• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.181
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Jag gjorde en rutt från "nuvarande position" (som jag fick via foto), till en annan adress och sparade rutten under namn "Rutt 1". Det fungerade och nu kan jag använda rutten med namn "Rutt 1". Tyvärr så tror jag att rutten försvinner i.o.m. nästa kartuppdatering. Bilden är inte viktig längre, den kan raderas när som.
 

Lundsholm

HBK Medlem
Inlägg
10.134
Kommun
Torsås
HBK-Nr
11560
Medlemskap
2024
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Nu testade jag precis som Ranko att ta en bild och sen via IGO få min position, inga problem. När jag sen la in bilden i en ny kontakt kunde IGO inte använda den tyvärr. Man skulle kunna göra en speciell mapp i bilder kallad tex IGO och där lägga bilder på platser man vill spara, man kan ju även namnge varje bild utifrån var den är tagen. Då skulle denna bildmapp kunna vara ett komplement till Adressboken i de fall inte en adress kan fås fram enkelt.

Ranko, rutter använder jag nästan aldrig, men kan jag spara positionen på ett eller annat sätt så kan jag använda den oavsett vart jag kommer ifrån. Men det är klart att nån gång kanske även viss väg behöver sparas och då vet jag inte hur med nuvarande uppdateringar.
 

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.181
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Vi kanske ses på årsträffen Bengt och då kan vi prata mer om IGO, POI och rutter. Jag har mycket kvar att lära, är mest teoretiker än så länge. Tack för all hjälp på traven...
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Jag planerade rutten Romantische Strasse för några år sedan med ca 20 delmål. Felet jag gjorde var att jag på vissa delmål angav endast ort vilket medförde att iGO tvingade in mig i centrum i större orter.

Därför är det viktigt att delmålen anges med både ort och gatuadress alternativt koordinater längs den tänkta rutten.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Nej men den var ändå inte bra.
Titta efter vilka orter som ligger längs rutten och välj deras förbifarter, inte centrum.
 
F

Flow

Guest
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Någon som haft problem med den senast programuppdateringen för Iberia? Jag har installerat om paketet flera gånger, men får det inte att fungera optimalt, antingen är allt grönt eller så finns ingen detaljinformation om logi, shopping, etc att söka efter. Vad att göra?
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Försök med att klicka på texten Map of Iberia för att få upp ny sida med detaljer.
Där går laddningsstapeln i rätt hastighet och kartan bör laddas ned och installeras.
 
F

Flow

Guest
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Knarrevik: jag vet inte riktigt vad du menar, när jag klickar som du föreslår anges bara att allt är ok. Allt är nedladdat och klart, fast det finns ff "licenser att uppdatera".
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Funkar den nordiska kartan?

Vad händer om du tar bort Iberia och laddar ned på nytt?

image.jpg
 
Senast ändrad:
F

Flow

Guest
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Ja den nordiska fungerar, samt övriga västeuropa exklusive Iberia.

Jag har tagit bort Iberia två ggr redan, och installerat om, med samma resultat att det endast syns gröna ängar (se bild) samt att mina favoriter är de enda som är sökbara.
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    611,1 KB · Visningar: 3
Senast redigerad av en moderator:

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Sista utvägen kan vara att avinstallera appen och installera på nytt!
Lite surt eftersom det tar tid att ladda ned 2,5 GB.
 
Senast ändrad:

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.181
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Jag hade inga problem med Iberia men däremot Nordic. Avinstallerade några ggr fram och tillbaka utan resultat. Upptäckte sedan "Installera" texten/knappen längst till höger (nedersta raden) och tryckte på knappen och då blev det rätt.
Kan också vara så att man måste trycka på "Licens" knappen (dvs. förnya licensen). Man ska inte förnya kartan för fort heller när man väl tagit bort den helt! Något som IGO bör skärpa sig på vilket förmodligen kommer att ske eftersom det är så många som haft samma problem.

Lycka till!
 

Olle Bylund

FD HBK Medlem
Inlägg
39
Kommun
Ovanåker
HBK-Nr
12024
Medlemskap
2022
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Hej. Har just laddat in all info som jag har i iPhonen, via en dagsfärsk säkerhets kopia i datorn (Mac), till min nya iPad.
Fick med allt, utom kartan som tillhör IGO Västeuropa. Ikonen finns med i Ipaden, som den ska. Har någon förslag på lösning?
PS Allt funkar i Iphonen.
Mvh Olle Bylund
 

Runar

HBK Medlem (P)
Inlägg
922
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
5889
Medlemskap
2025
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Undrar om det finns igo till android om inte kan ni rekommendera någon bra?
 
F

F.d. 4220

Guest
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Det har funnits androidversioner av iGO, men de har varit märkta för speciella märken. Har för mig att Motorola hade en version, exempelvis. Men det var ett par år sedan...

För Android får du titta på Sygic eller CoPilot, om du vill ha navigator i samma prisklass som iGO. Annars finns ju Navigon som åtminstone baseras på samma kartmaterial som iGO och har fått mycket beröm.

Jag har använt Sygic på min Galaxy och den har fungerat bra.
Sygic och iGO har väl haft fel i ungefär lika stor grad. De har båda sina små egenheter, men fungerar oftast väl. Jag föredrar dock iGO när jag kan välja, eftersom jag tycker gränssnittet är lite bättre. Notera att jag har blandad miljö, så att säga, ipad och androidtelefon.

//Stefan
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 25203

Guest
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Så här skulle jag vilja se en navigations app för Ipad.

Med en del som ser ut som idag. och en del som samtidigt visar en översikt. Så man ser var man egentligen är.
 

Bilagor

  • future igo.jpg
    future igo.jpg
    23,8 KB · Visningar: 2
Toppen