• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Husbilsklubbens dekaler

golddigger

HBK Medlem
Inlägg
544
Kommun
Ydre
HBK-Nr
1851
Medlemskap
2025
Sv: Husbilsklubbens dekaler

Även jag har inte nummer på.Tycker att dom är för stora.Kanske en ide att erbjuda dom i halv storlek.
 
F

F.d. 4754

Guest
Sv: Husbilsklubbens dekaler

Hej. Ni som tar bort nummren har ni dumpat Pmr. radion också. frågas?Mvh. Olle.

Hej.

Vet inte om frågan vad ställd till mig men kan väl känna mig lite träffad...

Svaret är nej och jag svarade just i en annan tråd ang. PMR: http://www.husbilsklubben.se/forums/t26392/

******************

Till Jappe skriver jag att även om det var den sena timmen så blev jag chockerad. Vid närmare eftertanke så hoppas jag verkligen att Du har rätt.

Man ska inte skjuta när det är dimma... men jag är den första att erkänna att även jag kan ibland handla först och tänka sen och alla har vi rätt att göra misstag.

Tillsist: En skylt i framrutan tycker jag låter som en mycket bra idé. Jag har sett att CC-medlemmar har en gul skylt. Vi kanske ska ha en blå...

Hälsningar
Knausen
 
F

F.d. 2692

Guest
Sv: Husbilsklubbens dekaler

Så här tycker jag:
Tycker det är trevligt när jag ser en bil med HBK dekal, med eller utan nummer.
Ser ingen anledning att hänga upp sig för hur man har valt att visa att man är medlem.



Pratar med alla, oberoende kön eller klubbmedlem. Pratade t.o.m. med en norsk husbilsfamilj på Marstrand i helgen som gick.
Själv har jag dekal med nummer bak, för jag kör Ford och ni ligger bakom.

:):):):):):):):)
 

Mojfen & Karianne

FD HBK Medlem
Inlägg
432
Kommun
Hultsfred
HBK-Nr
573
Medlemskap
2021
Sv: Husbilsklubbens dekaler

Ojdå.........

Nu tycker jag att det blev lite kinkig stämning här inne. Det är väl inte meningen.......
Åtminstone inte för en sådan struntsak. Det måste väl vara upp till var och en.

Min pappa, som var husbilsägare i 20 år, skulle aldrig ha satt på en dekal. Inte en chans.
Men han var extremt social, och pratade med alla som hade husbil (och även andra)

Själv har jag garderat mig ordentligt: Dekaler fram och bak, medlemsnumret i stora siffror fram och vårat alias på båda dörrarna och bak.:twitcy:
Med andra ord, ingen tvekan vem vi är.

Nu återstår bara att träffa andra medlemmar i klubben. Förutom pingssträffen i Simlångsdalen, så har jag bara träffat två medlemmar på 350 mil på en dryg månad.
(Hej Ingela & Kenth och 1026!!!:):):)) Inte ens mött någon på vägen.....
Och visst är det lättare att komma ihåg en siffra.....

Upp med humöret nu, alla! Solen skiner och det är snart sommar. :yes:

MVH
Karianne
 

Bonzo

FD HBK Medlem
Inlägg
727
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
430
Medlemskap
2023
Sv: Husbilsklubbens dekaler

Jappe har som vanligt rätt
därför svarar jag nu på detta sätt

Det är delvis fel och delvis rätt
och jag kunde uttryckt mig på ett bättre sätt

Jag blir ledsen om man skäms för klubben
men varför bry sig, gamla gubben

Fortsätt ut och åka
sluta med att bråka

Umgås och ha det gott
det har husbilsklubben.se förstått

Sven-Åke (Bonzo);)
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Husbilsklubbens dekaler

Det är så mockligt med detta gäng
ibland uppstår fnurror både här och där
när detta händer kan det lätt bli lite däng
men snart är alla vänner igen och vi oss lär
att vi är både olika och lika, guskelov
tillsammans sjunger vi klubbens lov
de verbala smockorna dyker upp lite då och då
men så småningom vi alla lugnet återfå

Pythagoras skrev för 2500 år sedan:

"Låt icke den nedgående solen nå horisonten i väster, och slut icke Dina ögon i sömn, förrän Du i tankarna genomgått alla den gångna dagens händelser och ställt dessa frågor till Dig själv


Vad har jag gjort idag som varit orätt gjort?

Vad har jag gjort idag som varit rätt gjort?

Har jag förorättat någon?

Har jag svikit någon av mina plikter?
 

Relax

HBK Medlem
Inlägg
1.898
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
6539
Medlemskap
2024
Sv: Husbilsklubbens dekaler

Lite siffror; det finns rufft ca 5.500.000 bilar i Sverige, av dessa är ca 44.000 husbilar
= ca 0,8%. Dvs ca var 125 bil som man möter bör då stat vara en husbil!

Sönd em 25/5 när vi kom från Sthlm med husbilen, började vi fundera över HBK dekaler
och var HBK arna egentligen håller till.

Mellan Jönköping och Göteborg (ca 16 mil) räknade vi till >300 husbilar som vi mötte,
<50% av dessa vinkade tillbaka (förr 100%)
0% av dessa hade HBK dekaler framtill (ca 5% = 15 st borde kunnat vara HBK are?)!

Mötte därav 3 st Hobby 750, alla dessa vinkade frenetiskt och kollegialt tillbaka till oss,
kanske kände de en särskild samhörighet med lika bilar, eller?
/ Hälsn, Bengt
 
F

F.d. 11293

Guest
Sv: Husbilsklubbens dekaler

Jag o frugan har varit o handlad i affären i dag, på väg hem möter vi en husbil, kolla skriker jag en husbil o titta det är Husbilsklubbens dekaler på den, jag viftar med armar o ben o ropar hej i bilen, men ingen reaktion på husbilsföraren mer än en konstig min, jag sa till frugan, va va de för en klubbmedlem? frun sa till mig, det är väl inte lätt för HBKarn att veta att vi också är med i klubben, vi sitter ju i en liten renault kango o vår husbil är i våran lada
:eek:

hur gör man vid ett sånt tillfälle i fortsättningen :confused:
 
Senast redigerad av en moderator:
E

Ebear

Guest
Sv: Husbilsklubbens dekaler

Hej
Lite kul diskussion det här. Måste vara ett I-landsproblem:twitcy: Vill ge dom som har utformat dekalerna en eloge, jäkligt snygga. Men sen är det väl jag/vi som avgör om vi vill visa samhörighet eller inte. Våra dekaler ligger i skåpet i husbilen så länge. Vårt STORA problem är var vi ska sätta dekalerna någonstans. Vi är nämligen med i fler klubbar..
 
Senast redigerad av en moderator:

Relax

HBK Medlem
Inlägg
1.898
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
6539
Medlemskap
2024
Sv: Husbilsklubbens dekaler

Hej.
Jag tycker ni som håller på är ett gäng små ungar som inte kan hålla sams.
Vad då (???), jag har nog lite svårt att förstå vad/vem/vilka du avser?
Du får gärna uttrycka dig i klartext med vad du egentligen vill ha sagt. Nu blir inlägget till ett intet
förpliktigande generellt uttalande som till dagisbarn, vi är ju trots allt vuxna (hoppas jag), eller?

Alla diskussioner måste väl inte vara så fruktansvärt allvarliga och dessutom måste väl inte alla tycka
likadant, det blir både stimulerande och utvecklande att "bryta olika åsikter mot varandra".
Jag tycker inte heller att det skadar om adrenalinet får rinna till ibland i landet "lagom", det kanske till
och med bidrar till att "utveckla och lära känna varandra".

I övrigt tycker jag nog som Eva o Börje i inlägget ovan, bortsett från att det skulle vara ett I-landsproblem.
/ Bengt
 
I

Iveco 35

Guest
Sv: Husbilsklubbens dekaler

Hej.Var och en gör ju som den vill, men för att skyffla på lite ved på glöden, ponera att jag är med i Halmstad Bk, men jag vill f-n inte spela i deras skjorta.Mvh.Olle med loggan på bilen!
 
F

F.d. 4754

Guest
Sv: Husbilsklubbens dekaler

Hej Olle.

Varför vill Du skyffla på mer ved på glöden? Kan vi inte nöja oss med att vi konstatera att vi tänker lite olika i denna fråga.

Jag tycker man ska visa en stor tolerans mot andra medlemmar i husbilsklubben. Det vore mycket olyckligt om det inte finns utrymme för oliktänkande i husbilsklubben och vi gör detta till en stor fråga inom klubben.

Hälsningar
Knausen
 
F

F.d. 7502

Guest
Sv: Husbilsklubbens dekaler

Jag klämde dit den mellan solskydden framför backspegeln på framrutan där gör den nytta oxå, ni vet där solen alltid kommer in och bländar, jag föredrar alltid att dekala på rutor. Bak vete tusan, ev monterar jag den på en plexibit
med ett par sugproppar ( varje gång jag sätter upp solkskyddet hittar jag sådana på golvet) på insidan av bakrutan.

Kör hårt!
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 2621

Guest
Sv: Husbilsklubbens dekaler

Så här resonerar jag angående dekaler och medlemsnummer, och andra må tycka annorlunda :

Att sätta upp en klubbdekal, liten el stor, innebär att man gärna visar att man är medlem i en förening, som man uppskattar. Skulle någon annan medlem behöva hjälp i något avseende kan en annan klubbmedlem vara första valet att kontakta.

Att dessutom presentera sig med medlemsnumret innebär något av en invit till andra medlemmar när man träffas. Den som inte visar sitt medlemsnummer tänker annorlunda, även om man ändå kan identifieras genom bilens registreringsnummer.

Att klistra upp eller inte måste ju stå var och en absolut fritt och ingen kan ju ha rätt kritisera vilket man väljer.
 
F

F.d. 7747

Guest
Sv: Husbilsklubbens dekaler

En undran bara vart är utvecklingen på väg inom klubben , här ber plötsligt "BONZO" medlemmarna att dra "lämmna klubben " om dom inte sätter upp dekaler och medlemmsnr. på sina bilar och verkar dessutom att få med sig flera andra medlemmar på dom här tankarna .
Har visserligen själv dekaler på bilen men inga nr. Är dessutom med i flera olika föreningar och klubbar skulle alla dessa utesluta mig om jag inte far omkring och bär deras logga eller respektive medlemms.nr på min fordon eller kläder skulle jag skulle jag nog inte platsa i så många av dom .
Nä ta och tänk om vi är väl medlemmar för att vi har ett gemensamt intresse nämligen husbilar .
Under mina år som husbilsägare har jag träffat många trevliga mäniskor i andra husbilar och husvagnar som jag pratat med och umgåtts med vare sig dom haft olika loggos nr. eller inte .
Detta hoppas jag kunna fortsätta med även i fortsättningen .
Rulla Lungt Spar Bränsle .
 
F

F.d. 12736

Guest
Sv: Husbilsklubbens dekaler

tack finns nu i Knausens inlägg nr 35
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 12736

Guest
Sv: Husbilsklubbens dekaler

just så, inte riktigt vaken än
 
Toppen