• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Husbilen, dröm som blev en mardröm

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Sv: Husbilen, dröm som blev en mardröm

Det är möjligt att det lutar åt att säljaren får rätt (vilket jag inte tror) & det vore ju en katastrof. Om så skulle ske så skulle jag & många med mej definitivt inte köpa en begagnad HB av någon svensk handlare. Där faller ju direkt argumentet för att köpa svenskt istället för en privatimport eller privat på t.ex Blocket. Om denna firma som är stor & väletablerad skulle vinna så skulle varenda HB-försäljare följa efter & sedan är utlovade garantier bara tomma ord. Det skulle i så fall bli som i USA att den som har mycket pengar skulle kunna processa ihjäl de som ställer krav eller klagar. En sådan utveckling vill väl ingen ha. Vi är nog många som följer detta med spänning.

Bennie
 
F

F.d. 22595

Guest
Sv: Husbilen, dröm som blev en mardröm

Ser att ett flertal här skriver att en "en 20 år gammal husbil är att betrakta som ett renoveringsobjekt", det är i min mening skitsnack. Håller verkligen inte husbilarna högre kvalitet än så? De rullar inte många mil per år i jämförelse och används i regel under den torra årstiden. Det handlar snarare om att husbilar är hafsbyggen. Kan bara gå till mig själv som köpte en Elnagh -2004 som Bil och Husvagnsservice i Konga gjorde ett fukttest på, vilket snarare visade sig vara ett fusktest. Fukt i sidoreglar och bottenplatta längst bak. Det fuskas mycket i branschen och man ska banne mig inte nöja sig med att en bil som är 10-20 år är upprutten! De handlare som utför fukttester på ett oseriöst sätt ska hängas ut! De bidrar till att folk får spendera stora pengar på att laga just de detaljer de åtog sig att kontrollera att bilen skulle vara fri från, man kan inte begära att alla ska vara eller ens behöva vara experter på att leta fel i en husbil i samband med köp. Upp till kamp mot oseriösa i branschen.
 
Toppen