Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
En nästan 20 år gammal bil blir nog svårt att få maskinförsäkring på, av något försäkringsbolag. Så frågan är egentligen irrelevant.Finns det något försäkringsbolag som erbjuder hemtransport av en havererad husbil?
Det kan ju bli en mycket dyr historia att låta närmaste verkstad lösa tex ett maskinhaveri som ändå inte borde innebära skrotning. I det fallet hade jag velat ha hem den och lagat det själv. Vårt bolag, WaterCirkles, gör det inte med vår Bürstner -07.
Tack Michael!Både LF Bergslagen och WaterCirkles tranporterar hem en havererad husbil utomlandsifrån om bilen inte blir reparerad på tre dagar.
Sidor 18 och 19.
Sidan 10.
Så förstår jag villkoren.
Knappast troligt, har sett siffror på bortåt 50.000 för hemtransport, tror det var från Spanien. Detta är ju inga personbilar som man "staplar" på en biltransport. Husbilar är ju så höga att det behövs ett extra lågt transportfordon för att klara maxhöjden vid transport.Inte om nu exempelvis Watercircles försäkring täcker bärgning hem från utlandet även UTAN en gällande maskinskadeförsäkring. Det verkar ju så när man snabbläser villkoren