• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Håkan J

HBK Medlem
Inlägg
4.272
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2024
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Har du köpt den så kan du ju ladda in den i iPhonen och träna lite.
När du köpt padda är det bara att ladda in den där. Du kan ha den på flera enheter
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Tänk på att endast 12 GB av de 16 är lediga för appar m.m.
Man behöver med tiden betydligt mer minne än 16!
 

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.179
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Tittade för skojs skull hur det ligger till med minnet på minipaddan och så här ser det ut (idag):
Appar (ej så många + IGO) tar 7,6 GB (mest kartor)
Minipaddan använder själv 13,4 GB (OS7 m.m.)
Ledigt 107,0 GB
Totalt: 128,0 GB
 

Lundsholm

HBK Medlem
Inlägg
10.139
Kommun
Torsås
HBK-Nr
11560
Medlemskap
2024
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Jag fick häromdagen rensa bort massa bilder mm för av mina 64 fanns inte kvar till att uppdatera... Fanns inte större än 64 när jag köpte, nu önskar jag att jag hade 128...
 

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.179
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Verkar vara sjysst pryl för extern lagring (dock ännu en att ta hand om...).
Mina tankar går till Box Sync som bjuder 50GB gratis utrymme på "lifetime". Lagom för alla låtar & bilder vilka dessutom är tillgängliga även om man skulle glömma/tappa USB-stickan. Man kan "fylla på" sin Box från Macen och "läsa" eller dela med sig därifrån med vänner och samtliga iProdukter...
 

Lundsholm

HBK Medlem
Inlägg
10.139
Kommun
Torsås
HBK-Nr
11560
Medlemskap
2024
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

fördelen med i-FlashDrive är att man inte behöver vara uppkopplad, bra om det är stora filer och man är ute på turne... Men som sagt ytterligare en pryl...
 

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.179
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

En tumregel jag haft i många år är att en huvudenhet (dator eller vad det nu kan vara) skall endast inneha programvara/appar (App är förkortning för applikation vilket är samma som "program").
All data däremot skall lagras på extern media, t.ex en hårddisk (funkar ej med iPhone & läsplattor). Sedan är det dags att göra backup på ytterligare en, kanske något större HD när den ordinarie lagrings-HD pajar, bara en tidsfråga. Den här varianten att lagra data kommer att försvinna med tiden i.o.m. billigare lagring på andras servrar (iCloud, Box, Dropbox och en hel uppsjö andra).
 
F

F.d. 25203

Guest
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Det fungera efter ominstalation av igo. Men nu är alla favoriter och undvikanden borta grr.
 

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.179
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Fler har råkat ut för samma sak... Verkar som IGO "rensar" allt vid uppdateringar vilket jag kan ha viss förståelse för i och med att man uppdaterat kartor (grunddata). Anders hade lite ideer på hur man kan samspela mellan IGO och andra appar, har inte hunnit titta på det ännu...
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Ett utmärkt sätt som funkar med de flesta navigeringsappar!
Ruttplanering med flera delmål är lite omständligare men med iGo går det på några minuter.
 
Senast ändrad:

Mitthem

HBK Medlem
Inlägg
192
Kommun
Varberg
HBK-Nr
2600
Medlemskap
2024
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Hej låter bra men du kan väl inte spara dom med kordinater,jag menar att det går väl bara att ta dom till Igo om du har rena adresser ?
 

Lundsholm

HBK Medlem
Inlägg
10.139
Kommun
Torsås
HBK-Nr
11560
Medlemskap
2024
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Ja, som rena adresser men det brukar oftast lösa sej. jag har inte provat koordinater och har inte sett något fält för det heller. Skulle det behövas kan man ju även använda PoiWiever. Till det jag använder har det hittills fungerat bra, men vi använder säkert på många olika sätt, tänkte bara tipsa om hur jag fått det att funka hyfsat. Bästa är ju att jag har dom med mej vare sej jag använder min IPad, IPad mini eller IPhone.
 

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.179
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Klockrent Anders!
1) Började med att ta en bild med minipaddan (mot TVn)
2) Startade IGO och valde "Sök" knappen (höger om kartan, högst upp)
3) tryckte på "Mer" knappen (nedersta raden i mitten)
4) tryckte på "Bild" och letade fram foto som jag just hade tagit mot TVn
5) tryckte på "Använd" (högra hörnan, högst upp)
6) och då rullade upp IGO-karta med min position

Jag trodde jag skulle få se SOTJI position från puckelpisten på TV, men ack nej, så avancerad är inte iPaddan. Jag fick bara min position i soffan...lol... : )
 
Senast ändrad:

Lundsholm

HBK Medlem
Inlägg
10.139
Kommun
Torsås
HBK-Nr
11560
Medlemskap
2024
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Svarar mej själv ang bilder, de går ju att lägga in i adressboken bara man använder IPhone eller IPad. Jag testade först i IMac och där fungerade det inte.

Återstår koordinaterna, vad kan man göra med dem???
 
Toppen