• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Husbilsklubbens dekaler

M

mikkis

Guest
hej

Någon som vet hur jag bär mig åt för att bställa nya husbilsklubbens dekaler till husbilen.

vi har bytt husbil så vi måste ju klistra på nya dekaler på den nya husblen.

/
Mikkis
 
F

F.d. 52919

Guest
Sv: Husbilsklubbens dekaler

En fundering ang. dekaler varför sätter man bara klubbmärket utan nr: på bilen? Vi har mött (sett) flera bilar med endast dekalen fram eller bak. Man törs ju inte gå fram till en nummerlös de kanske vill vara anonyma!
 
J

Jarn

Guest
Sv: Husbilsklubbens dekaler

Jag som ofta kör söderut, har tagit bort numren.
Skälet är när man är där så har många tyska uthyrningsbilar någon form av nummer.

När de frågade mig var jag hyrt min, då tog jag av siffrorna.
 

Hi Life

HBK Medlem
Inlägg
137
Kommun
Malmö
HBK-Nr
569
Medlemskap
2024
Sv: Husbilsklubbens dekaler

Jag har inte satt ditt siffrorna för att jag tyckte dom var för stora.
Har varit på g att köpa mindre och sätta upp på bakre dekalen, men har inte tagit mig tid till det ännu.:eek:
Men det betyder inte att jag vill vara anonym eller att jag inte är intreserad av besök. Ni är välkomna om ni ser oss någonstans.:D
 
Senast ändrad:

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
17.598
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Sv: Husbilsklubbens dekaler

Rolandn;

Sätt på siffrorna igen, det är ett bra sätt att inleda ett samtal på nästa gång någon ställer samma fråga. Tag då chansen att berätta om en förträfflig husbilsklubb som du är medlem i. Den behöver du inte skämmas för!
 

Håkan J

HBK Medlem
Inlägg
4.272
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2024
Sv: Husbilsklubbens dekaler

Jag som trodde att det var pratet om husbilar som var det viktigaste. Eller är det att ha numret påklistrat.

Pratar med alla........
 
F

F.d. 52919

Guest
Sv: Husbilsklubbens dekaler

Det var det Vi funderade kring så då kan vi ta bort nummret!
 

Sloth

HBK Medlem
Inlägg
196
Kommun
Skellefteå
HBK-Nr
2018
Medlemskap
2024
Sv: Husbilsklubbens dekaler

Tja, det är väl upp till var och en.

Som nygräddad medlem har jag satt på dekaler och nuffror.
Blir det positiva erfarenheter får dom väl sitta kvar och motsatsen så ryker dom!

Ni kan väl morsa om vi syns i sommar.

M.v.h Åke
 
S

SevenEleven

Guest
Sv: Husbilsklubbens dekaler

Tjo,
Att man skulle vilja vara anonym och inte vilja prata för att man inte har numret på tycker jag var en konstig slutsats. Hade man velat vara det hade man väl kört helt dekallöst.

Precis som Hi Life tyckte jag siffrorna var lite väl stora och jag hittade inget riktigt bra ställa att sätta dem på. Jag ska har också planerat att skaffa mindre siffror nu till sommaren.

Jag hoppas i alla fall att jag tydligt har markerat mitt medlemskap och att jag gärna snackar med andra klubbmedlemmar genom att ha klubbdekalen både fram och bak på husbilen (om inte så vet ni ju det nu :))

/Lasse
 

Bonzo

FD HBK Medlem
Inlägg
727
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
430
Medlemskap
2023
Sv: Husbilsklubbens dekaler

Snälla medmänniskor i den här klubben vill vi inte dölja oss för varandra! Det är ju skälva grejen i klubben att vi har ett nummer som bara medlemmar kan härleda till.

Jag fattar inte hur någon vill vara med i en förening och vara anonym inför sina klubbkompisar.

Den som inte vill sätta på våra fina klubbmärken och siffror skall kanske söka sig till mera hemliga klubbar!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Varför är ni här över huvudet taget när det finns så mycket annat att bry sig om. D R A ! ! !
 
F

F.d. 4754

Guest
Sv: Husbilsklubbens dekaler

Hej Bonzo.

Du kan väl inte mena på fullaste allvar att själva grejen i klubben är dekalen och numret på bilen? Det finns väl större värden i klubben?

På ren svenska ber Du mig och många andra klubbmedlemmar att begära sitt utträde ur Husbilsklubben för att vi av olika anledningar ej har medlemsnumret på husbilen.

Den hemliga Knausen
 
F

F.d. 10558

Guest
Sv: Husbilsklubbens dekaler

Dekal/siffror och/eller.
Det är väl inte siffrorna som är avgörande om man ska prata eller inte med sina likasinnade.
För min del räcker det med dekalen så man syns att man är medlem.
Fram sitter det endast dekal, bak finns även siffrorna.
Jag får känslan när jag läser inläggen att, är det ingen HBK-dekal/siffra på bilen, pratar jag inte med den ägaren. Hoppas jag har fel!
Vi hejar ju på alla vi möter på vägarna oavsett dekaler, så varför kan vi inte prata med alla husbilsägare som vill även utan dekal/siffra när vi rastar/övernattar?
/Bosse
 

Ragge 358

FD HBK Medlem
Inlägg
5.630
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
358
Medlemskap
2021
Sv: Husbilsklubbens dekaler

Jag tycker att man ska ha nr på och är de för stora så skaffa lite mindre.
Det är klart att man skall prata med alla så jädrans diviga får man väl inte vara det har väl med hyffs att göra + att man kan värva mer medlemmar./susanne
 
Senast ändrad:
F

F.d. 5110

Guest
Sv: Husbilsklubbens dekaler

Bonzo:s inlägg får mig att allvarligt fundera på att ta bort dekalen.

Och jag som alldeles nyss även satt dit siffror - visserligen lite mindre än de som skickades med.

Jag vet inte om jag vill visa att jag är medlem och råka träffa en Bonzo-typ någonstans.
Om vi då inte tycker likadant kommer väl personen att be mig dra i vanlig ordning????

/LasseF
 

KuMaNi

HBK Medlem
Inlägg
1.331
Kommun
Emmaboda
HBK-Nr
50
Medlemskap
2024
Sv: Husbilsklubbens dekaler

För att tillgodose allas tycke när det gäller siffrornas storlek - så finns det ju två storlekar. Beställ hos Lisa.
 
F

F.d. 52919

Guest
Sv: Husbilsklubbens dekaler

He vart mycke skriverier om medlemsnr. Det kanske var fel att skriva om anonymitet! Självklart har Vi pratat (kontaktat) nr:lösa medlemmar och icke medlemmar när man råkats men ibland kommer man inte ihåg namnen och då är det lättare att komma ihåg medlemsnumret på en klubbmedlem och använda matrikeln! Därför har Vi numret på
våran bil, självklart är det upp till var och en..
Bara nyfiken!
 
I

Iveco 35

Guest
Sv: Husbilsklubbens dekaler

Hej. Ni som tar bort nummren har ni dumpat Pmr. radion också. frågas?Mvh. Olle.
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Husbilsklubbens dekaler

Dr. Jekyll och mr. Hyde

Det är en mänsklig frihet och rättighet att göra bort sig. Själv gör jag bort mig hela tiden, utan att bli särskilt ledsen för det. Man vänjer sig.

Bonzo hade här tydligen en svag stund, men vem har inte det emellanåt? Jag noterar att inlägget ifråga skrevs kl. halvtre på natten. Bonzo hade kanske varit på kalas.

Bonzo menade så väl
ändå gick något fel


Bonzo är en av dom få klubbmedlemmar jag har träffat och min uppfattning om honom är att han är en genomsnäll och mycket trevlig person!

För övrigt har jag själv en liten husbil som jag försöker få att se ut som en vanlig skåpbil, för att vara så anonym som möjligt, när jag övernattar på dom mest omöjliga ställen ibland.
Vill jag visa min klubbtillhörighet, placerar jag en skylt med HBK:s dekal i framrutan. Det passar mig bra. Var och en blir lycklig på sin facon!

Jag tror inte Bonzo riktigt mena vad han sa
när han bad vissa klubbmedlemmar dra
jag är nog inte den ende att förlåta detta
själva gör vi väl inte alltid det enda rätta

Jappe :confused:;):rolleyes:
 
Senast ändrad:
Toppen