Sv: bygga inredning
Pojken mår nu riktigt bra och väntas hem i denna veckan. Stygnen tar dom i morgon.
På sjukhuset har han det inte tråkigt massa nya kompisar, skola och slöjd där han gör julpynt.
Någon hade skänkt en gammal Hammondorgel till leksalen och den har vi spelat ganska hårt på, ett underbart instrument.
I dag har det kommit massa prylar till växellådan kick down, utgående axel med knut, växelförare, mekanisk axel till hastighetsmätare samt en kolv till retardern.
Vad som saknas är plåten mellan motor och konvertern (Flexiplate) hittade efter mycket problem ett detaljnummer till WV. När jag skulle beställa dessa delar kostade bara en detalj av 5 1200.58€. jag tänkte att för dessa pengarna kan man ha roligare så nu har jag ritat alla delar i Autocad och givit dom till en kompis som har en vatten skärare. Så nu skall vi skära om det gamla kopplingshjulet så att det blir en flexiplate. Sedan kommer jag att lämna bort det för balansering.
Ett annat problem som jag har är att jag inte har oljestickan
Men enligt Allison så skall lådan ha 4-5 gallon olja.
Så min tanke är att fylla 4 gallon och markera låg nivå sedan hälla i en gallon till och markera hög nivå. När detta är gjort så kör jag oljan varm och markerar hög nivå med varm motor och sedan markerar låg varm nivå med lika mycket avstånd som kall. kan det vara rätt tillvägagångs sätt?