Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Nja, det förutsätter att den som bytte senast fyllt på med den rekommenderade glykolen…Vad säger instruktionsboken?
Det blir mitt tips.
Byttes i samband med byte av kamrem/vattenpump 2023, av förra ägaren. Enligt kvittot från firman som gjorde jobbet fylldes det på ”4 liter färdigblandad glykol” .Det är förmodligen longlife glykol. Den brukar vara röd. Det blir säkert protester men jag kör med Biltema longlife glykol.
Alternativt fylla upp med vatten och byta all glykol senare innan vintern. Det kanske är länge sedan glykolen var bytt.
Således gjordes inget byte, utan endast en påfyllning motsvarande den mängd som tappades ur för att vattenpumpen skulle kunna bytas.Enligt kvittot från firman som gjorde jobbet fylldes det på ”4 liter färdigblandad glykol” .
Hur vet Chat-Gtp vad som är i din bil? Så att den kan rekommendera rätt komplettering?Frågade min ”vän” chat-gpt och fick rekommendationen OKQ8 Glykol V som är psi-OAT glykol.
Tack för hjälpen,
/Uffe
Då ingen vet så utgår jag ifrån att använda något som Fiat själva rekommenderarHur vet Chat-Gtp vad som är i din bil? Så att den kan rekommendera rätt komplettering?![]()
Riktigt så enkelt är det inte.Du har fått ett flertal svar. Så komplicerat är det inte. Gå in på en mack och köp bara. Jag tror inte att någon vågar sälja glykol som skadar din motor.
Jag har haft bilar i 49 år och har för det mesta köpt billiga produkter till min bil och det har funkat. Är du så osäker så häll på en skvätt vatten.