• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Fylla tyska gasolflaskor i Sverige?

• Startad av Startad av F.d. 15373
  • Startdatum Startdatum
F

F.d. 15373

Guest
Jag vet att det går att fylla tyska gasolflaskor i Sverige. Är det någon som har tips på företag i väst- och sydsverige som gör det?
Tacksam för hjälp / Jan-Åke

Sv: Fylla tyska gasolflaskor i Sverige?

Hej finns en gasolhandlare i jönköping (finns säkert nån här som vet namnet)
sen vet jag att att gas o gasolmästarna sisjön gör de tel 031-455045 v frölunda,finns säkert fler

- Gasolbolaget Johnny Ygdevik i Växjö har ett litet sortiment av utbytesflaskor av den tyska sorten
- Gasoltjänst i Åhus och Åhus Gas och Värmeprodukter fyller dina flaskor, såväl svenska som tyska
- Ringgas i Klippan kan du också prova med, jag skulle tro att dom har tyska flaskor

Problemet är att hitta Gasoltjänst i Åhus! Har letat flera gånger utan att lyckas! Namnet ger inget i Eniro eller Hitta.se

Anders i Åhus

Öppettider:Måndag,onsdag,torsdag,fredag kl 8.00-11.00

Tisdagar kl 16.00-18.00
Lördagar kl 8.00-12.00

Priser: P11 169 kr
P6 90 kr
Tel:070-2862804

Ställer du vägarna mot Kalmar-Oskarshamn, finns en vid godisaffären vid södra infarten till Mönsterås. Fyllde på min Pc11 kostnad 200:-. Tar även Tyska flaskor samma kostnad 20:-/Kg. Jag tror det låg en Statoilmck vid infarten.
Leffe

Anders i Åhus

Öppettider:Måndag,onsdag,torsdag,fredag kl 8.00-11.00
Tisdagar kl 16.00-18.00
Lördagar kl 8.00-12.00

Priser: P11 169 kr
P6 90 kr
Tel:070-2862804

båda flaskfyllarna i Åhus har sänkt priset till 150kr för en P11! otroligt men sant

/Anders

Här är adressen i Jönköping
Kem och Gas 036-16 89 61 (tyska flaskor)
[FONT=Verdana, sans-serif]Barnhemsg. 20, 55302 JÖNKÖPING [/FONT]

Köpte gasol till våra tyska flaskor idag i Göteborg. Han tog 300kr flaska (P11). Tittar man på gasol listan så verkar svenska P11 vara billigare. Då vi har 3 st tyska flaskor (i samband med import) funderar jag på om vi kanske skulle byta ut en mot svensk? Eller är det ingen större pris skillnad? Följdfråga: Förmodar att vi måste ha annan anslutning i gasolutrymmet, någon adapter som gör att vi kan växla till 2 tyska vid behov, något tips länk?
Mvh Marita

Det finns en ny station mellen Ekeby och Billesholm. Det tar 269 kr. Jag fyllde min spanska och tyska flaska där inna vi för till spanien.
Etlam

Marutaa.
Var var detta?
Lelle_22

Senast redigerad av en moderator:

Tackel o Tåg i Ystad (skeppshandel) byter tyska tuber jag bytade i förra veckan tog ca 100 kr mer för en tysk

Köpte gasol till våra tyska flaskor idag i Göteborg. Han tog 300kr flaska (P11). Tittar man på gasol listan så verkar svenska P11 vara billigare. Då vi har 3 st tyska flaskor (i samband med import) funderar jag på om vi kanske skulle byta ut en mot svensk? Eller är det ingen större pris skillnad? Följdfråga: Förmodar att vi måste ha annan anslutning i gasolutrymmet, någon adapter som gör att vi kan växla till 2 tyska vid behov, något tips länk?
Mvh Marita

Var?
Jag bytte hos Gasolmästarna i Sisjön för några månader sedan - då var priset detsamma för tyska och svenska flaskor (250 kr). Fast jag beställde hos Bosses Gasol - han levererade via Gasolmästarna.

Lelle! Det var samma som ni Roland och Viola, Sisjön via Bosses Gasol. Kanske en prishöjning? Funderar nu innan skidcampingen börjar om någon känner till byten av tyska flaskor norrut (= norr om Göteborg med omnejd).
Mvh Marita

Senast ändrad:

Tack för listan Sven-Åke! Kan man byta ut tyska P11: or på alla dessa platser!
Mvh Marita

Senast ändrad:
Tillbaka
Toppen