• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Husbilsklubbens dekaler

Sloth

HBK Medlem
Inlägg
196
Kommun
Skellefteå
HBK-Nr
2018
Medlemskap
2024
Sv: Husbilsklubbens dekaler

RuneB;

Hej.
Utvecklingen går nog framåt...
Fler medlemmar, fler ämnen, fler åsikter, fler intressanta diskussioner.

Detta forum är det mest diciplinerade och vänliga jag deltagit i på internet!
Ta åt er alla som läser!

/Åke
 
F

F.d. 839

Guest
Sv: Husbilsklubbens dekaler

Åke,

Håller med dig fullständigt. Är själv medlem i fem utländska husbils forum och där kan det bli varmt om örona när dom börja skälla på varandra för att dom inte respektera en annas åsikt :mad:.
 
F

F.d. 4754

Guest
Sv: Husbilsklubbens dekaler

Allis, jag tycker du har helt rätt i din analys och RuneB har en poäng i att man kan vara med i många olika klubbar…

En anledning till mitt motstånd till dekaler är rädslan att plastmärken ska bränna in i karossen. Jag vill gärna bli botad från denna sjukdom men tyvärr så har jag konstaterat att det har övergått i ett kroniskt tillstånd. Samma symptom finns när jag ska skruva och sätta upp olika saker i min husbil. Jag hatar att förändra min bil utan att veta att jag kan återställa den…

Jag vet att det även finns andra helt berättigade skäl till att man har valt att inte klistra märken på sin husbil. Låt oss respektera varandra och var och en är salig i sin tro…

Jag har samtidigt full förståelse att det är jättespännande att kolla om det är en HBK:are som man möter på vägen men den eventuella besvikelse som infinner sig när husbilen vi möter saknar klubbmärke klarar vi alla säkert av att hantera.

Kör jag om Er kan Ni kolla på cykelstället. Där finns en ”liten” logga, men sitt nu inte och leta efter denna. Det finns mycket annat att titta på längs våra vägar.

Njut av sommaren och husbilslivet!

Möter ni mig i sommar så kommer ni förhoppningsvis inse att jag varken är hemlig eller anonym.

Hälsningar
Knausen
 
F

F.d. 55306

Guest
Sv: Husbilsklubbens dekaler

Hallå klubbkompisar!

Ett förståndigt och balanserat inlägg från Knausen i en debatt som svajat lite mellan dikena! Men utan såna här åsiktsklyvningar så skulle tillvaron nog vara en liten nyans tristare.

Hälsningar / Sven-Erik
 

Carina

HBK Valberedning Sammankallande
Inlägg
5.432
Kommun
Tyresö
HBK-Nr
6
Medlemskap
2024
Sv: Husbilsklubbens dekaler

Alla väljer om de vill ha dekaler och siffror på bilarna,
de som idag aldrig skulle kunna sätta upp sina dekaler, kanske gör det efter sommaren, vem vet.
De som inte vill ha dekaler förstår inte dem som har det och tvärt om.
Tror inte man beter sig på annorlunda sett när man träffar folk p.g.a dekalen
Men, att vi träffade Belgien1 i höstas var för att han hade dekalen på bilen,
Vi svängde in på ett köpcentra för att växla tillbaka danska pengar, ser då en husbil med HBK dekal, så vi tänkte bara svänga in och heja. Och det visade sig vara Rolle och vi var de första medlemmarna från klubben han träffade. Och vi fick äran att träffa vår första medlem från Belgien. :)
Hade han inte haft dekalen, så hade vi nog snabbt parkerat nära huset för att bara växla.
 

Bilagor

  • Kopia av Augusti 2007 032.jpg
    Kopia av Augusti 2007 032.jpg
    17,1 KB · Visningar: 252
H

hianders

Guest
Sv: Husbilsklubbens dekaler

Jag tycker också att det är ett fritt land vi lever i och var och en gör som man själv vill med dekaler och siffror. Håller med Allis att det är roligt att visa sin samhörighet med klubben och andra medlemmar! Själva blir vi så glada när vi möter husbilar i allmänhet men extra extra glad när man möter en HBKare!! Tänker bara på när vi stod några stycken på en rastplats i Malingsboområdet och det kommer husbilar på vägen i omgångar och när vi på håll såg HBK-märket viftades det frenetiskt och de svängde in för att säga hej! En blev dessutom kvar över natten.

Som sagt, det är upp till var och en att klistra dekal - vi tycker om er lika mycket ändå!!


fru hianders/Inger (gubben samtycker)
:yes:
 

Bonzo

FD HBK Medlem
Inlägg
727
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
430
Medlemskap
2023
Sv: Husbilsklubbens dekaler

Det roligaste vi vet när vi är ute är när vi träffar en klubbkompis oavsett var det är. Man kan stanna och prata om hur dagen har varit osv. Fortsätt visa er genom våra fina dekaler.

BONZO!
 
F

F.d. 839

Guest
Sv: Husbilsklubbens dekaler

Carina,

Under tiden har jag träffat ytterligare en HBK medlem nämligen Gert8 med frugan Barbro som var nere och installerade 2st LPG flaskor. Hoppas att det blir fler vid min nästa resa "hem" Augusti 2008 ;)
 
F

F.d. 10558

Guest
Sv: Husbilsklubbens dekaler

Rolle!
Vi ska ju förhoppningsvis träffas när du åker via Götet.
/Bosse
 
F

F.d. 839

Guest
Sv: Husbilsklubbens dekaler

Bosse,

Ingen tveka, det är en "must". I övriga delar av Sveriges avlånga land blir det också att hälsa på Kjell i Vännäs - Rusty med frugan i Värmdö - Gert / Barbro i Stockholm - Kurt / Monica i Götet för att nämna några.

Det börja redan pirra i magen, vill komma iväg snarast möjligt men tyvärr så är det andra faktorer som säger ifrån men det löser sig säkert :(
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Husbilsklubbens dekaler

Nu har jag fått en fantastisk idè igen. Jag printade ut en dekal på magnetpapper och den fäste väldigt fint på kylskåpet. Nu återstår bara att testa om den sitter kvar på husbilen i 138 km/t, maxfarten på min Boxer enligt GPS-en. Återkommer med testresultat så småningom!

Jappe

kylskåpsdekal.jpg
 
S

SevenEleven

Guest
Sv: Husbilsklubbens dekaler

Bra idé Jappe!
Jag har funderat på den typen av ark också.
Vet du om de tål vatten om man skriver ut med bläckstråle?
Varianten man stryker på kläder tål ju att tvättas trots att man skriver ut med bläck men hur är det med dessa?

Var hittar man loggan i hög upplösning eller vektoriserad?

/Lasse
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Husbilsklubbens dekaler

Hej Lasse!

Jag kommer inte ihåg var loggan finns, men någon lade ut den här på forumet för ett tag sen. Det finns säkert någon annan som kan hjälpa dig med det.

Detta är ju bara en prototyp, men idén går säkert att utveckla vidare.

Jappe
 

Gert8

HBK Medlem
Inlägg
1.292
Kommun
Haninge
HBK-Nr
8
Medlemskap
2024
Sv: Husbilsklubbens dekaler

Dekaler, stora såväl som små beställer Du hos Lisa 10
Siffror stora och små har Lisa också.

Stora siffrorna går an när man har låga nummer men blir det tre och fyrsiffrigiga nummer så ser det bättre ut med dom mindre siffrorna.

sommarhälsningar från Gert8
 
F

F.d. 18317

Guest
Sv: Husbilsklubbens dekaler

Hejsan. Jag undrar om man kan beställa en bok med alla i klubben, det skulle vara trevligt att kunna läsa av var dom kommer i från, jag gillar att träffa nya medlemmar, har blivit mycket nyfiken sedan vi skaffade husbil:wideeyed:
 
F

F.d. 52943

Guest
Sv: Husbilsklubbens dekaler

Matrikeln går att ladda ner till datorn. Man kan ju oxå skriva ut den om man vill ha den på papper i bilen.
Oops - lite sent ute med svaret ser jag ovan.
 
Senast redigerad av en moderator:

Eva o Sven-Uno

HBK Medlem
Inlägg
585
Kommun
Hagfors
HBK-Nr
67
Medlemskap
2024
Sv: Husbilsklubbens dekaler

Hej Jappe
Jag hade för några år sedan två reklamskyltar som var med magnet. Jag satte dessa skyltar på framdörrarna. De satt väldigt fast och så trots snö och salt.
Men, men sen när jag tog bort dem upptäckte jag vad som hänt.
Dessa reklamskyltar hade levt ett eget liv på dörrarna och repat sönder lacken. Många timmar av hård putsning/polerande gjorde att jag till slut fick bort revorna.

:twitcy::twitcy::twitcy:
 
Senast ändrad:
Toppen