Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Nej, faktiskt handlar den om användningsförbud.Tråden handlar väl om körförbud, eller?
![]()
Och... vad är skillnaden??Nej, faktiskt handlar den om användningsförbud.
Varför två ?? Det är inte samma sak. Du kan börja med att läsa #4 och sen leta vidare på Transportstyrelsen och annat via t ex Google.Och... vad är skillnaden??
Ok, tack, tror jag fatta nu.Varför två ?? Det är inte samma sak. Du kan börja med att läsa #4 och sen leta vidare på Transportstyrelsen och annat via t ex Google.
Vår bil är avställd sedan 10 dagar, men den har inte användningsförbud..... hmm, jag tycker att det är lite märkligt....Ok, tack, tror jag fatta nu.
Körförbud kan man få ifall man inte sköter om sitt fordon och åtgärdar fel och brister samt inte genomgår en godkänd besiktning.
Användningsförbud kan man få ifall man inte betalar
- elparkeringsavgift
- fordonsskatt
- infrastrukturavgift (broavgift)
- trängselskatt
- vägavgift
Samma som dej.Min bil är avställd sedan mitten av september
användningsförbud Nej
Inte alls märkligt. Man får inte användningsförbud bara för att den är avställd. Det är när det finns skulder som förfallit som man får användningsförbud. Och det ske om den är avställd eller påställd.Vår bil är avställd sedan 10 dagar, men den har inte användningsförbud..... hmm, jag tycker att det är lite märkligt....
Vår bil är avställd sedan 10 dagar, men den har inte användningsförbud..... hmm, jag tycker att det är lite märkligt....
Nej, jag tycker bara att "användningsförbud" är en, i sammanhanget, knepig benämning.Jasså, har du alltså något av dessa obetald då?
Användningsförbud kan man få ifall man inte betalar
- elparkeringsavgift
- fordonsskatt
- infrastrukturavgift (broavgift)
- trängselskatt
- vägavgift
Jag hade en förseningsavgift på 280 kr men fick beskedet att jag inte får tillbaka dessa pengar trots att de hade missat att skicka ut fakturor. Jag fick istället göra ett formellt överklagande hos en högre instans på Skatteverket. Tänk så olika de kan hantera samma ärende för olika personer.Vi fick betala en förseniningsavgift när vi missade att betala, men vi ska få tillbaka de 100 kronorna för att det var dom som gjorde fel. Men vi ställer på och av bilen p.g.a den höga skatten så det drabbade inte oss mer än att vi missade en räkning. Men man blir lite orolig när det kan hända att dom missar, för det påverkar väl en del annat om man missar att betala skatten.
Det var konstigt, dom kanske har ändrat sig sedan du fick det beskedet.Jag hade en förseningsavgift på 280 kr men fick beskedet att jag inte får tillbaka dessa pengar trots att de hade missat att skicka ut fakturor. Jag fick istället göra ett formellt överklagande hos en högre instans på Skatteverket. Tänk så olika de kan hantera samma ärende för olika personer.