• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Havsnära uppställningsplatser

Polar520

HBK Intresserad
Inlägg
28
Kommun
Karlskrona
Intressant, men du kan gott ta lite betalt

Jag känner att under rådande omständigheter finns det människor som ger så mycket till andra inom sjukvården och kommunal hälsovård och skulle vilja ge lite tillbaka nu när vi ska ta oss igenom denna tuffa period.
Skulle det bli fråga om pengar ska dessa komma in frivilligt för t.ex. skötsel av gräsytor och vägen på ett Swish nr, sedan är det upp till de som kommer och besöker ön att avgöra hur mycket.
 

Polar520

HBK Intresserad
Inlägg
28
Kommun
Karlskrona
Kolla först med kommunen att det är OK, för de kan tänkas vilja ha ett ord med i byggande/anläggande av 9 husbilsplatser.
Hej

Tänkte hålla det enkelt, inte "bygga" en anläggning utan mest markera i marken ställplatserna, så att det blir lätt kan hållas avstånd.

Önskan är inte att det ska bli så pass stor att det inverkar på naturen mer än slitaget på vägen till platsen.
 

Jokin

HBK Medlem
Inlägg
1.152
Kommun
Borlänge
HBK-Nr
6254
Medlemskap
2024
Jag är i princip helt novis på skatteregler etc. men har fått fram ett remissvar från Skatteverket som jag tycker skulle kunna vara av intresse i sammanhanget.

 

Polar520

HBK Intresserad
Inlägg
28
Kommun
Karlskrona
Jag är i princip helt novis på skatteregler etc. men har fått fram ett remissvar från Skatteverket som jag tycker skulle kunna vara av intresse i sammanhanget.


Hej och tack för länken.
Verkar som vårt kära Skatteverk har annat för sig än jaga enskilda markägare. :)
Men som sagt, tanken är inte att profitera, utan dela med mig.
För enkelhetens och för annan verksamhets skull tror jag att jag kommer köra på frivillig basis så slipper andra få ont av mitt uppsåt, så att säga.
 

H.B.Isak

HBK Medlem
Inlägg
245
Kommun
Linköping
HBK-Nr
26691
Medlemskap
2024
Härligt att läsa någon som har det goda i omtanken om andra. Skulle vara trevligt att kunna besöka din plats i framtiden. Åker gärna till trakten av Karlskrona igen. Vi gjorde ett försök att få plats på Dragsö i somras - men fick tji...
 

Geten

HBK Medlem
Inlägg
22
Kommun
Örebro
HBK-Nr
27326
Medlemskap
2025
Låter väldigt trevligt, om tiden passar så skulle det vara kul o komma och hjälpa till att röja och iordrningställa.
Mvh Johan
 
Toppen