• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

gasolkylskåp eller kompressorkylskåp

tony o nette

HBK Medlem
Inlägg
1.468
Kommun
Gävle
HBK-Nr
17682
Medlemskap
2024
Troligen en planerad körning eller så tar vi fram solpanelen eller står på camping
eller står på ställplats.
Valen är många. Oftast har vi åkt till nästa ställe vi vill se.
 

tony o nette

HBK Medlem
Inlägg
1.468
Kommun
Gävle
HBK-Nr
17682
Medlemskap
2024
Jag vet inte varför du är sad eller wow på mina inlägg men som jag känner
så dissar du min kyl eller användandet på något vis.
Du verkar negativ till hur det fungerar för mej eller inte tror mej hur vi använder våran
HB.
Jag har ju inget avancerat system för att få det jag vill ha (kyla) när inga delar finns till mitt gamla gasolskåp.
Jag har inte 15-25000:- till nytt gasolskåp heller.
 

Alf o Rosita

HBK Medlem
Inlägg
53
Kommun
Åkersberga
HBK-Nr
17086
Medlemskap
2024
Hej Alf o Rosita!
Det finns flera trådar om detta ämne på detta eminenta forum.
Använd gärna sökfunktionen (jag sökte på kompressor kylskåp) så hittar ni flera.
Här nedan är en av dom senaste trådarna.
Lycka till.
Mvh Tony

Har precis lagat mitt kylskåp, brännaren såg ut som om någon hällt nougatchoklad stenhårt i brännaren, har köpt ny brnnare 996 kr och blåst rent, någon sa att någon använt den flaska jag fick till Butangas skitig gas , har köpt ett kompressorkylbox också 30l så nu kör vi Stekenjook nästa år
 

berkri

HBK Medlem
Inlägg
995
Kommun
Sala
HBK-Nr
14555
Medlemskap
2028
Jag vet inte varför du är sad eller wow på mina inlägg men som jag känner
så dissar du min kyl eller användandet på något vis.
Du verkar negativ till hur det fungerar för mej eller inte tror mej hur vi använder våran
HB.
Jag har ju inget avancerat system för att få det jag vill ha (kyla) när inga delar finns till mitt gamla gasolskåp.
Jag har inte 15-25000:- till nytt gasolskåp heller.
Om det är mig du syftar på så reagerar jag på att du bara kan campa 2 dygn utan att köra, ta fram solpanel eller stå vid stolpe.
Ändå anser många att kompressorkyl är nummer 1? Inget för oss som fricampar eller står på Ställplats i veckor utan att flytta oss.
Kör hur du vill, sakna ström, stå på el eller ta fram solceller jag bryr mig inte.
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.065
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Jag står i veckor.... Och månader utan att flyta på bilen.... Och utan stolp el...
Än har jag inte haft problem med att elen inte räcker till min kompressorkyl.. :rolleyes:;)
 

berkri

HBK Medlem
Inlägg
995
Kommun
Sala
HBK-Nr
14555
Medlemskap
2028
Jag står i veckor.... Och månader utan att flyta på bilen.... Och utan stolp el...
Än har jag inte haft problem med att elen inte räcker till min kompressorkyl.. :rolleyes:;)
Låter ju fantastiskt bra. Vilka husdelsbatterier och solceller har du? Annan utrustning som hjälper till?
 

Alf o Rosita

HBK Medlem
Inlägg
53
Kommun
Åkersberga
HBK-Nr
17086
Medlemskap
2024
Låter ju fantastiskt bra. Vilka husdelsbatterier och solceller har du? Annan utrustning som hjälper till?
jag har en solcell som fanns på bilen när jag köpte den, vet inget om sollcellen,tydligen en marint, har 95 amp batteri där, och ett bodelsbatteri 95 amp som är kopllat en solcell på 80. min tanke är att på den gamla solcellen och 95 amp batteri skulle funka till till kompressorkylboxen som är på 30 l har också 2 friska 90 amp som man kan koppla till de befintliga batterierna
 
Toppen