F
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Tillverka en själv.
Rattar brukar ha en stomme av en rund metall. Tar du bart all plast, eller bakelit kan du ha roligt.
Storleken i min buss blev mindre när jag tog en ifrán en VW transporter istället.
Titta här funderar själv pá samma sak.
DIY Wood Steering Wheel: Part 1 Introduction, Design & Prototype : Tech Library : The MG Experience
Här kommer bilder på mina Nyinköpta Kaptens stolar
Det är ju en Volvo Prova med en ratt ifrán en Amazon, Duett eller PV kan ha den storleken du vill ha. Kanske till och med 140 hade större, men 240 tror jag dom blev mindre. Vad besiktnungen säger vet jag inte. Att klä den i trä ser ut som ett roligt jobb det enda som behövs är en liten hand fräsmaskin. Priset pá MG sidan ser väldigt högt ut. Även antal arbetstimmar.
Linken En MG sida DIY Wood Steering Wheel: Part 1 Introduction, Design & Prototype : Tech Library : The MG Experience
Jag tror att det enklaste är att du tar los ratten och gár med den till skroten. Där kan du prova pá den bilen lastbilen budbil som har en ratt som du gillar.
Snyggt med rostfritt, tillát mig att kopiera detta.
Istället för trät som blir svart av skorna.
Tack skall du ha, men akta dig jag háller pá med att bygga en 3D kopieringsmaskin. tyvär för liten för hela din buss.![]()