• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Hur tänker arrangörerna för ELMIA ???

Status
Stängd för vidare inlägg.

Tommy-59

HBK Medlem
Inlägg
1.922
Kommun
Nässjö
HBK-Nr
2475
Medlemskap
2024
Sv: Hur tänker arrangörerna för ELMIA ???

Vilka stora bekymmer ni har.
Vi kom på torsdags morgonen och det var inga problem
allt flöt på bra.

sroman

Det är just det!

Om de som ska in på område 1 & 2 kom på torsdagsmorgonen skulle många av köproblemen lösa sig självt.
Problemet som jag ser det är att redan helgen före mässan börjar husbilar samlas i Jönköping, för att framåt tisdag/onsdag åka upp till parkeringen som är utanför området och som inte räcker till. Där bevakar man köerna och kan snabbt komma in på området när insläppet börjar. Sedan vet vi ju vad som händer under onsdag em/kväll.

//Tommy
 

Tommy & Elisabeth

HBK Medlem
Inlägg
1.956
Kommun
Malung-Sälen
HBK-Nr
12985
Medlemskap
2025
Sv: Hur tänker arrangörerna för ELMIA ???

Det är just det!

Om de som ska in på område 1 & 2 kom på torsdagsmorgonen skulle många av köproblemen lösa sig självt.
Problemet som jag ser det är att redan helgen före mässan börjar husbilar samlas i Jönköping, för att framåt tisdag/onsdag åka upp till parkeringen som är utanför området och som inte räcker till. Där bevakar man köerna och kan snabbt komma in på området när insläppet börjar. Sedan vet vi ju vad som händer under onsdag em/kväll.

//Tommy

Men tänk lite längre, det är ju vi husbilsåkare som ställer till det. Sedan gnäller vi på att det är "rörigt". Varför kommer vi dit överhuvudtaget. Jag kommer för att det hör till stämningen med lite röra. Ni som inte gillar detta kan ju stanna hemma och då, kanske arrangörerna ändrar sig när de märker att folk sviker mässan.
 

Tommy-59

HBK Medlem
Inlägg
1.922
Kommun
Nässjö
HBK-Nr
2475
Medlemskap
2024
Sv: Hur tänker arrangörerna för ELMIA ???

Men tänk lite längre, det är ju vi husbilsåkare som ställer till det. Sedan gnäller vi på att det är "rörigt". Varför kommer vi dit överhuvudtaget. Jag kommer för att det hör till stämningen med lite röra. Ni som inte gillar detta kan ju stanna hemma och då, kanske arrangörerna ändrar sig när de märker att folk sviker mässan.

Kan inte på något sätt hålla med om att det ska höra till och vara trevligt med köer långt ut på motorvägen.
Det är ju ganska löjligt att Polisen ska behöva ta beslutet att tvinga arrangören att släppa in bilarna för stt lätta på trycket.

//Tommy
 

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Inlägg
5.673
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2024
Sv: Hur tänker arrangörerna för ELMIA ???

Är det bara husbilar som köar? Har husvagnar slutat att åka till denna träff?

HaDe Hasse
 
Senast ändrad:

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Inlägg
13.489
Kommun
Hässleholm
Sv: Hur tänker arrangörerna för ELMIA ???

Min tanke med denna tråd var att få arrangörerna att öppna hus-bils/-vagnsparkeringarna ett dygn före mässan öppnar. Jag har även meddelat tillståndsmyndigheten problemet och mina synpunkter.

Nu behöver vi inte tjafsa mer om detta. Den som kommer till Jönköping nästa år får se hur det hela har utvecklat sig.

Stänger tråden
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen