• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Lundsholm

HBK Medlem
Inlägg
10.139
Kommun
Torsås
HBK-Nr
11560
Medlemskap
2024
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Jag fick ingen kartbild i söndags, antog att det uppdaterats när jag synkade så jag lade in kartorna igen utan problem. Fungerade på både IPad 3 och IPad mini.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Egentligen är appen självinstruerande men support finns i appen.

image.jpg
 

Håkan J

HBK Medlem
Inlägg
4.272
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2024
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Har skrivit det förr. Historien upprepas tydligen igen vid uppdatering.

Då va det dags igen med detta eviga strul med IGO. Alla kartor borta:mad:

Synd på en så bra navigationsapp
 

Nenne

HBK Medlem
Inlägg
183
Kommun
Nybro
HBK-Nr
191
Medlemskap
2024
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Apples gräns ställer till det. Turligt nog har jag aldrig haft problem att uppdatera. Uppdaterar och sedan Norden och Iberia via shop. Funkat klockrent. Dessutom den absolut bästa navigatorn.

Mvh
Janne
 

Mitthem

HBK Medlem
Inlägg
192
Kommun
Varberg
HBK-Nr
2600
Medlemskap
2024
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Tog du bort hela programmet och installerade det igen,då försvann väl alla dina favoriter
 

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.179
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Jag laddade ner hela IGO via iTunes på min Mac innan senaste kartuppdatering. Därefter uppdaterade jag iPad mini, iPhone 5 och iPhone 4 vilket fungerade jättebra fram tills IGO uppdaterade "Nordic" kartor (Iberia berördes ej). Nu var det dags för uppdatering av Nordic vilket gick lite si-sådär. Var tvungen ta bort Nordic när GPS:en visade en soppa på skärmen och sen tanka ner Nordic igen. Viktigt att följa anvisningar och inte vara "för snabb". Undrar hur ofta IGO uppdaterar sina kartor, vill inte gärna drabbas av uppdateringar när vi väl är på resande fot, då skall allt fungera! Vad säger du Anders?
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Undrar hur ofta IGO uppdaterar sina kartor, vill inte gärna drabbas av uppdateringar när vi väl är på resande fot, då skall allt fungera! Vad säger du Anders?

Detta är första gången som Norden och Iberia uppdateras separat vad jag minns. Det är nog en god idé att inte uppdatera på resande fot, speciellt utrikes där WiFi-uppkopplingen kan vara långsam. Jag uppskattar att iGO uppdateras 3-4 ggr per år för att kartorna skall förbli aktuella. De tycks också bli alltmer detaljerade vilket innebär att kartfilernas storlek ökar vid varje tillfälle.

En säker metod är att installera om hela appen men är ju tidsödande vid långsam uppkoppling. Favoriter är lätt att lägga in på nytt men det tar längre tid att göra om komplicerad ruttplanering eftersom iGO kan innehålla ett stort antal olika ruttinställningar.
 

Håkan J

HBK Medlem
Inlägg
4.272
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2024
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Tog du bort hela programmet och installerade det igen,då försvann väl alla dina favoriter

Ja dom är borta dom få jag hade.
IGO är ett mycket bra navigationsprogram som jag gillar mer och mer. Men med tidan har jag anpassat mig till deras urusla uppdateringssätt. Undviker egna favoriter. Det jag lägger in är dom filer som finns att hämta här på forumet som jag verkligen uppskattar. Tack för dom.

Den stora mängden favoriter och rutter som jag samlat på mig under åren ligger på TomTom appen som aldrig har gett mig problem vid uppdateringar och sparat mig det stora irritationsmoment som IGO ger.
Jag har både TomTom Europa och IGO Europa på mina enheter.
 
F

F.d. 25203

Guest
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Har under en längre tid tyckt igo varit det bästa. och nu såg jag att det fanns en uppdatering av nordiska kartorna. glad tryckte jag ladda ner och vips försvann mina nordiska kartor. ser bara en grön bakgrund och inga vägar. går till nedladdningsmenyn, står det att Nordics är nerkladdade och licensen ok. men funkar ändå inte. har provat ta bort kartorna och installera minst 20 gånger men nej. Funkar inte
 

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.179
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

En av tabbar som jag gjorde var att "glömma" trycka på installera knappen! Problemet är att man lätt glömmer (kanske ålder) vad man gjorde för att det lyckades. Hur som helst, det har fungerat hela vägen även om det var "smärtsamt" tråkigt ibland och man svor för glatta livet... Ge inte upp, det funkar i slutändan. IGO är super bra när allt väl är på plats ; )
(tack knarre-Anders, du är en klippa)
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Jag fick det också att fungera efter lite trixande på min iPhone.
Problemet första gången var att den gröna stapeln inte visar rätt, det tar betydligt längre tid än den visar.

Vid motsvarande uppdatering av kartan i iGO Scandinavia gick installationen problemfritt.
 
F

F.d. 25203

Guest
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Vänder man telefonen liggande så visar gröna linjen annorlunda.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

När jag nu laddade ned och installerade Norden och Iberia på min Mini gick all smärtfritt.

Har iGO kanske rättat till problemet på sin server?
 

Olle Bylund

FD HBK Medlem
Inlägg
39
Kommun
Ovanåker
HBK-Nr
12024
Medlemskap
2022
Sv: iGO Primo navigering med iPhone/iPad

Hej

Har köpt och laddat ner IGO Primo Western Europa, ligger i Finder / iTunes. (Har Mac-dator och Iphone 4) Har inte köpt "paddan" ännu. Det blir en Air Wi-Fi Cellular, med minst 16 GB.
Frågan är: kan jag göra något kartan nu? Tydligen kan jag bara få fram "visa info" om produkten.

MVH Olle Bylund
 
Toppen