• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla. Du måste logga in för att betala årsavgiften!

Ibland undrar man om man är som man ska

Klart att jag hänger med! Jag kommer att sitta framför HBK forum på helspänn o vänta på nya inlägg från dig...
Din bil finns väl med dubbla motorer? Det borde du ha .

Men får vänta till 2027. Jag skall först nu i mars köra mc i öknen i Rajastahn. Och juni 2027, firar jag min 75 års dag 2 månader i förskott på världens högsta väg Mig La Ladakh 5 914 meter över havet...jo lite tunn luft. Kört mc 3 gånger över Khardung La Pass 5 359 m.ö.h...och det är lite ansträngande för andningen.

Har träffat så många mc kompisar på mina resor så vi planerar att köra Umling La och nyöppnade Mig La, från Hanle, där jag varit ett par dagar. Kamrater från Indien och Australien. Mig La världens högsta med motorfordon farbara väg öppnar för "turister" i april eller början på maj

Hej. Ett gemensamt önskemål verkar vara, back to basic , själv har vi gått den vägen, man känner sig lyckligare och befriad på en outgrundlig anledning.

Har träffat så många mc kompisar på mina resor så vi planerar att köra Umling La och nyöppnade Mig La, från Hanle, där jag varit ett par dagar. Kamrater från Indien och Australien. Mig La världens högsta med motorfordon farbara väg öppnar för "turister" i april eller början på maj
Kör du mc:n hemifrån också eller hyr du på plats?

Min dotter ska ner och jobba i Tanzania några månader i höst.
Är lite sugen att bila ner och överraska.
Nackdelen är att det verkar vara lite oroligt i vissa länder man passerar som t.ex. Israel.....

Hej.
Jag hyr mc i Indien.

Tanzania är fantastiskt. Upplev Serengeti, Ngorongoro Crater och Kilimanjaro. Passa på att åka runt på Zanzibar.

I o för sig är det du som är expert... men just Zanzibar har ju haft ganska mycket oroligheter? Det finns nog avrådan från UD ...Tanzania o i en hel del andra områden som måste passeras innan Bäckis kommit fram...
Spännande projekt! Jag föreslår åter igen Nederländerna.

UD avråder - Regeringen.se UD avråder

Hej.
Jag hyr mc i Indien.

Tanzania är fantastiskt. Upplev Serengeti, Ngorongoro Crater och Kilimanjaro. Passa på att åka runt på Zanzibar.
Hej !

Jag håller med. Har jobbat för sida i Moshi (Killimanjaro) i två år. Tyvärr är demokratin i fara nu. Tanzania har ju tidigare varit stabilt både avseende religion och politik, Vi tar en tur till Mombasa i vår också fantastiskt, med Indiska oceanen och fantastiska beacher.
BBa

Tillbaka
Toppen