• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Helförsäkring

Jag betalar 6800kr helåret. Då är det med 60 kvalificerade utnyttjandedygn. Vi kommer inte över 55 dygn/år. Kabria/Trygg-Hansa ville ha över 9000kr....
Då lönar sig en försäkring med möjlighet att ställa av bilen, jag har bilen påställd ca 100 dygn, betalar drygt 4000kr LF.

Halloj där ute.
Fick min nya helförsäkring från Folksam idag och var nära att sätta i halsen.
Vår Dethleff Alpa I 7820 uttagen nov -24 skulle nästkommande år kosta 19395 kr. En liten smärre ökning om 49,6%. Tidigare 12963 kr.
De skyller på inflation och kriget i Ukraina.
OCH Husbilsklubbens medlemsrabatt är borttagen från -25. Eftersom vi helst finns söderut så är vi fortfarande glada att 185 dagars sjukförsäkring är kvar, men den kan jag köpa till själv på annat sätt.
Gissa om jag ska leta och jämföra husbilsförsäkringar denna helgen.
Vilken försäkring har ni som använder bilen året runt?
Jag fick också värstinghöjning från folksam i höstas, från drygt 12000 till 17000, ringde runt till olika bolag och bytte sedermera till Kariba istället, 6060/årsförsäkring, blev betydande skillnad.
(Elnagh Baron 575, 4.25 t)

Tillbaka
Toppen