• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Havsnära uppställningsplatser

Gösta i Gamleby

HBK Medlem
Inlägg
41
Kommun
Västervik
HBK-Nr
15347
Medlemskap
2024
Tyvärr agerar en gentleman utöver sina befogenheter och är otrevlig mot ekipage som kommit rätt…
Vi avvaktar lite, jag vill inte att medlemmarna här ska behöva uppleva obehag när de besöker denna underbara plats!

Kristian
Ok. jag förstår, det låter som det är en granne till platsen.
// Gösta
 

Polar520

HBK Intresserad
Inlägg
28
Kommun
Karlskrona
Så är det…
Han är väl rädd för att närvaron av husbilar inverkar på hans fastighetsvärd…
Men som sagt, han har inget med marken ifråga att göra!
Kristian
 

The_Bürstners

FD HBK Medlem
Inlägg
40
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
31736
Medlemskap
2022
Känns i vissa forum som vi med hjulhus är resandets nya paria. Kanske det emellanåt kan finnas fog för reaktioner, men i sommar har då jag och frugan inte varit någonstans eller träffat några andra än mycket trevliga medmänniskor både på orterna vi besökt och bland våra grannekipage på platserna.
Tvärsom, skillnaden från min tid som campare i husvagn är milsvid, idag skulle jag förmodligen aldrig överväga vagn och campingplats igen. I synnerhet här på västkusten. Vi fick en "reality check" på en p-plats som endast är en p-plats och får nyttjas enligt reglerna om man samtidigt köper ett fiskekort för sjön. Där hade husvagnar "säsongsplats", barn, något av dem opassande gammalt, rusade runt spritt nakna under stort ståhej, och en Volvo hade en mycket stooor stereo och baslåda som ivrigt exercerades. Tur vi börjat få rutin på upp- och nedpackning och alternativ fricampingplats inte var mer än någon mil bort ... Skulle tro att ställplats för husbil, är bland det mest städade man kan ha om något på sin mark.
 

skogen

HBK Medlem
Inlägg
240
Kommun
Landskrona
HBK-Nr
1361
Medlemskap
2024
Så är det…
Han är väl rädd för att närvaron av husbilar inverkar på hans fastighetsvärd…
Men som sagt, han har inget med marken ifråga att göra!
Kristian
Den så kallade allen var inte särskild snäll mot husbilens sidor, var som att köra igenom ett igenväxt snår,
Jag ringde till dig men fick till svar att du var på semester och inte kunde svara, våra medresenärer skickade meddelande till dig
angående ”allen” men du har inte svarat.
Tycker det är fel att lura HBK- kamrater att åka till en sådan plats med så dålig framkomlighet.
 

Polar520

HBK Intresserad
Inlägg
28
Kommun
Karlskrona
Hej

Ber om ursäkt för detta!
Har jobbat på att få vägföreningens hjälp med att röja så att framkomligheten skulle bli bättre, vilket det kommer vara framåt.
Vill verkligen inte lura någon men du måste också förstå att jag upplät platsen gratis och ville bara ge andra möjlighet till denna fina plats.
 

Pilote54

FD HBK Medlem
Inlägg
13
Kommun
Brokind
HBK-Nr
31367
Medlemskap
2023
Tycker detta låter som en saga. Att någon som äger mark i Karlskrona upplåter sin mark till husbilar.
Har tidigare bott i Växjö och åkt till Karlskrona otaliga ggr. Har stått vid Senoren Finskan på parkeringen.
Undrar var denna ligger och skulle gärna besöka platsen. Hade jag bott närmare så hade jag gärna bidraget med arbetskraft, pengar.
 
Toppen