Dag 10 onsdag.
Efter ljusets inbrott så startar jag min färd mot chokladfabriken.
I början på motorväg sen vanlig landsväg. Som ibland är smal och kurvig med många rondeller. förmodligen har jag kört igenom flera hundra stycken enbart i Frankrike. Men det är det värt för att slippa hetsen på motorvägarna.
"Time is on my side" har jag för mig att det finns en strof i ett musikstycke.
Det finns personer som tycker att "jag" är lång och tung. Men nu har det hänt att jag känner mig väldigt lätt.
Denna siffra ser jag inte så ofta och bara i Frankrike har det hänt i går och idag.
Nu kör jag parallellt med floden Rhone och just här finns ingen strandpromenad.
Men efter ett tag kom även det fram.
Även idag ser jag julgranar i de små samhällena.
Vid 11 - tiden kommer jag fram till dagens höjdpunkt. Som finns utefter landsvägen N 7.
Jag parkerar på Lidl;:s p-plats och går in och handlar lite. Efter lunch promenerar jag till chokladfabriken.
Själva fabriken hade lunchstängt. Så jag nöjer mig med att gå in i butiken och handla. Spar rundvandringen i fabriken till i mars för då kan jag göra det tillsammans med Lottie som flyger ner till Malaga.
Inne i butiken finns det otroligt mycket att se och uppleva.
På vägen tillbaka hem går jag förbi en camping, som var stängd nu men öppnar i februari igen. Då tänker jag att Lottie och jag bokar in oss där ett par dagar.
På em fortsätter jag färden mot Nimes. Ser att det skall gå en motorväg dit. Tänker att då stannar jag för natten på en stor bensinstations p - plats. Men jag kom aldrig till motorvägen så jag fortsätter mot Montpellier. Efter ett tag ser jag att ordet står i grönt vilket betyder ej avgift på landsväg men till vänster om ortsnamnet är tecknet för motorväg i blått. Vilket jag nu tolkar som att det finns två möjliga alternativ. Man kan även köra på en avgiftsbelagd motorväg om man så önskar eller stanna kvar på landsvägen.
Jag har tydligen missuppfattat skyltarna. Så det blir ingen bensinstationsparkering för mig i natt. Utan jag stannar utanför två butiker som stänger kl 19. Så jag hoppas att det inte skall vara något problem att stå här under natten. Vilket ni i så fall får läsa om imorgon.
Körde lägre idag eftersom det regnade hela fm och på sen em kom det ett verkligt hårt oväder med ett hårt smatter av hagel i kanske 20 min sen blev det solsken och ca 10 plusgrader.
Det blev hela 27,1 mil.