• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Hur viktig är ugnen?

JanneB

HBK Medlem
Inlägg
1.380
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
20110
Medlemskap
2024
Vi har haft ugn i två husbilar och en båt under totalt 30år+, ugnen används ytterst sällan klarar mig utan.
Samma här. Men kanske blir det så småningom dags att utvärdera min inställning till ugn användandet ... när jag ska gå i pension ... planerar att intressera mig för kulinarisk konst och hoppas på att min fru kommer att tycka om det.
 

Glädjen

HBK Medlem
Inlägg
273
Kommun
Sigtuna
HBK-Nr
397
Medlemskap
2025
Har ugn i vår nya plåtis, perfekt att värma de färdigrätter man gjort hemma, tex Jansson midsommar i Italien, värma hemgjord paj, baka bröd etc. har haft ugn i alla mina tidigare husbilar. Så mina varmaste rekommendationer.
Glädjen
 

Göran o Karin

HBK Medlem
Inlägg
39
Kommun
Skellefteå
HBK-Nr
15093
Medlemskap
2024
Under tiden en Jansson gräddas tar man en :msn_beer: och förundras hur snabbt och gott det blir med nylagad mat från råvaror i ugnen. vi använder vår ugn regelbundet under våra resor och skulle aldrig tänka mig vara utan den i husbilen,(obs mannens ord).Gillar två saker extra mycket med livet i husbilen .Min sambo och vår ugn.:twitcy:
 
Toppen