• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Grattis Bua Hamn i Varberg, föredöme

Alf-Roar

HBK Medlem
Inlägg
17
Kommun
Uddevalla
HBK-Nr
5105
Medlemskap
2024
Sv: Grattis Bua Hamn i Varberg, föredöme

Priset är som hamnavgiften. Som gammal seglare på västkusten är man inte förvånad. På bohuskusten idag det dubbla !!
Jag håller med att det är dyrt för en parkering.
 

atina1

HBK Medlem
Inlägg
1.790
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
20782
Medlemskap
2024
Sv: Grattis Bua Hamn i Varberg, föredöme

Hej Tommy-59!
Dyrt "ja" vad ingår jo el.
Men det andra "tillgång till Toa, Dusch , färskvatten & Tvättstuga vad kostar det?
Varför skall allting vara så "luddigt" skrivet?
Men det är jo klart kör man till Skanör så kostar det 200 kr på en "Grusplan"!!
Mvh




Tycker nog att prisbilden är lite fel.

Ska vi behöva betala 170 SEK för att nattparkera?

//Tommy
 
T

Teddi

Guest
Sv: Grattis Bua Hamn i Varberg, föredöme

hej,,i alla hamnar i göteborgs skärgård gäller samma pris som gästbåtar,,ja tycker de e okay,,dom senaste åren har gästbåtar minskat mycke men husbilar ökat i stället,,vi nyttjar exakt samma service,,vad ja skulle villa ändra på är att elen är separerad,,men ingen hittills är intresserad av detta,,själv ser ja positivt på att stå i en hamn,,mysfaktor med utsikt,,ock för de mesta går det att fixa färsk fisk ock skaldjur,,

finns de nåt intresse för kräftor så kan ja kolla detta på hyppeln,,va själv där för ett antal år sedan o köpte upp en hel släpkärra,,hela lasten,, i morron skall vi dit,,ja kan höra mej för,, ove,,
 

Tommy-59

HBK Medlem
Inlägg
1.922
Kommun
Nässjö
HBK-Nr
2475
Medlemskap
2024
Sv: Grattis Bua Hamn i Varberg, föredöme

Rent generellt tycker jag att ställplatspriserna ligger i överkant.

Det vi kan göra är att undvika dom dyrare till förmån för de med mer attraktiv prisbild.

Jag betalar gärna för det jag utnyttjar, men inget överpris.

Ställplats/nattparkering beroende på läge & beskaffenhet max 130 kr/dygn.
+ El om jag behöver efter förbrukning eller max 20 kr/dygn sommartid.
+ Vatten efter förbrukning vid påfyllning.

Grå & svartvattentömning ska inte behöva kosta extra.

Detta är vad vi bör verka för.

//Tommy
 
F

F.d. 52943

Guest
Sv: Grattis Bua Hamn i Varberg, föredöme

.......
Grå & svartvattentömning ska inte behöva kosta extra.

------

//Tommy

Håller i princip med men inser att VA inte är gratis att anlägga och någon måste betala för att investeringen ska kunna räknas hem......

Vissa kommuner tycker det är värt priset för att locka husbilsturister och låter det ingå i den stora budgeten. Men privata aktörer kan ju inte skicka notan till skattebetalarna, utan måste få in pengarna på något sätt.
 
F

F.d. 2692

Guest
Sv: Grattis Bua Hamn i Varberg, föredöme

Pratade med vår hamnkapten och gnällde lite på priset. Hans försvar var att båtfolket skulle bli uppretade om husbilarna skulle få stå billigare än dom.

Naturligtvis kontrade jag med att då kunde man sänka även för båtfolket, då lyckades han stänga öronen.
 

Tommy-59

HBK Medlem
Inlägg
1.922
Kommun
Nässjö
HBK-Nr
2475
Medlemskap
2024
Sv: Grattis Bua Hamn i Varberg, föredöme

Håller i princip med men inser att VA inte är gratis att anlägga och någon måste betala för att investeringen ska kunna räknas hem......

Vissa kommuner tycker det är värt priset för att locka husbilsturister och låter det ingå i den stora budgeten. Men privata aktörer kan ju inte skicka notan till skattebetalarna, utan måste få in pengarna på något sätt.

Jo, att det kostar multum att anlägga vet jag, men behöver vi det på var och varannan ställplats?

Vägverket har många möjligheter att tömma toan.

Behöver vi tömma gråvattnet (ca var 4:e dag) och ingen annan möjlighet funnits brukar jag svänga in på en camping och fråga om kostnaden för att tömma tanken, de flesta vill inte ha något, då brukar jag lägga en tjuga på disken till fikabröd, och tacka för vänligheten.

//Tommy
 
Senast ändrad:

atina1

HBK Medlem
Inlägg
1.790
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
20782
Medlemskap
2024
Sv: Grattis Bua Hamn i Varberg, föredöme

Hej JanneEkan!
Mycket intressant, men när det är ca: 50 kr dyrare att övernatta m. H-bil än båt i allafall i Södra Skåne då kan man undra vad svaret är.
Vilken härlig "Kapten" han var lojal!
Mvh.





Pratade med vår hamnkapten och gnällde lite på priset. Hans försvar var att båtfolket skulle bli uppretade om husbilarna skulle få stå billigare än dom.

Naturligtvis kontrade jag med att då kunde man sänka även för båtfolket, då lyckades han stänga öronen.
 
F

F.d. 2591

Guest
Sv: Grattis Bua Hamn i Varberg, föredöme

Jag tycker Tommy 59 har helt rätt. Sedan en sak att tänka på, om hamnar eller andra iordningställer en ställplats så ska väl anläggningskostnaderna inte betalas på ett år eller,,,,,,,,,,ska dom de???


Stig.B.
 
F

F.d. 2591

Guest
Sv: Grattis Bua Hamn i Varberg, föredöme

Och i Lövstaviken, kan man dessutom få tillgång till deras klubbhus,t.e.x om man vill kolla på stor TV bild, m.m.Då kan man snackar med någon ansvarig. Helt oki pris, och mycket fräscha duschar.

Stig.B.


P.S. De fick vi göra i våras.
 
F

F.d. 53192

Guest
Sv: Grattis Bua Hamn i Varberg, föredöme

I Bua kostar det 10 sek eller 1 euro att duscha och vill du tvätta och torka kläder så kostar det 30 sek. ALLT ANNAT INGÅR.

Jag tycker detta är helt ok om man jämför med naturum i Varberg som ta 125 sek för ingenting .
Jo visst man får gå ut och hålla fram ett plastkort så bommen går upp och man kommer in på grusplanen. BOTTEN VARBERG!!!
Sätt upp en automat ute på getterön så betalar vi gärna lite pengar. Där finns ju ialla fall toa och tömningsmöjlighet. Varför byggde ni det när ingen får stå där??


Uppretad.
 
Toppen