• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Grattis Bua Hamn i Varberg, föredöme

D

Deleted member 11118

Guest
Sv: Grattis Bua Hamn i Varberg, föredöme

Jag har läst mycket på den här hemsidan och konstaterar att husbilsåkare måste vara det snålaste släkte som finns!

Ett jäkla gnäll om att en ställplats kostar pengar eller är 20 kronor för dyr eller jag kan bara tänka mig att betala 70.- eller varför ska vi betala lika mycket som gästbåtar på en gemensam anläggning "det är dyrare med bryggor än parkeringsrutor".......

Om folk utanför husbilsvärlden skulle se detta skulle dom tro att vi är totalt dumma i huvudet, hur tror ni att vi ska få förståelse för husbilslivet när vi åker runt i våra stora bilar (folk skiter högaktningsfullt i om vi har lån på bilarna eller betalar skatt) och gnäller om att det är för dyrt att parkera.

Det är bara att inse att det på fler och fler platser kommer att kosta pengar och det blir fler och fler platser där vi inte kommer att få stå, allt beroende på att antalet husbilar ökar markant och att folk tröttnat på att det står husbilar högt och lågt på alla möjliga och omöjliga ställen.

Var istället glada att det finns fina ställen att ställa sig på och njut av tillvaron istället för att reta er på att det är för dyrt.

Många använder Tyskland och Frankrike som argument för att det skall vara billigt att stå med husbilen här också men det är ingen tvekan om att även dom börjar tuffa till sig med var man kan stå och dom tar bättre betalt än tidigare.


Äntligen lite kloka ord. Håller med skribenten underbart bra skrivet.
 

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Inlägg
4.657
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2024
Sv: Grattis Bua Hamn i Varberg, föredöme

Vi står vid en mindre badstrand, lekplats, utemöbler, wc osv. Gångavstånd till centrum. Gratis givetvis. Som jämförelse så är campingkostnad betydligt högre än i sverige (ad jag kan läsa mig till...)
 
Toppen