• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Göstas Vinterresa 2021 - 22

Status
Stängd för vidare inlägg.

Gösta Evén

HBK Medlem
Inlägg
1.856
Kommun
Västerås
HBK-Nr
26664
Medlemskap
2024
Dag 29 måndag tredje dag jul men trots det svart dag i den svenska almenackan,

Idag tar jag en promenad på fm till en livsmedelsaffär. Behöver handla lite, allt får plats i min lilla ryggsäck. Ser några fina husdekorationer.

IMG_20211227_100249.jpg

Solen tittar äntligen fram vid 9,30 tiden.

Lagar lunch som jag äter ute i det fina vädret. Sitter kvar några timma och läser i min bok.

IMG_20211227_113902.jpg

På em kommer Kalle med fru och vi byter böcker med arandra. Jag har ganska många som jag har läst. Så är det någon som vill byta - så vet ni var jag finns.

Sen em tar jag fram cykeln och ger mig iväg långt bort. När jag kom tillbaka ifrån bergen igår såg jag ett fint lok som jag ville titta närmare på.

IMG_20211227_161143.jpg

Det är ett riktigt gammalt lok med endast två axlar. Mig veterligen har jag inte sett det förut. Är det någon här som har sett ett lok med endast två axlar?

IMG_20211227_161815.jpg

Jag tolkar texten ovan som att loket är byggt 1929 och restaurerad 1994 och placeread på denna plats 1994. Min spanska är inte vad den borde vara - så stämmer inte ovanstående så får ni gärna översätta texten rätt.

Körde inget idag.
 

Bilagor

  • IMG_20211227_162106.jpg
    IMG_20211227_162106.jpg
    6,1 MB · Visningar: 49
Senast ändrad:

Gösta Evén

HBK Medlem
Inlägg
1.856
Kommun
Västerås
HBK-Nr
26664
Medlemskap
2024
Dag 30 tisdag 28 / 12

Efter fm - fikat tar jag en promenad i den stora och vackra parken bredvid parkeringen. Här finns många vackra blommor

IMG_20211228_092935.jpg

En stor lekpark för barnen med många lekredskap, klätteranordningar mm.

Jag provade nedanstående apparat som / för ryggmasage.

IMG_20211228_093307.jpg

Som fanns vid ett utegym.

Såg en skylt som talade om stadens historia i grova drag.

IMG_20211228_094414.jpg

En kanal med fontäner i mitten av parken.

IMG_20211228_094639.jpg

Lunchen intogs som vanligt i kortbyxor i solstolen. Tyvärr gömde solen sig ofta bakom några slöjmoln. Trots det så var det skönt att tillbringa em med en god bok. Läste ut min kriminalare.

Tog fram cykeln för en tur längs med strandpromenaden. Många människor där men ej trångt.

Efter det så började jag på min julklappsbok från Lottie. Den handlar om vikingatiden, som hon vet att jag gillar att läsa om. 11 sep var vi båda två och besökte Runrikets dag vid Jarlabankes Bro i Täby kommun. Går att googla på Runrikets dag om man vill veta mer. Evenemanget hålls varje år i samarbete mellan Vallentuna och Täby kommuner.

Körde inget idag.
 
Senast ändrad:

Gösta Evén

HBK Medlem
Inlägg
1.856
Kommun
Västerås
HBK-Nr
26664
Medlemskap
2024
Dag 31 onsdag.

Jag mailade till Sveriges ambassade i Rabat och frågade om inresebestämelserna f.o.m. 1 / 1 2022.
Har fått nedanstående svar:

Hej Gösta,
Tack för ditt mejl.

Marocko har stängt för flyg och färjetrafik till och med 31 januari. Gränsen mot Ceuta har sedan flera månader varit stängd och det är oklart när den kommer att öppna.

Sarah Törnqvist | Premier secrétaire
Affaires administratives et consulaires
Ambassade de Suède
159, Rue Mohammed VI, Souissi | Rabat | Maroc

Vilket för min del innebär att jag kommer att tillbringa de närmaste veckorna här i södra Spanien med att utforska några av alla 120 varma källor som finns i Spanien. De i norra Spanien får jag leta reda på i mars på vägen mot Frankrike. Jag vet idag om en i Yesa i närheten av Pamplona.

Lottie har som vanligt hjälpt mig med att googla. Hon hittade följande: "16 varma källor" som enligt "TipTar" är väl värda ett besök.

Eftersom smíttspridningen i Spanien är ca 900 per 100 000 inv och i Sverige ca 400 så kommer tyvärr inte Lottie att flyga hit i februari / mars som vi hade planerat tidigare. Enligt tv nyheterna igår kväll så är smittspridningen i Europa störst i Danmark.

Idag var det återigen en solig dag.

Efter fm thé cyklade jag till Lidl för att handla. Sen blev det en hel del i solstolen. Där jag läser i min bok om Vikingar som koloniserade många öar i dagen Storbritannien, Irland, Island och Grönland. I boken sägs det att det till en stor del berodde på att de sökte nytt land att odla samt att en del gjorde det av politiska skäl.

Även lunchen intogs i solstolen, trots att solen tidvis gömde sig. Kalle kom över och pratade. Tack Kalle för en trevlig stund.

Vid 17 tiden gick jag ner till stranden. Såg tre som badade.

IMG_20211229_164712.jpg

Fåglar som har lärt sig var man släcker törsten bäst.

IMG_20211229_165735.jpg

Sandkonstverket har blivit större

IMG_20211229_165349.jpg

Avslutar med lite statistik.

Kl 11 hade jag kvar 64 % av batteriets kapacitet på 130 Ah. Efter fem timmar hade solen ökat batteriet med 15 % -enheter till 79 %.

KL 16 hade jag 33 grader inne och det var 16 grader ute i skuggan på marken bredvid HB:n.

Efter middagsmatlagningen på elplattan var batteriets kapacitet nere på 63 %. De senaste dagarna hade jag lagat all mat på gas - men nu tyckte jag att batteriet var bra laddat. Därför tog jag fram min elplatta.

I morgon kör jag vidare mot varma källor.

Körde inget idag heller.
 
Senast ändrad:

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Gösta, god fortsättning.

Läser; ”Eftersom smíttspridningen i Spanien är ca 900 per 100 000 inv och i Sverige ca 400 så kommer tyvärr inte Lottie att flyga hit i februari / mars som vi hade planerat tidigare. Enligt tv nyheterna igår kväll så är smittspridningen i Europa störst i Danmark.”

Men Gösta, är det inte så att de här siffrorna, goda som alarmerande är dagsaktuell färskvara, som visat sig vara inaktuell redan vid nästa 14-dagars redovisning?

Ni kan självklart inte idag ta beslut som gäller om ett par tre månader, baserade på dagens smittspriningsrapport.

Nej, idag får vi nog lite till mans leva med en lite mera fatalistisk inställning, om vi vill leva så ”vanligt” som möjligt utan att för den skull vara oansvariga.

Tycker att Lottie skall planera sin resa som tidigare, se tiden an….

Tommy
 
Senast ändrad:

Lottie

FD HBK Medlem
Inlägg
1
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
31312
Medlemskap
2021
Tack Tommy och alla ni andra för omtanken och intresset för Gösta och hans upplevelser av olika slag under sina husbilsresor. Jag har i färskt minne vår gemensamma husbilsresa hem från Spanien i mars 2020 när vi blev mer och mer begränsade pga Coronaviruset i hur vi kunde ta oss fram. Resan kulminerade när vi skulle åka hemåt genom den fina Rhonedalen och det blev utegångsförbud. Med dom erfarenheterna och det flyg- och tågkaos som nu råder i Sverige har jag det bättre här hemma där jag fortfarande bl.a. kan träffa barn och barnbarn och få livet att kännas så ”normalt” som möjligt trots omständigheterna. Jag är glad för alla resor jag gjort under åren, med och utan Gösta, och hoppas att hans fortsatta resa i Spanien blir så bra som möjligt även om jag inte är med. Eftersom Gösta visste att jag, redan från början av hans senaste husbilsresa, var tveksam till att lämna Sverige och flyga till Spanien tycker han förstås att det är tråkigt. Det kan jag förstå. Här har varit fina, soliga dagar under december medan det nu i Stockholm är regn och blötsnö. Så vad gäller väder och värme har ni, som är i Spanien, det behagligare medan mitt val att stanna här är det bästa för mig. Det blir nog inget Marocko för Gösta men några varma källor och lite sol och värme i Spanien kan bli nog så bra. När Gösta väl kommer hem ser jag fram emot fortsatta fina naturupplevelser i bl.a. Tyresta och hoppas att han köper med sig lite gott spanskt vin att avnjutas tillsammans. Jag ser på nätet att Lidl i Spanien säljer Arestel mousserande vin Brut för E1,29 och Semi Seco för E1,69 fr.o.m. idag fram till 2 januari. Kan verkligen rekommenderas!

Med det önskar jag er alla – var ni än befinner er – ett riktigt gott nytt år!
 

Gösta Evén

HBK Medlem
Inlägg
1.856
Kommun
Västerås
HBK-Nr
26664
Medlemskap
2024
Dag 32 torsdag.

Fortsätter med lite mer statistik.

Matlagningen inkl två lampor över spisen tog alltså 16 % - enheter från batteriet. Efter matlagningen skrev jag här med laddningen på från batteriet samt såg på Aktuellt och politikbyrån totalt drygt två timmar. Batterikapaciteten minskade då med 5 % - enheter ner till 58 % sen gick jag till sängs.

Idag kl fem var batterikapaciteten 54 % alltså hade nattens förbrukning varit 4 % - enheter, för bara kylskåpets datachips, cirkulationspumpen för uppvärmningen på sennatten och kanske något mera som jag ej känner till.

Igår åkte Kalle till Repsol och böt sin spanska P 11:a till ett pris av 15 Euro. Jag har tankat lpg på Campsa vid AP 7: an för 0,819 per liter och på Repsol i Benidorm för 0,90 per liter. Två liter motsvarar ett kg har jag fått lära mig. Så 22 lit á 0,819 =18,018 och 22 lit á 0,90 blir 19,80.

Det är alltså billigare att byta en P 11:a än att tanka lpg vilket förvånar mig mycket. Vid lpg behöver personalen endast ta emot betalning, för kunden gör jobbet. Men vid flaskbyte måste personal låsa upp ett hänglås eller liknande. Personal kostar tid och pengar, tycker jag. Därför bör lpg vara billigare.

För min del anser jag att det är värt att köpa lpg för att slippa hanteringen med flaskorna. Det är trångt i gasskåpet där en slang skall skruvas loss och sedan skall flaskan ut och den ca 25 kg tunga fyllda flaskan lyftas in och slang skall skruvas fast.

-----------

På denna asfaltsbelagda parkering finns det flera avloppsbrunnar där man kan tömma svart - och gråvatten. Det blev dagens första arbetsuppgift efter att det hade blivit ljust kl 08.

Sen drog jag vidare till Lidl och köpte några kartonger Arestel, efter rekomendationer av Lottie

Nästa stopp på en bensinstation för att tanka lpg. Tyvärr var gasen slut på Cepsa så det blev nästa bensinstation. Att använda apen myLPG.eu är behändigt. Men när en adress ej stämmer överens med min gps så blir det besvärligt. För att följa telefonen samtidigt som att köra har sina sidor. Nåväl kom ju fram till slut efter några felkörningar.

Men

Att först räkna ut hur många liter man vill ha och sen mulitplicera det med 1,290 euro per liter är ju svårt när jag vill tanka fullt. För jag ville betala med sedlar. Vet ej hur det går till om man använder kreditkort.

Samma sak med lpg som kostade 0,798 euro per liter. Så jag tankade inte fullt idag.

Ställde därefter in gps:en på Motril. Men stannade för natten i Adra. Hittade platsen i vår "Husbilsplatser". Det är en bra kosnadsfri parkering. Det stod tre HB här när jag kom vid 13.30 - tiden. Det fylldes på med lika många till under em.

Nu blev det en sen lunch innomhus. Därefter en promenad till stranden Det var 16 grader i vattnet några meter ut.

Fin stenstrand. Några badade men ej jag.

Såg ett djur i vattnet som såg ut som en manet.

IMG_20211230_143317.jpg

IMG_20211230_143348.jpg

Men det var det nog inte. För den hade några armar, alltså förmodligen en liten bläckfisk,

IMG_20211230_143329.jpg

Gick hem och hämtade min solstol och bok samt två frukter.
Satt och läste en stund. Men solen gick i moln och jag gick åter hem.

Tog en ny promenad på strandpromenaden i en mårklig dimma eller dis.

IMG_20211230_155710.jpg


Efter en stund såg jag inte havet.


IMG_20211230_155449.jpg

IMG_20211230_161934.jpg

Men en infotavla fanns där fullt synlig.

IMG_20211230_162302.jpg

Längst till höger finns en text på engelska.

Trevlig utsmyckning med sittplatser.

IMG_20211230_155500.jpg

Till vänster i bild är Medelhavet bakom dimman / diset.

I morgon är det årets sista dag

så jag vill önska alla

Ett Gott Slut och Ett Gott Nytt Husbilsår!

Körde 7,7 mil
 
Senast ändrad:

Gösta Evén

HBK Medlem
Inlägg
1.856
Kommun
Västerås
HBK-Nr
26664
Medlemskap
2024
Hej
Bara nyfiken,vad har du för mätare för att mäta batterikapaciteten med?

Jag mäter inte själv, rent fysiskt. Utan siffrorna som jag hänvisar till syns på EZA displayen. De visar hur många % av mina 130 A som finns kvar. Jag kallar det för kapacitet.

Möjligt att det inte är ett korrekt ord för en utbildad elektriker.
 

Gösta Evén

HBK Medlem
Inlägg
1.856
Kommun
Västerås
HBK-Nr
26664
Medlemskap
2024
Dag 33 fredag 31 / 12 Nyårsafton

Idag tar jag min första promenad redan kl 07 i mörkret.

IMG_20211231_072251.jpg

Ser små båtar ute på havet, som små ljusprickar.

IMG_20211231_072550.jpg

När jag kommer tillbaka blir det fm fika, thé, smärgås och marsipantårta inköpt i Lubeck, dagen till ära. Bilden på muggen är tagen av Lottie på parkeringen i Faro i närheten av flygplatsen.

IMG_20211231_083117.jpg

Därefter en ny promenad, nu i ljuset.

Ser att det finns en vattenpost i närheten av parkeringen. Men det kan bli svårt att koppla till slangen. Får se imorgon om jag lyckas med min specialkoppling som jag köpte i Portugal för två år sedan. Den har en klämring.

IMG_20211231_105627.jpg IMG_20211231_105645.jpg

Ser att några personer förbereder mågot på en scen. Jag går förbi och in i stan. När jag kommer tillbaka ser jag att många barnfamiljer har samlats här. Jag sätter mig på en betongbänk. Men den var kall så jag går och hämtar min stolryggsäck och sätter mig på bra coronaavstånd från andra.


IMG_20211231_105720.jpg
Tar fram telefon och svarar på ett mail. Det blir imma på glasögonen så jag tar ner masken till hakan. En polis ser mig och kommer fram och pekar på masken att den skall vara högre upp. Trots att inga människor är nära mig.

Men ändå bra att de har koll, i dessa smittotider.

Kl 11 inleds ett uppträdande med dans, sång och några utklädda till barnens förtjusning. Jag blir kvar här en timme.

IMG_20211231_111140.jpg IMG_20211231_112311.jpg

Även små barn bär i många fall mask och speciella hattar som gick att köpa i ett stånd i närheten. De är av plast och förpackade i en plastpåse.


IMG_20211231_113333.jpg


Efter en sen lunch tar jag fram solstolen och sätter mig att läsa i min nya bok, "Den Samvetslöse" av John Grisham.

Sen em går jag till glassrestaurangen, här på strandpromenade, för att festa på en portion glass. Men så blev det inte för de serverar inte glass "denna period". Om perioden består av nyårshelgen eller för att det är vinter bryr jag mig inte om att fråga utan jag lämnar lokalen.

IMG_20211231_172601.jpg IMG_20211231_172537.jpg

Promererar vidare på strandpromenaden och kommer så småningom fram till hamnen. Ser många utsmyckningar i rondellerna. Varav den ovan håller på att rosta sönder.

IMG_20211231_165850.jpg IMG_20211231_171103.jpg

En del har "Fiskemotiv" förmodligen för att det här är en "fiskestad".

IMG_20211231_170536.jpg IMG_20211231_171341.jpg

Även barnens lekområde är i båtarnas tecken.

Det fick bli ett päron till em fikat, eftersom jag inte såg några andra glasscaféer.

Smörstekta champinjoner till en sen middag med Cava från Arestel. Därefter desserost med kex.
När jag tänkte skriva denna tråd kl 20 så hade mina 30 GB tagit slut

På kvällen hörs en del smällare. Blir uppe till midnatt för att se lite fyrverkerier.

När jag tänker lägga mig ser jag att varningslampan för lite batteri är tänd. Vänder mig om och ser på eza displayen att det finns 53 % kvar i batteriet - så jag fattar inte varför varningslampan är tänd. Det måste vara något fel. Får ta itu med det efter att ha sovit, även om elförsörjningen upphör tillfälligt.

Körde inget idag.
 

Bilagor

  • IMG_20211231_171110.jpg
    IMG_20211231_171110.jpg
    3,2 MB · Visningar: 23
  • IMG_20211231_170527.jpg
    IMG_20211231_170527.jpg
    4,5 MB · Visningar: 25
  • IMG_20211231_114518.jpg
    IMG_20211231_114518.jpg
    2,7 MB · Visningar: 27
Senast ändrad:

surtecruisers

FD HBK Medlem
Inlägg
2.016
Kommun
Kungälv
HBK-Nr
4687
Medlemskap
2022
om det nu finns brunnslock för grå och svartvatten är de märkta så man inte tar fel ? har man den möjligheten i svedala med ? förmodar att det krävs nån form av verktyg för att lyfta locken ?
 

Gösta Evén

HBK Medlem
Inlägg
1.856
Kommun
Västerås
HBK-Nr
26664
Medlemskap
2024
Dag 34 lördag 1 januari 2022.

Vaknar vid tretiden och går på toa i mörkret eftersom nu fanns ingen el kvar i batteriet, tror jag.

Bryr mig ej utan återvänder till sängen för ytterligare två timmar. Sen går jag upp, lossar på spänbandet mellan dörrarna och startar motorn. Efter ca 15 min återfår jag lyset.

Frukostäggen kokar jag naturligtvis med gas idag.

Efter fm thét vid 8,30 tiden flyttar jag närmare vattenposten. Men tyvärr är min specialadapter ej stor nog. Så det blev till att ta fram vattenkannorna.

IMG_20220101_180033.jpg

Det gäller att vara bra utrustad när man far i främmande länder. Men jag behöver tydligen köpa en med större innerdiameter. Försökte i Tyresö utan att lyckas.

IMG_20220101_180204.jpg


De tre till vänster, med en bit trädgårdsslang utrustade jag mig med från början i Sverige övrigt har jag handlat i Portugal förutom den i metall.

Nu fortsätter jag till Motril på kustvägen N - 340 vilket är mycket vackrare och lungnare än att köra på motorvögen A 7. Men ca 25 km ifrån målet så hamnade jag ändå på A 7 : an.

När jag kommer fram försökte jag att tanka på en obemannad station med mitt kreditkort. Men det klarade jag inte av. Bad en Spansk man om hjälp men det gick ej. Körde till en bemanad statiom och gick in till kassan och frågade om de tar visakort. Javisst blev svaret, tror jag. Kassörskan frågade hur många liter vill du ha?

Jaha, så var det dax igen att räkna. Jag får nog i 40 liter tänkte jag. Men för att vara på den säkra sidan så svarade jag 30 liter, tack. Så hon tog betalt på en gång och jag satte in pistolen. Automaten stannade som den skulle efter att jag hade fått det som jag hade betalt för. Detta system gör ju att man inte kan tank fullt - men är perfekt för företaget, som får betalt först och slipper smitningar. Eller så kan man ju göra som i Sverige att automaten reserverar ett belopp på 1500 sek innan man får ut någon soppa.

Efter tankandet så tittar jag på "Husbilsplatser" och åker till denna stora plats i närheten. Här är det visserligen förbjudet att campa, men vi parkerar ju bara med ordentliga avstånd.

IMG_20220101_133306.jpg

IMG_20220101_172732.jpg IMG_20220101_172749.jpg

När jag har parkerat tar jag fram min solstol med pall och ett litet bord samt en öl och min bok. Sitter nog en timme och läser i den varma solen. Sen blev det lite kyligt.

Ser en polisbil köra förbi mig. Slutar att läsa och tar på mig en tröja och munskydd. Går till ett par i närheten, som står ute och pratar. Jag frågar om polisen och förbjudsskylten.

Damen säger att polisen bryr sig ej om vi inte breder ut oss för mycket med stora bord och stolar. Hon tror att det beror på att många väntar här för att förhoppningsvis kunna fara in i MAROC i februari. Det blev en trevlig pratstund om HB, bad mm. Hon blev nyfiken på varma källor och vill göra sällskap med mig i veckan som kommer. Då jag planerar att köra till "Alhama de Granada" i bergen norr om Nerja.

Körde 6,8 mil idag. Fick upp bodelsbatteriet till 70 %
 
Senast ändrad:

Gösta Evén

HBK Medlem
Inlägg
1.856
Kommun
Västerås
HBK-Nr
26664
Medlemskap
2024
om det nu finns brunnslock för grå och svartvatten är de märkta så man inte tar fel ? har man den möjligheten i svedala med ? förmodar att det krävs nån form av verktyg för att lyfta locken ?

Hej!

Ja de är märkta med texten Saneamiento. En stor och bred skruvmejsel behövs eller motsvarande.

Husbilsplatser har en tömningsplats på Gärdet i Stockholm som är på liknande sätt.

IMG_20211229_163137.jpg
 

Gösta Evén

HBK Medlem
Inlägg
1.856
Kommun
Västerås
HBK-Nr
26664
Medlemskap
2024
Dag 35 söndag 2 / 1 2022.

Efter fm - fikat åker jag till Lidl. Lottie hade googlat fram gatuadressen. Men den fanns inte i min gps. Gjorde inget för jag körde förbi affären i går. Så jag har ett "hum" om var den kan ligga. På vägen dit såg jag en bankautomat i väggen på Caixa bank. Stannar på en gata i närheten. Går dit och stoppar in Forexekortet. Blir jätteförvånad när jag kan välja mellan en massa olika språk. Tar svenska, som är enklast för mig. Klickar i för 100 euro - ser att det finns en kostnad på 2 euro plus ev ytterligare beroende på det svenska kortet. Avbryter köpet. Vill testa om den spanska avgiften är fast per transaktion eller %. Börjar om från början och beställer nu 500 euro men det var för högt. Så för tredje gången beställer jag nu 400 euro - det gick bra. Beställer även ett kvitto, som kommer ut i tre delar som tillsammans blir stort som ett A 4 allt på svenska. Avgiften på 2 euro var fast per trans.

På Lidl handlar jag varor som Lottie hade googlat fram som extraprisvaror och även varor till ordinarie pris.

Lottie hjälper mig för min telefon är så otroligt "seg" nu i år när jag googlar. Måste besöka holawifi eller Orance i veckan för att försöka ordna detta. Som jag tolkar kontraktet så har jag 30 GB surf per månad. Det skall ju inte betyda att jag får sämre kvalité efter ett månadsskifte.

Även här testar jag om de accepterar mitt Forexkort. Det gjorde de. Så nu är jag mycket lugnare. Kan betala diesel, Lidl och ta ut kontanter med mitt kreditkort.

Enda bekymret är att få in ny likvid till kortet!

Men det tar vi hand om i slutet av denna månad.

Nu gäller det attt njuta av solen.

Efter lunch gick jag över landsvägen och tog ett bad i det 16 gradiga Medelhavet.

"Friskt" är bara förnamnet.

Men eftersom solen sken så gjorde jag det! Var ju skönt efteråt, när jag stod och soltorkade,

När jag kom hem hade jag 34 grader inne - DET var skönt!

Tog fram min solstol med benpall och det lilla bordet - min bok och en öl.

Vid 16,30 tiden hälsade polisen på. De informerade, i behaglig ton, om att detta är ingen camping utan endast en parkering och att stolar mm ej är tillåtligt samt att jag får stå här i två dygn. Så jag öppnade garagedörren och satte in möblerna och då körde polisen iväg.

Skönt att de kom så sent - för det började ju att bli kyligt. Det var mycket skönare att sitta inne och läsa.

Jag står på en jättestor gräsplan med långa avstånd mellan ekipagen. Men igår kväll parkerade ändå en HB ca två meter bredvid mig.

De körde iväg på fm. På em kom en plåtis och ställde sig ca 8 meter bredvid mig. Vilket är ok trots att det finns en jättestor ledig tomt. Trots det så kom ikväll en HB och prkerade mellan oss, Så nu är det nog bara 2 meters lucka.

IMG_20220102_190906.jpg

Vår svenska rekommendation, om 4 meters lucka, från brandkåren är nog inte känd här!

Körde 0,9 mil
 
Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen