• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Hur kan man skydda sin bränsletank mot tjuvar!

F

F.d. 14324

Guest
Hej på er, jag startar den här tråden så slipper vi krascha hjonzons tråd om larmkontakten fullständigt!

Hur kan man skydda sin tank mot bränsletjuvar?
Kom gärna med ideèr, tips eller lösningar så kan vi tillsammans försöka komma fram till en eller annan bra lösning.:)

I hjonzons tråd berättar Håkan J om hur tjuvarna borrar hål i tanken för att komma åt bränslet. Det fick mig att börja fundera på hur man eventuellt kan skydda sig mot det.

De första ostrukturerade ideèrna som ploppade upp i huvudet på mig kommer här, kvaliten på ideèrna stiger gradvis.:D

1: Montera en dynamitatrapp på tanken i avskräckande syfte.:confused:
2: Fästa nån form av kevlarmatta under tanken som trasslar till det när de ska borra. (då tar de väl ett vasst föremål och en hammare istället:confused:)
3: Rörelsesensor kopplat till larm eller siren, hmm kaniner och andra djur???
4: Vibrationssensor monterad på tanken,,, kopplat till larmet. finns det såna???

Fyll på med vad ni vill, smarta som galna lösningar.:D
 

hans p

HBK Medlem
Inlägg
312
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
782
Medlemskap
2024
Sv: Hur kan man skydda sin bränsletank mot tjuvar!

Tanka inte förrän du skall köra du behöver inte ha full tank när du parkerar sätt då en dekal på bilen om det ,det kallas polackskydd alla åkare och entreprenörer gör så när de parkerar.Och så slipper du bli av med så mycket diesel och dom lär ju sig efter en gång att det är en miss att bara få med sig ca 10 liter deisel
 
S

StorDansk

Guest
Sv: Hur kan man skydda sin bränsletank mot tjuvar!

Tanka inte förrän du skall köra du behöver inte ha full tank när du parkerar sätt då en dekal på bilen om det ,det kallas polackskydd alla åkare och entreprenörer gör så när de parkerar.Och så slipper du bli av med så mycket diesel och dom lär ju sig efter en gång att det är en miss att bara få med sig ca 10 liter deisel


Vill minnas att Juan praktiserade något liknande vad gäller varningskyltar på nåt främmande språk. Problemet försvann!

För övrigt är det nåt fel på just den här tråden, den anpassar sig inte till skärmbredden som övriga trådar.

Hoppas på nån webbare som kan lösa detta "lilla" problem, ska säga att jag läser via vanlig IE8 på en gammal laptop!
 

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
9.823
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049
Sv: Hur kan man skydda sin bränsletank mot tjuvar!

Det beror på den bild på isbjörnen som det länkas till i tidigare inlägg.
Uppladdade bilder skalas i bredd men inte länkade bilder.
 
F

F.d. 14324

Guest
Sv: Hur kan man skydda sin bränsletank mot tjuvar!

För övrigt är det nåt fel på just den här tråden, den anpassar sig inte till skärmbredden som övriga trådar

:confused: Inga problem för mig med en laptop från stenåldern, "trimmad" med chrome.:)

mvh jocke
 
Toppen