• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Göstas Sverigeresa 2020

Gösta Evén

HBK Medlem
Inlägg
1.856
Kommun
Västerås
HBK-Nr
26664
Medlemskap
2024
Dag 55 torsdag

Efter frulle går jag ut och söker efter flera hjortron. Det fattas 43 gram till ett kg som syltreceptet är på. Borde kunna hitta det, tycker jag. Går in i skogen mittemot där jag gick in igår.

Ca 100 meter in börjar "klaffsandet", ett gott tecken. Hittar lite grand efter ca en halvtimmes letande. Är nöjd med det och går hem och väger in 54 gram.

Efter en kopp the och två smörgåsar åker jag vidare. Färden går till Ludvika, där stannar jag på en stor rastplats och lagar mat. Hämtar lite turistinfo och sitter i solen och läser.
Därefter mot Fagersta och Norberg, där har jag ett ärende att uträtta.

Stannar för natten i Wirsbo. Skall träffa yngsta sonen i Ramnäs i morgon på dagen. Han ska ringa när han har slutat att jobba.

Men han ringde redan ikväll och sa att han har blivit kraftigt förkyld idag på em. Så jag hoppar över detta besök, tyvärr. Det får bli en annan helg.

En av mina kusiner sms:ade att de nu har kommit hem till Sverige. De skulle ha kommit den 2:a april, men fastnade, av känd anledning.

Körde 14,6 mil
 

Gösta Evén

HBK Medlem
Inlägg
1.856
Kommun
Västerås
HBK-Nr
26664
Medlemskap
2024
Dag 56 fredag

Efter frukost åker jag på väg 66 till ICA Maxi i Erikslund i Västerås för att handla syltsocker till den blivande hjortronsylten. Köper även Brieost, som Lottie och jag skall täcka med varm hjortronsylt.

Försöker att alltid, i dessa tider, handla strax efter att de har öppnat för att minska risken för smitta. Men här blev jag sen, för de öppnade redan kl 06.00. Andra Maxi brukar öppna kl 07.

Kör mot Ängsö Slott för att tillbringa några timmar. Innan jag är framme så ser jag en skyllt om bad - och campingplats. Svänger in där. Stannar utanför campingen och promenerar genom densamma för att komma fram till badplatsen. Det är flera gånger som campingar anläggs vid badplatser och att badgäster som inte campar måste gå igenom campingen för att kunna bada. Vilket inte känns riktigt bra.

Stannar hela dagen och badar i det 20-gradiga vattnet. Tyvärr är vattnet lite grumligt av något grönt. Som kanske är alger, jag vet ej. Men många människor badar, med skapligt socialt avstånd. På bryggan var det svårare med avståndet.

I Enköping åker jag in till Gasolfylarna och tankar lpg-gas. Fick bara i drygt 10 liter. Kostar 11:50 per liter.

Strax efter kl 19 parkerar jag på en gata i Liljeholmen, Stockholm. Skall hälsa på hemma hos Lottie. Är där några timmar på kvällen. Vi bestämmer att äta gemensam grötfrukost kl 5.30 i morgon. Innan jag går hem till mig.

Körde 17,3 mil


Dag 57 lördag 8 / 8.

Jag vaknar som vanligt vid fyra- tiden. Ligger och "drar" mig för att försöka att inte gå upp före kl 05.

Men redan kl 4.30 ringer Lottie och säger att gröten är på spisen och att jag är välkommen upp.

Ja, så kan det bli på en resdag. För vi skall köra till Katrineholm och hälsa på Lotties äldsta son med familj. Färden dit tar ca sju kvart. Vi är där ungefär två timmar. Det är soligt och fint väder.

En av mina söner har ett lantställe söder om Linköping. Där har det varit inbrott minst två gånger i år. Så vi åker dit för att kolla läget. Ev har det varit ett nytt inbrott eftersom ett fönster står öppet, för metallbitarna som sitter fast på fönsterkarmen är trasiga. Så hasparna har inget att fästa mot.

Färden går vidare söderut till Jönköping. På väg 42 ser jag några udda ortsnamn. Vi kör förbi Do, Lo och Magra.

Vid p-platsen till Saltkällans kommunala badplats, i Munkedals kommun, är det så fullt med bilar att några har parkerat på vägen och gräsytor i närheten.

Vi parkerar vid stora vägen bakom bommen till den privata p-platsen. Som tur var får bilen bra plats. Vi var lite oroliga för det , eftersom det är lördag.

Sen får vi gå uppför en jobbig skogsstig med våra väskor innan vi kommer fram till Lotties fritidshus vid 18 - tiden.

När vi sätter oss på altanen med utsikt över viken till Saltkällefjorden ser vi ut över badplatsen.
På badbryggan är det så många människor att det rekommenderade sociala avståndet är omöjligt att hålla.

Vi planerar att vara här en vecka.

Körde 62,2 mil.
Det blev ca 15 mil extra idag. Mot om vi hade kört direkt mellan Liljeholmen och fritidshuset i norra Uddevalla.
 

Gösta Evén

HBK Medlem
Inlägg
1.856
Kommun
Västerås
HBK-Nr
26664
Medlemskap
2024
Dag 58 söndag 9 / 8

Även idag blev det havregrynsfrukost, med ett glas juice.

Kl 07.00 byter vi om till badkläder, tar på oss badrock och träskor. Går ner till bad - och båtbryggan längst inne i Saltkällefjorden.

Det känns kallt i vattnet,som idag är lite grumligt p.g.a. att vattnet från Örekilsfloden har trängt ut det klara friska och ännu kallare och salta havsvattnet från Gullmarsfjorden.

Lottie har redan simmat ut en bit.

När jag ser på termometern att det är 20,4 grader tycker jag inte att det är så himla kallt, längre. Visst är det märkligt?

Simmar ut en liten bit innan jag går upp. Sen vandrar vi tillsammans uppför den branta och jobbiga stigen till fritidshuset.

Byter om och sätter mig att läsa i min bok. Vid niotiden kollar jag på telefon. Har fått ett sms kl 21.35 igår kväll. Där står det att min HB tår på en privat parkering. Om jag inte har anknytning hit så skall bilen omedelbart flyttas. Kl 23,29 kommer nästa, från samma avsändare. Saknar återkoppling.......ser vi oerhört allvarligt på er bristande respekt.......

Kl 9.19 idag svarar jag att jag har anknytning till Lottie. Kl 9,51 får jag återkoppling att allt är ok.

Alltså!!!!!!!!! Att kräva återkoppling på en sen kväll, är oförskämt, tycker både jag och Lottie.

Vid kontakt med några grannar så får vi till svar: det finns ingen enskild privat parkering. Utan alla som har anknytning till någon fastighetsägare får parkera där det finns en möjlighet. "Först till kvarn" o.s.v.

Lottie rensar bort ogräs i kryddlandet och jag tar fram en solstol och sitter där och läser större delen av dagen.

20200811_191449.jpg

Startade inte ens bilen idag.


Dag 59 måndag.

Mulet på morgonen så det blev inget badande.

Tar det lugnt inne fram till ca 09.

Vi tar fram hjortronen som jag, med mycket besvär, har plockat, . Lägger de i en kastrull och strör på med syltsocker. Ett kg bär och 500 g syltsocker. Skall stå några timmar och "dra". Jag tar även fram en brie-ost. Den får ligga framme i rumstemperatur hela dagen.

Jag startar gräsklipparen och Lottie fortsätter i kryddlandet.

På em kokar jag rabarberkräm. Tillsammans kokar vi hjortronsylt och lägger i varma glasburkar. Det blev fyra fyllda burkar och en halvfull.

Till middag blev det varm brieost med varm hjortronsylt. Fantastiskt gott. Rekommenderas varmt!!!!

Att få vistas i naturen och samtidigt hitta dessa utsökta bär - är guld värt. Speciellt när de sen kommer in i munnen med brieost.

20200811_191456.jpg
Ingen HB körning idag.


Dag 60 tisdag 11 / 8

Idag ringer Lottie till en VVS firma. Det har denna sommar varit problem med WC:n.

En montör / reparatör kommer på fm. Han kollar runt lite och samtalar med Lottie. Han kopplar loss stolen. Sen hämtar han en kamera som har en lång kabel ansluten till en dator med bildskärm. Vi får se hur det ser ut inne i röret. Det var mycket intressant att följa med inne i avloppsröret ända bort och ner i septitanken.

Felet var inte där. Utan det var packningen mot golvet som var undermålig, trots att den var endast drygt ett år.

Efter lunch bestämmer vi oss för att gå ut i skogen för att försöka hitta kantareller. Vi går några km innan vi är framme. Strax innan vårt "trattkantarellställe" ser vi ett litet område med björnbär.

20200811_135453.jpg

Stannar naturligtvis och plockar alla mogna mörka bär. Trattisar hittar vi inga. Så nu skall vi försöka att hitta till vår "kantarellsalong". Ett område som jag hittade för kanske tio år sedan. Året efter gick Lottie och jag dit. Men sedan har jag aldrig hittat tillbaka dit, igen.

Men idag hittade vi i alla fall kantareller på andra ställen. Så vi blev nöjda.

20200811_180159.jpg

När vi kom hem efter ca två timmar har vi ca 1,8 kg bär och ca 0,8 kg kantareller.

20200811_170320.jpg

Lottie gör sylt och jag börjar med att rensa kantarellerna. Lottie ansluter efter en stund.

Dagens middag blev smörstekta kantareller. Vi tog ungefär hälften idag och sparade resten till imorgon.

Ingen bilkörning idag heller. Men 8,49 km och 11 321 steg.
 
Senast ändrad:

Gösta Evén

HBK Medlem
Inlägg
1.856
Kommun
Västerås
HBK-Nr
26664
Medlemskap
2024
Respektlöst att messa folk på natten.:mad:

Du skulle ha ringt personen kl 04.00 och sagt godmorgon, morgonstund har guld i mun!! och eftersom du messade mig kl 23.30 så insåg jag att det var viktigt så jag ringde dig omedelbart när jag vaknade och såg messet.:)

Tänkte inte på det!

Samt att jag inte såg sms:et så tidigt, eller ville vänta till nästa dags morgon.
 

Gösta Evén

HBK Medlem
Inlägg
1.856
Kommun
Västerås
HBK-Nr
26664
Medlemskap
2024
Dag 61 onsdag.

Idag blev det en lyxfrukost!

Lottie gräddade våfflor och jag vispade ko-grädde.

Våfflor med hjortronsylt alternativt björnbärssylt och grädde. Det var första gången för mig med en så lyxig frukost. Smakade utsökt.

På fm rensade jag lite ogräs och Lottie fortsatte med sitt kryddland. Sen gick vi och badade.

Em tillbringades i solstolen för min del med en god bok.

Middag med smörstekta kantareller ovanpå några våfflor.

Startade ej bilen.
 

Gösta Evén

HBK Medlem
Inlägg
1.856
Kommun
Västerås
HBK-Nr
26664
Medlemskap
2024
Dag 62 torsdag 13 / 8

På morgonen efter frukost sitter vi ute på altanen och ser ut över Saltkällans badplats.

Väntar på att en byggare skall komma kl 10.00 för att titta på ett jobb.
Efter lunch åker vi till Fors kyrka för lite gravvård, Hemköp i Munkeland för inköp av färska räkor och sen till Munkedals centrum. Där hade vi bokat tid för klippning av mig på Camilla lastkaj. Utomhus klippning är ju perfekt i dessa coronatider.

IMG_20200813_130848856.jpg

Lottie hade varit där för några veckor sedan.

Efter detta blir det solstolen med den goda boken på em.

Middagen bestod av färska räkor med en flaska vin som var inköpt på vår resa genom Frankrike.

Körde 1,8 mil
 

Gösta Evén

HBK Medlem
Inlägg
1.856
Kommun
Västerås
HBK-Nr
26664
Medlemskap
2024
Dag 63 fredag

Dagen har ägnats åt att förbereda resan till Stockholm imorgon. Genom att lasta in saker som skall med.

Tid har naturligtvis även funnits för vila i solstolen.

Ett problem som har uppstått är att kylskåpet är väl varmt, ca 16 grader. Bilen står i fullt solsken och det är 33 grader inne. Bilen står lite framåtlutad. Kan det vara ett problem? Kylskåpet är nytt, fick det i maj månad i år.

Körde inte idag.
 

Sander

HBK Medlem
Inlägg
804
Kommun
Mariestad
HBK-Nr
5894
Medlemskap
2024
I morgon är det nog bra temperatur i kylskåpet, tar lång tid att kyla ner varor, Har märkt att varje gång vi startar en resa så tar det en tid innan kylskåpet får rätt temperatur, samma efter större proviantering. När det är så varmt ute så försök placera bilen så kylskåpsgallren kommer på skuggsidan.
 

Gösta Evén

HBK Medlem
Inlägg
1.856
Kommun
Västerås
HBK-Nr
26664
Medlemskap
2024
I morgon är det nog bra temperatur i kylskåpet, tar lång tid att kyla ner varor, Har märkt att varje gång vi startar en resa så tar det en tid innan kylskåpet får rätt temperatur, samma efter större proviantering. När det är så varmt ute så försök placera bilen så kylskåpsgallren kommer på skuggsidan.

Hej Sander!

Jo, jag vet. Nu kom alla varorna från kyl - och frysskåpet i fritidshuset. Så de hade rätt temp. Kylskåpssidan står halva dagen i skuggan.
 

Gösta Evén

HBK Medlem
Inlägg
1.856
Kommun
Västerås
HBK-Nr
26664
Medlemskap
2024
Dag 64 lördag.

Vi går upp 4.45 och gör frukost.
Vi bär de sista väskorna till bilen, som står ca 350 meter bort. Kylen är fortfarande ca 16 grader, trots nattens frånvarande av solsken.

Idag tycker Lottie att vi tar en annan väg än den vanliga 44:an och E 20. Så vid Grästorp svänger vi av för att kör närmare Vättern på vägen norrut mot Karlsborg och Askersund.

Kl 8.10 ringer Lottie några vänner i Kvänum som vi inte har träffat på många år. Vi blir ditbjudna på fm fika. Stannar ca två timmar med trevligt samtal.

Kollar kylen som har 16 grader när vi kommer fram och 10 grader när vi åker därifrån. Bilen har under denna tid stått plant / horisontellt. Så det verkar som att mitt problem i Uddevalla var att bilen hade en för kraftig lutning. Nästa gång skall jag köra upp den på mina nivåklossar.

Tydligen så var mitt första kylskåp tåligare mot lutning än detta nya.

Åker vidare på mindre vägar till Katrineholm. Lotties äldsta son med familj har ett torp där. Vi har med oss en vinbärsbuske som vi planterar. Sen vattnar vi några växter innan färden fortsätter till Stockholms sydöstra förort där vi lämnar andra saker till ovannämnda son.

Nu är kl efter 18 och jag ringer till min son som har hand om snigelposten i Täby. Tanken är att åka dit och hämta den. Men han säger att han skall till Årsta så han kan komma till Lotties lägenhet i Liljeholmen. Vilket vi tacksamt tar emot. Slipper köra ca 90 min på kvällen.

Så nu har vi mera tid att tömma bilen på alla saker som skall upp till Lottie.

Kl 20 går jag ut för att ta emot all snigelpost. Blev en hel del under dessa ca 66 dagar.

Körde 53, 1 mil
 

Gösta Evén

HBK Medlem
Inlägg
1.856
Kommun
Västerås
HBK-Nr
26664
Medlemskap
2024
Dag 65 söndag

Lottie och jag tillbringar större delen av dagen tillsammans på hennes balkong.

Solen skiner och det är varmt och skönt tycker jag.
Jag har en hel del "snigelpost" att ta hand om.

Till middag äter vi varm brieost toppad med rödlök, tomater, färsk basilika, några droppar olivolja och balsamvinäger. 200 grader och tio minuter i ugnen ger en mjuk och nästan fast konsistens. Vill man ha den lösare så är det bara att öka gradtalet eller tiden.

Brieosten tar jag fram redan på morgonen så att den för rumstemperatur innan den skall in i ugnen.

Startade ej bilen idag.


Dag 66 måndag 17 / 8.

Efter en tidig grötfrukost med Lottie startar jag bilen kl 06 för färd till Tyresö.

Skall parkera vid 6.30 tiden utanför vårdcentralen. Kl 07 är vägen proppfull med pb 1 av de som förvärvsarbetar i närheten.

Jag har en tid hos den medicinska fotvården kl 9,30.

Därefter går jag in till vårdcentralens reception för att visa upp min vänstra arm som har fått en bula i armvecket. Egentligen skall man ringa och beställa tid. Men jag chansar att jag kan få en tid hos en "syrra" för att visa upp bulan och att hen skall kunna bedöma om jag ev behöver boka tid hos en läkare.

Jag fick en tid till kl 11.15.

Under denna väntetid promenerar jag kanske en km till Tyresö Centrum. En båge till en av mina glasögon har gått sönder, igen. En båge till mitt andra par lagades i början av april.
Skall få hämta glasögonen under veckan.

Besöket hos "syrran" avlöper väl. Hon säger att med stor sannolikhet så är det en insekt som har varit framme. Eftersom det inte gör ont och bulan inte har växt de senaste dagarna så bör det läka ut, så småningom.

Nu är det lunchdax som tillagas hemma. Därefter går jag ut och sätter mig vid ett bord på gräsmattan i närheten av HB:n. Tar med mig mitt Soduko.

Jag har för några år sedan hittat en lämplig plats för en husbilsparkering i omedelbar närhet till Tyresta naturreservat, här i Tyresö kommun. Har tidigare varit i kontakt med några politiker. Några är inte intresserade men en fick jag bra kontakt med. Men jag har inte sett något resultat.

Därför ringer jag idag till näringslivschefen, som jag tidigare har haft flera kontakter med under tiden som jag drev mitt företag.

Efter några inledande artighetsfraser och kallprat lägger jag fram mitt ärende.

Hon svarar att de för några år sedan har de talat om ställplatser i en nämnd. Men det har "runnit ut" i sanden. Delvis beroende på att personal har slutat eller fått andra arbetsuppgifter. Det behövs även göras en ordentlig utredning om lämpliga platser och vad det hela förmodligen kommer att kosta och vilken nytta det kommer att medföra.

Jag förklarar att jag anser att man kan börja med att markera p-platser där man kan få stå i två dygn.
Kostnaden i ett första skede blir endast några vägskyltar. Sen kan man försöka att mäta hur stort intresset blir. För att vid ett senare tillfälle uppgradera p-platsen till en ställplats.

Jag tar även upp att det inte går att parkera lagligt i Tyresö Centrum om man har en lång HB.
Marken ägs av Skandia Fastigheter och jag ber näringslivschefen att lobba för att markägaren målar om en del av p-ytan till tre meter breda och 12 meter långa p-platser och märka upp dessa för HB.

Hon lovar att tala med Skandia.

Vi avslutar samtalet.

På em går jag tillbaka till centrum köper två kulor glass i en strut innan jag träffar några bekanta i "måndagsklubben" för några öl på en de många restaurangerna som finns här. Det blev ett par timmars trevligt samtal. Bl.a. om husbilar och mina resor i Norrland.

Sover över "på Gatan". Imorgon skall jag till Caravanhallen i Haninge kommun för en del nya garantiärenden.

Körde 2,0 mil
 

Gösta Evén

HBK Medlem
Inlägg
1.856
Kommun
Västerås
HBK-Nr
26664
Medlemskap
2024
Dag 67 tisdag 18 /8

Igår kväll var det ca 30 grader när jag gick till sängs. Trots att takluckorna hade varit öppna under hela dagen. Fick lägga mig utan täcke. Gillar värme men någonstans går ju gränsen.
Sen blev det ju kallare under tiden. Mitt i natten var det så svalt, kanske runt 25 grader, att jag drog på mig täcket. Vill ju inte frysa!

Gick upp vid 05. För ovanlighetens skull gjorde jag äggröra till frulle. Tre ägg och en skvätt ko-grädde, som hade blivit över, för några dagar sedan. Gillar äggröra, men det är bekvämare att koka ägg, eftersom jag kokar för fyra dagar samtidigt. Sparar både el, disk och "seniorkrafter".

Sen blev det tid att köra till Caravanhallen i Västerhaninge. Hade en bokad tid, kl 07, för några garantiärenden igen. Det är ju skandal att det skall vara över 40 garantiärenden innan HB:n har fyllt två år!!!!!!!!!!!!!!

Tyvärr så är det vanligt. För "verkarn" har tidigare sagt att jag inte har så många ärenden?????????

En mekaniker använder ordet "smäck"!!!!!!!! Trots att många HB:n kostar över över en mille!

Kl 11 får jag tillbaka mina nycklar. De måste beställa nya delar. Så nu hoppas jag att de anländer till verkstan före den 28:e september, då jag har bokat en ny tid för service och garantiärenden.

Lottie har nyligen köpt en el-cykel. Hon tycker att jag också skall göra det. Så jag åkte till en firma i Haninge för att kolla. Provade en på plan mark. Borde ju begära lov för att köra i Brandbergens backar. Bad om en broschyr efter provturen. Men de hade ingen i pappersformat. Utan hänvisade till nätet.
Skall försöka komma ihåg att göra det, så småningom.

Bad att få prova om jag kan ladda batteriet i HB:n. Laddningen tog 7 Ah. Men hur mycket ström är kvar i bodels-bateriet om jag laddar cykelns i fyra timmar?

Någon som vet? Jag har ett litiumbatteri på 130 Ah.

Jag vet att många har med sig cyklar. Det kan ju vara lämpligt att ha med sig, eftersom jag har en lång bil som inte får plats i en vanlig p-ruta. Ibland kan det vara trevligt att cykla in till en stad.

Därefter körde jag till den stora p-platsen vid Tyresta Nationalpark i Haninge.

Efter lunch tar jag fram min solstol, med tillbehör, och läser i min bok. I stort sett hela em.

Sover över här. I morgon kl 07.00 öppnar ICA Maxi. Då tänker jag vara där för nya livsmedelsinköp.

Nu kommer jag att hålla mig i närheten några veckor.

Körde 3,5 mil. Inga foton idag heller.
 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.870
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Hej Gösta, du behöver inte känna dej ensam i
"Nybilssyndromet" det är helt "normalt" att det tar runt 2år att bygga klart en ny husbil, men det är skandal att fabrikerna överlåter till försäljare att bygga klart husbilar.

Man kan som första ägare lätt invaggas i tron att de e gött med en helt ny husbil utan problem :msn_wall:

Men detta borde vara din sista stora byggetapp :)

Ha de gött i värmen :cool:
 

Gösta Evén

HBK Medlem
Inlägg
1.856
Kommun
Västerås
HBK-Nr
26664
Medlemskap
2024
Dag 68 onsdag

Lämnar den stora parkeringen i Tyresta Nationalpark före kl 07.
Tänker att handla på ICA Maxi strax efter att de har öppnat för dagen kl 07.00. Har under hela "Coronatiden" försökt att vara i butiken så tidigt som möjligt. Vilket inte är något problem när jag i stort sett har "boatt" in mig i Haninge eller Tyresö.

Under resan i Norrland var det svårare att vara på plats vid öppningen.

Efter ICA åker jag till Cirkel K för att tanka färskvatten och göra ren vindrutan. Därefter åter till Tyresta.

På em kör jag till mitt förråd i Farsta. På onsdagar töms sopor utanför porten. Det är en markerad lastplats för sopbilen på gatan. Där är det p-förbud mellan kl 08 och kl 16. Så när jag kommer strax före 16 så är det lätt att hitta en jämn och bra p-plats.

Har några ärenden att göra i mitt kombinerade förråd och kontor.
Stannar kvar hela kvällen och natten.

Körde 2,7 mil


Dag 69 torsdag 20 / 8

Tar det som vanligt lugnt på morgonen / fm. Gör några ärenden i förrådet.
Sitter på en bänk i solen och läser i min bok.

Innan det var Coronatider brukade jag låta HB:n stå kvar i Farsta och ta T-banan in till stan (Stockhlms city). Men nu vill jag inte åka kollektivt. Därför kör jag på em in till Liljeholmen och parkerar där, vid 15-tiden. Det kostar 10 kr per timme fram till kl 19.00 därefter är det utan avgift fram till kl 07.00.

Träffar Lottie vid p-automaten och vi går till en bänk vid kanalen.

Kl 16 skiljs vi åt. Jag skall gå in till Kungsholmen och vara med på årsmöte i Psoriasisföreningen för Stockholms län, som börjar kl 17. Enligt telefonen skall det ta 51 min att gå. Det kommer nog att ta lite längre tid. För det är uppförsbacke vid Liljeholmsbron och Västerbron, som "suger".

Nåväl jag kommer fram till Restaurang / konferens Piperska Muren kl 17.02.

Efter välkomsttalet av ordföranden var det ett intressant tal av en Med. Dr. från KS (Karolinska sjukhuset). Som forskar i området.

Vid kl 20 är det slut. Jag går till en lokal och tar en öl på trottoaren på vägen hem.

Körde 1,4 mil. Gick 18 159 steg, det var 1,362 mil och förbrukade därmed 1 280,6 kcal enligt telefonen.
 
Toppen