° E14.538785°
 
F

F.d. 55451

Guest
Sv: Imponerad!

- omtrent 90 meter skilnad mellom adress och koordinater i AutoRoute.

GPS: N56.600918° E14.538785°   

Om du vill använda mer detaljerad karta - PC Navigator 10 - gratis.
 
Senast redigerad av en moderator:

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Imponerad!

Jo, Wisepilot visar samma ställe som Google Maps med de koordinater som du angav.
Tråkigt att jag inte kan ta skärmdump på min Android.

Och lugn, solen kommer!

karta.jpg
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Imponerad!

Om du vill använda mer detaljerad karta - PC Navigator 10 - gratis.

Bredo, jag hittade dig också, den söker namn och telefonnummer i många länder.

xxxxx xxxxxx xxxxxxx, Danmark

Telefon +45 xxx xx xx

Måndag mulet, Tisdag halvklart

Avstånd fågelvägen 257 km
körvägen 396 km tid 5:32, då tar den färjan Göteborg-Fredrikshavn.
 
Senast ändrad:
F

F.d. 55451

Guest
Sv: Imponerad!

Ja - ja Anders, men jag tyckes inte om at utleverer verandre - endast man fråger sjelv.
Er detta forum inte öppet for hela värden ?

Da situationen at Jappe besökte dig på sin väg til Norge och åkte förbi en rastplats jag frågade for - da fant jag din position.

Ja vet alla kan finne verandre, men da måste man själv arbete.

Mitt förnam er endast för 28 i Danmark - så det er lätt.

PC'en kann det hela - också en 10 tumms anbringes i en stor ficka.

Ingen grund att använda apps' för erfarna.
:)
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Imponerad!

Ja - ja Anders, men jag tyckes inte om at utleverer verandre - endast man fråger sjelv.
Er detta forum inte öppet for hela värden ?

Da situationen at Jappe besökte dig på sin väg til Norge och åkte förbi en rastplats jag frågade for - da fant jag din position.

Ja vet alla kan finne verandre, men da måste man själv arbete.

Mitt förnam er endast för 28 i Danmark - så det er lätt.

PC'en kann det hela - också en 10 tumms anbringes i en stor ficka.

Ingen grund att använda apps' för erfarna.
:)

Jag hade inte lämnat ut din adress om den inte redan funnits under din profil!

Jag ville bara visa att Wisepilot klarar att söka mål på namn eller telefonnummer i flera länder, något som inte Navigon m.fl. klarar.
 
F

F.d. 55451

Guest
Sv: Imponerad!

Ja Anders :) - men min profil kan inte kollas av inte registrert.

Jag bestriter inte att Wisepilot er bra - bara inte för mig - jag kan detektivisera' förutan, om jag har behov.

Jag får gissa - mest appar' er genvägar på "hitta det själv" - egentlig inte programvaror.

Jag kan programere själv, och tyckes manga personer, i dag, använder Google till "hitta det själv".

När appar blir så mange att dom måste finns via Google - jaaa ?
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 25168

Guest
Sv: Imponerad!

Citat "
Finns det någon bra app till iPhonen som visar namn/ adress och framför allt - var adressen ligger, på en karta?
Hitta och Eniro i all ära men det kanske finns bättre? Med GPS-funktion rent av?
Köpte min Ericson för det ändamålet men är inte nöjd. Använder detta i jobbet då och då."
Citat slut


App'en Truecaller, giver namn adress tlf, og man kan välge google map eller med Navigon.

TrueCaller - Se vem som ringer med TrueCaller

SKÄRMDUMP FRÅN SAMSUNG GALAXY S2, no problemo Knarrevik :):)


003.jpeg

004.jpeg
 
Senast redigerad av en moderator:

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Imponerad!

Jag tog bort din adress och tfnnummer, jag trodde att endast medlemmar kunde läsa under "Multimedia".
 
F

F.d. 25168

Guest
Sv: Imponerad!

Jo, det funkar men det går ju inte att navigera än så länge med Google Maps. Hur får du kopplingen till Navigon?

Om jeg trykker vis kart, kan jag välge google maps eller NAVIGON :) och bruge navigon til navigationen.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Imponerad!

Om jeg trykker vis kart, kan jag välge google maps eller NAVIGON :) och bruge navigon til navigationen.

Var hittar du Truecaller på Market, jag får upp 26 appar med annat skräp?

PS! Jag hittade den, dock inte på Market!

Någon koppling till Navigon fann jag inte och Google Maps går inte att navigera efter.

Wisepilot (Telia navigator och Telenor navigation) framstår som ett under i enkelhet i jämförelse.
 
Senast ändrad:
F

F.d. 25168

Guest
Sv: Imponerad!

Var hittar du Truecaller på Market, jag får upp 26 appar med annat skräp?

PS! Jag hittade den, dock inte på Market!

Någon koppling till Navigon fann jag inte och Google Maps går inte att navigera efter.

Wisepilot (Telia navigator och Telenor navigation) framstår som ett under i enkelhet i jämförelse.

Jag downloaded fra deres hemmasida TrueCaller - Se vem som ringer med TrueCaller

Hämta till din telefon

1
Besök vår hemsida från din telefon
m.truecaller.com2
Klicka på "Ladda hem"3
Färdig!



Enkelthet :):) Kan inta väre mere enkelt end detta :


007.jpeg

008.jpeg

009.jpeg

010.jpeg
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Imponerad!

Så här gör man för att ta skärmdump på en HTC Desire:

Aldrig i livet säger jag, detta borde avskräcka de flesta från att skaffa en Androidlur! I alla fall en HTC


We show you how to take screenshots on your HTC Desire

Published on Mar 18, 2010

Naturally you have seen the awesome HTC Desire screenshots we have taken for our user guides and you are wondering, "How did they do that?"

The HTC Desire runs on Android 2.1 and as of now, no applications are available that allow for on-device screenshots. This guide will provide you with the software you need and show you how to get stunning screen captures from your device.

Two separate pieces of software are required and must be installed on your PC:

The Android software development kit (SDK)
The Java SE software development kit (SDK)
Once your downloads are complete a few steps are required to get things ready.

On your computer:

Extract the Google Android SDK to a folder on your desktop
Install the the Java SE SDK
On the HTC Desire:

124896.gif


Press the Home icon, press Menu and then tap Settings (figure 1)
Tap on Applications
Tap on Development
Check the box for USB debugging
Now you are ready to get started.



Plug your HTC Desire into your computer via USB and Windows will attempt to install all of the appropriate drivers; one of the drivers will not be found and thus you must proceed to Device Manager in your Control Panel and find the HTC Desire (there will be a yellow icon next to it)
Right-click on the HTC Desire entry and select properties; instruct Windows to update/install the driver for this device and when asked, simply browse to the usb_driver folder inside of the Android software development kit folder that you extracted to your desktop earlier -- the device is recognized and the driver is installed
Browse to the Android SDK folder that you extracted to your desktop and run the SDK Setup.exe to start the program
Once the application has launched you will be presented with a window as shown in figure 2 above
Click on the Refresh button so that the application can update its list of operating system SDKs available from Google
Check off the section next to the URL that is shown in the application (figure 2); you are now presented with a list of Android SDKs and Google APIs you wish to install
It is recommended that you select select all available packages for maximum compatibility
Once the files have been downloaded simply close the application
Browse to the Tools folder inside the Android SDK folder you extracted to your desktop
Double click on DDMS.BAT to execute the Dalvik Debug Monitor
The application will launch with a DOS command window and eventually a Windows based application -- your phone will be listed on the left hand side, and you should click on it to make sure it is selected
Click on the Device menu and select Screen Capture or use the CTRL-S key combo
The capture now appears on your screen, but there is one final undocumented step
We recommend that you click on the Copy button and paste the screenshot into your image editor of choice (Microsoft Paint, Adobe Photoshop, etc) -- the reason for this is that there is a known bug that does not carry over the colors of the actual screenshot inside the capture utility
Voila! You now have a stunning screenshot from the display on your HTC Desire. Repeat steps 12-14 to generate more screenshots.
 
Toppen