• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Hundar

F

F.d. 8757

Guest
Vi hade ett husbilsinbrott i vår husbil. Dom tog allt men det värsta var dom stal vår lilla Bamse en blandning av Yorkshireterrier/Griffon. Vi hade två hundar men den lite större hunden lämnades kvar. Det är fruktansvärt de som hänt. Vi såg bilen som gjorde inbrottet. Men vi var för långt ifrån på sjön för att göra ngt. En röd mellankombi är allt vi har att gå på. Det hände ute i skogen på Rejmyrevägen utanför Norrköping den 30/7. Man går alltså inte säker ute i skogen heller längre. Tänk på det om ni lämnar hundar i husbilen.
Hälsningar Maina och Lars Ullstrand
Ps Ser ni något misstänkt så hör av er till oss eller polisen
 

Ragge 358

FD HBK Medlem
Inlägg
5.630
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
358
Medlemskap
2021
Sv: Hundar

Fy fan ja det är rått sagt det var det värsta jag hört talats om.
Hoppas bara hunden kommer till rätta.
 
F

F.d. 15874

Guest
Sv: Hundar

Oh nej, det var väldigt tråkigt att läsa vad som hänt er. Förstår att känslorna är i uppror. Får nästan lite panik bara jag tänker på att någon skulle stjäla ens hund.
Önskar av hela mitt hjärta att ni får tillbaka lille Bamse.

//Agneta
 
F

F.d. 8757

Guest
Sv: Hundar

Tack va gulligt skrivet. Ovissheten är fruktansvärd
 

Inge Johnsson

HBK Medlem
Inlägg
536
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
1412
Medlemskap
2024
Sv: Hundar

Hoppas ni inte har glömt en efterlysning i lokaltidningen och på Blocket. Kanske ett foto på hunden här också så husbilsägarna i trakten kan hålla ett öga öppet.

Jag lider med er!
 
Senast ändrad:
F

F.d. 53498

Guest
Sv: Hundar

Det är inte så lätt att se något misstänkt när vi inget har att gå på. Har ni bilder på hunden? Lägg ut dom här på vår hemsida, sök hunden genom bilder i lokalpressen, troligtvis är buset inte så långväga. Allt annat som stals täcker väl försäkringen men det finns kanske tillbehör som hamnar på Blocket. Berätta, vi är ca 5000 människor i klubben som alla har minst 2 ögon. Minst skriver jag eftersom hustru har betydligt fler när hon kollar mig och vad jag gjort(skämt).

Vi har också 2 hundar varav en Yorkshire. Dom kommer vi att försvara med våra liv. Sörjer med er och hjälper gärna till om vi kan.
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 8812

Guest
Sv: Hundar

Det var det hemskaste jag har hört!!!! Nu vågar man ju inte lämna hundarna i bilen längre. Jag kan lägga ut efterlysning på flera hundforum. Där är mycket folk inne och läser och be dem att hålla ögon och öron öppna!!! Hoppas ni får igen er lilla hund!!
 
H

hianders

Guest
Sv: Hundar

Thunderbird!! Så förfärligt tråkigt! Sådant ska bara inte få hända!! Vi lider med er. Hoppas innerligt på en lycklig och god lösning.

fru o herr hianders & Grabbarna Grus
 
F

F.d. 8757

Guest
Sv: Hundar

Hej! Nu ligger bild på Bamse ute på blocket.se under efterlysningar.
TACK för tipset för vi själva tänker inte riktigt klart än.

Hälsningar Lasse och Maina Ullstrand
 
F

F.d. 3581

Guest
Sv: Hundar

Så fruktansvärt. Man kan undra hur människor kan vara så grymma.
Är ni helt säkra på att de tog med sig hunden, så att den inte bara blev skrämd och sprang iväg.?

Vi lider verkligen med er....

Hälsningar

Anna o Dag
 
F

F.d. 8757

Guest
Sv: Hundar

Vi hade för stor hittelön så det vart inte godkänt????? Men nu ska de va på gång hör av oss om ngt händer
 
F

F.d. 8757

Guest
Sv: Hundar

Ja gör det bild kommer på blocket.se all hjälp är välkommen
 
F

F.d. 52943

Guest
Sv: Hundar

Om jag såg någon kidnappa vår Saga och sedan fick möjlighet att träffa vederbörande är jag inte säker på att jag skulle handla rationellt - kan bli dyrt - straffet för dråp kan bli lika högt som för mord beroende på omständigheterna.....
:mad:
 
F

F.d. 3067

Guest
Sv: Hundar

Hej!

Man blir ju helt bestört av de ni skriver. Hur i helafriden är folk funtade, blir ju helt förtvivlad när man läser detta.

Hoppas att hunden kommer tillrätta snabbt.

Gunnar & Kersti + Gristrollen
 
F

F.d. 14038

Guest
Sv: Hundar

Det var det jävligaste jag någonsin läst ( ursäkta språket ) men jag blir så förbanad.

Synd att inte den större hunden var en hungrig rottvajler eller liknande, gratismat smakar som bekant alltid bäst.

Jag håller med er Roland och Viola till fullo också, om du gjorde illa en sådan person borde du få diplom isstälet för straff.

Tänker på hur man mår när någon tar ens bundsförvant och man inte vet hur vederbörande sköts eller råkar ut för.

Hoppas att det löser sig och att det går bra för hunden och det fort som bara den..

Hls Laika
 

Ragge 358

FD HBK Medlem
Inlägg
5.630
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
358
Medlemskap
2021
Sv: Hundar

Är det någon som ringt dom det kan ju var deras älskling.Annars så gör jag det.
Men Bamse är väl en hane?
 
Senast ändrad:
Toppen