Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Det är en annan sak, att hälsa på expediten är hyfs att hälsa på nån annan husbil bara för att är förlegat trams.. nä fokusera på att håll hastigheten istället o häng med i trafikrytmen så kanske det här löjliga vinkandet försvinnerNä och varför ska man säga hej när man går in i bageriet på okänd ort? känner ju inte dem heller. God morgon på en ställplats/campingplats, eller varför inte på en husbilsträff är ju också en helt korkad idé.
Det är helt ok att du inte vill vinka. Det är helt ok att du tycker det är trams och t o m löjligt. Du är faktiskt på väg att bli statistiskt mätbar. Du verkar just nu representera någonstans mellan 1 - 6 % av HBK:s medlemmar! (Bl a inklusive min fru!Det är en annan sak, att hälsa på expediten är hyfs att hälsa på nån annan husbil bara för att är förlegat trams.. nä fokusera på att håll hastigheten istället o häng med i trafikrytmen så kanske det här löjliga vinkandet försvinner
Det är en annan sak, att hälsa på expediten är hyfs att hälsa på nån annan husbil bara för att är förlegat trams.. nä fokusera på att håll hastigheten istället o häng med i trafikrytmen så kanske det här löjliga vinkandet försvinner
Ja du, jag har stannat när jag har sett husbilar som har kört sönder för att fråga om jag kan hjälpa till med något, jag tycker att detta är både kollegialt och vanligt hyfs. När det gäller hastigheten så kör jag i "lasbilstempo" både för miljöns och säkerhetens skull, jag håller även avstånd till framförvarande, vinka hinner både jag och frun med utan att det stör varken säkerhet eller rytm. Men som det så vist står så lever vi i en demokrati där vi får tycka och tänka vad vi vill.Det är en annan sak, att hälsa på expediten är hyfs att hälsa på nån annan husbil bara för att är förlegat trams.. nä fokusera på att håll hastigheten istället o häng med i trafikrytmen så kanske det här löjliga vinkandet försvinner
Bara en liten randanmärkning.... fast i trafiken är det inte " demokrati" som gäller...där har ingen rätt att göra så som denne själv tycker och tänker... eller majoriteten tycker... I trafiken gäller trafiklagar o bestämmelser... det finns absolut ingen trafikregel som förbjuder att hälsa på andra trafikanter... men heller ingen som påbjuder det.
Men däremot tydliga regler om att anpassa hastighet till situationen och att köra så risken för olycka minimeras. Och det ansvaret ligger på föraren av fordonet....det är inte de andra trafikanterna som ska sköta detta.
Ps 338... håller du avstånd till framförvarande....hur gammaldags får man va ! Du stoppar ju upp trafikrytmen? Fattar du inte det?...
Jag menar inte att själva vinkandet är en trafikfråga men däremot att ligga och stoppa upp övriga trafikanter genom att ligga o i en hastighet som man själv tycker är lagom är verkligen en trafikfråga, det borde man fokusera mer på än själva hejandetDet är helt ok att du inte vill vinka. Det är helt ok att du tycker det är trams och t o m löjligt. Du är faktiskt på väg att bli statistiskt mätbar. Du verkar just nu representera någonstans mellan 1 - 6 % av HBK:s medlemmar! (Bl a inklusive min fru!) Men vi lever i en demokrati och den stora fördelen är att vi inte behöver tycka likadant. Men snälla, gör det inte till en trafiksäkerhetsfråga, för det är det absolut inte. Kolla gärna inlägg #36 och #37.
En fråga bara. På 120km/h väg brukar jag ligga på 118km/h är det ok?Jag menar inte att själva vinkandet är en trafikfråga men däremot att ligga och stoppa upp övriga trafikanter genom att ligga o i en hastighet som man själv tycker är lagom är verkligen en trafikfråga, det borde man fokusera mer på än själva hejandet
Men just det! Dom ”gamla” husbilsåkarna har ju egna regler.. Är det 90 så håll 90 eller stanna och släpp om bakomvarande.
Jag menar inte att själva vinkandet är en trafikfråga men däremot att ligga och stoppa upp övriga trafikanter genom att ligga o i en hastighet som man själv tycker är lagom är verkligen en trafikfråga, det borde man fokusera mer på än själva hejandet...
du har totalt missad allt om hastigheten på våra vägerJag menar inte att själva vinkandet är en trafikfråga men däremot att ligga och stoppa upp övriga trafikanter genom att ligga o i en hastighet som man själv tycker är lagom är verkligen en trafikfråga, det borde man fokusera mer på än själva hejandet
Men just det! Dom ”gamla” husbilsåkarna har ju egna regler.. Är det 90 så håll 90 eller stanna och släpp om bakomvarande.
Jag blev ledsen, och lite chockad... Toyota.Ännu bättre om du fokuserar på trafiken.
O sänder en tacksamhetens tanke till alla de erfarna o kloka trafikanter som finns. De som har förmågan att bedöma risker i trafiken o därför håller lämpliga hastigheter och som bidrar till att minska olyckor o minska skaderisken... inte de okunniga som ska stirra på.. inget att ha som föredöme.
Tutare..blinkare..polska stora lastbilar som demonstrativt ska ligga en halv meter bakom. Jag vill ogärna skriva ut ordet..vad jag tycker o tänker om dem.... det så kallade I-ordet...
Men man lär så länge man lever...när jag var ung körde vi/jag i 180 upp till Kalmar. Så ..håll o häng med i trafikrytmen . Jag lever helst några år till...riskbedömningar gör jag .... inte andra.
Viss trafikerfarenhet efter cirka 275000 mil.
Låt se? Hur långt är det nu? Jovisst... 68 varv runt jorden.
Hittills har det gått bra sa han som föll från Empire State Building när han passerade 64 de våningen.
Intressant svar, men det hör nog hemma i en annan tråd!Jag menar inte att själva vinkandet är en trafikfråga men däremot att ligga och stoppa upp övriga trafikanter genom att ligga o i en hastighet som man själv tycker är lagom är verkligen en trafikfråga, det borde man fokusera mer på än själva hejandet
Det jag inte missat är att med släp är det max 80 på 90 väg men med husbil är det samma som står på skyltendu har totalt missad allt om hastigheten på våra väger
står det 90 på skylten betyder det att du får MAX köra 90 kmt.
det finns inget som förbjuder dej att köra i typ 80 kmt
tänk om jag kör med släp, då vill du tvinga mej köra för fort ? max hastighet med släp är 80 kmt
om du hinner ifatt nån som kör 80 på 90 väg är det din skyldighet att anpassa hastigheten efter den som
kör fram för dej