• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Hur mycket värme tål en tv?

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Inlägg
13.489
Kommun
Hässleholm
Effektivt men kan upplevas som golvdrag. Normalt leds svalare luft in vid taket för att falla ned.
Jag kan garantera; vi har inget drag i vårt sovrum, bara 15 grader svalare än i kontoret intill. En datorfläkt i takhöjd suger ut den varma luften, särskilt vid taket. Vi har fönstret på glänt med en springa på 5mm i höjd och 900mm bred.
 

Västkustcamparen

HBK Medlem
Inlägg
1.137
Kommun
Ale
HBK-Nr
24499
Medlemskap
2024
Effektivt men kan upplevas som golvdrag. Normalt leds svalare luft in vid taket för att falla ned.
Om det är varmare i uterummet än utanför vill den varma luften närmast taket slippa ut. Då kommer den svalare uteluften att "sugas in" närmast golvet.
En fläkt som försöker motarbeta denna naturlag får det jobbigt.....
(Skorstenseffekten)
 

Roger67

HBK Medlem
Inlägg
3.832
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2024
Uppåt 50 grader är nog inga som helst problem för en TV.
Maxtemperaturen är säkert satt med marginal och främst med tanke på förvaring under lång tid med samma höga temperatur.
Tyvärr är ju den svenska sommaren så kort så den värmen kommer man väl bara upp i några timmar om dagen under några relativt få varma sommardagar per år.
Men man kanske inte skall starta upp den just när den är 50 grader....
 
Toppen