• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Hundar

F

F.d. 50609

Guest
Sv: Hundar

Det här låter nog barbariskt att ta upp i denna tråd, men det är så viktigt att känna till.
Så jag skickar en värmande tanke till Bamses husse och matte och hoppas att det INTE är vad som hänt med deras lille vän - och sen briserar jag detta otäcka.

Små hundar och även katter stjäls av folk som sysslar med hundslagsmål som "sport". De tejpas så att de inte kan försvara sig och sedan får de "hundliga gladiatorrna" träna på attackera dem.

Dessa små vänner får naturligtvis en förfärlig död, och kommer aldrig att återfinnas varken döda eller levande.

Låt inte Bamse ha försvunnit förgäves, vidta åtgärder idag för att SKYDDA ERA DJUR!!
 
Senast redigerad av en moderator:

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Hundar

Fanpåväggenmålare, lugna ner er lite nu. Grannens Smokey försvann mystiskt för flera veckor sedan, men kom tillbaka igår i ett acceptabelt skick.

Jappe
 
Senast ändrad:
F

F.d. 50609

Guest
Sv: Hundar

Så skönt för din granne!

Jag tycker ingen här, inte ens jag, målar någon på väggen.

Men när vi ägnar tid åt att kalkylera risken för - och gardera oss emot - regn, sol, överfall, laviner, jordbävning, tromber, hundstöld eller vad det nu kan vara som vi vill skydda oss emot, så är det väl bra att känna till de reella risker som faktiskt finns "out there"?
 
Toppen