F
F.d. 15373
Guest
Jag vet att det går att fylla tyska gasolflaskor i Sverige. Är det någon som har tips på företag i väst- och sydsverige som gör det?
Tacksam för hjälp / Jan-Åke
Tacksam för hjälp / Jan-Åke
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
- Gasolbolaget Johnny Ygdevik i Växjö har ett litet sortiment av utbytesflaskor av den tyska sorten
- Gasoltjänst i Åhus och Åhus Gas och Värmeprodukter fyller dina flaskor, såväl svenska som tyska
- Ringgas i Klippan kan du också prova med, jag skulle tro att dom har tyska flaskor
Anders i Åhus
Öppettider:Måndag,onsdag,torsdag,fredag kl 8.00-11.00
Tisdagar kl 16.00-18.00
Lördagar kl 8.00-12.00
Priser: P11 169 kr
P6 90 kr
Tel:070-2862804
Köpte gasol till våra tyska flaskor idag i Göteborg. Han tog 300kr flaska (P11). Tittar man på gasol listan så verkar svenska P11 vara billigare. Då vi har 3 st tyska flaskor (i samband med import) funderar jag på om vi kanske skulle byta ut en mot svensk? Eller är det ingen större pris skillnad? Följdfråga: Förmodar att vi måste ha annan anslutning i gasolutrymmet, någon adapter som gör att vi kan växla till 2 tyska vid behov, något tips länk?
Mvh Marita