• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Fylla tyska gasolflaskor i Sverige?

F

F.d. 15373

Guest
Jag vet att det går att fylla tyska gasolflaskor i Sverige. Är det någon som har tips på företag i väst- och sydsverige som gör det?
Tacksam för hjälp / Jan-Åke
 
F

F.d. 25038

Guest
Sv: Fylla tyska gasolflaskor i Sverige?

Hej finns en gasolhandlare i jönköping (finns säkert nån här som vet namnet)
sen vet jag att att gas o gasolmästarna sisjön gör de tel 031-455045 v frölunda,finns säkert fler
 
F

F.d. 24284

Guest
Sv: Fylla tyska gasolflaskor i Sverige?

- Gasolbolaget Johnny Ygdevik i Växjö har ett litet sortiment av utbytesflaskor av den tyska sorten
- Gasoltjänst i Åhus och Åhus Gas och Värmeprodukter fyller dina flaskor, såväl svenska som tyska
- Ringgas i Klippan kan du också prova med, jag skulle tro att dom har tyska flaskor

Problemet är att hitta Gasoltjänst i Åhus! Har letat flera gånger utan att lyckas! Namnet ger inget i Eniro eller Hitta.se
 
F

F.d. 2577

Guest
Sv: Fylla tyska gasolflaskor i Sverige?

Ställer du vägarna mot Kalmar-Oskarshamn, finns en vid godisaffären vid södra infarten till Mönsterås. Fyllde på min Pc11 kostnad 200:-. Tar även Tyska flaskor samma kostnad 20:-/Kg. Jag tror det låg en Statoilmck vid infarten.
Leffe
 

MiKi

HBK Medlem
Inlägg
530
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
2850
Medlemskap
2024
Sv: Fylla tyska gasolflaskor i Sverige?

Köpte gasol till våra tyska flaskor idag i Göteborg. Han tog 300kr flaska (P11). Tittar man på gasol listan så verkar svenska P11 vara billigare. Då vi har 3 st tyska flaskor (i samband med import) funderar jag på om vi kanske skulle byta ut en mot svensk? Eller är det ingen större pris skillnad? Följdfråga: Förmodar att vi måste ha annan anslutning i gasolutrymmet, någon adapter som gör att vi kan växla till 2 tyska vid behov, något tips länk?
Mvh Marita
 

etlam

HBK Medlem
Inlägg
49
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
1677
Medlemskap
2024
Sv: Fylla tyska gasolflaskor i Sverige?

Det finns en ny station mellen Ekeby och Billesholm. Det tar 269 kr. Jag fyllde min spanska och tyska flaska där inna vi för till spanien.
Etlam
 
F

F.d. 16701

Guest
Sv: Fylla tyska gasolflaskor i Sverige?

Tackel o Tåg i Ystad (skeppshandel) byter tyska tuber jag bytade i förra veckan tog ca 100 kr mer för en tysk
 
F

F.d. 52943

Guest
Sv: Fylla tyska gasolflaskor i Sverige?

Köpte gasol till våra tyska flaskor idag i Göteborg. Han tog 300kr flaska (P11). Tittar man på gasol listan så verkar svenska P11 vara billigare. Då vi har 3 st tyska flaskor (i samband med import) funderar jag på om vi kanske skulle byta ut en mot svensk? Eller är det ingen större pris skillnad? Följdfråga: Förmodar att vi måste ha annan anslutning i gasolutrymmet, någon adapter som gör att vi kan växla till 2 tyska vid behov, något tips länk?
Mvh Marita

Var?
Jag bytte hos Gasolmästarna i Sisjön för några månader sedan - då var priset detsamma för tyska och svenska flaskor (250 kr). Fast jag beställde hos Bosses Gasol - han levererade via Gasolmästarna.
 

MiKi

HBK Medlem
Inlägg
530
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
2850
Medlemskap
2024
Sv: Fylla tyska gasolflaskor i Sverige?

Lelle! Det var samma som ni Roland och Viola, Sisjön via Bosses Gasol. Kanske en prishöjning? Funderar nu innan skidcampingen börjar om någon känner till byten av tyska flaskor norrut (= norr om Göteborg med omnejd).
Mvh Marita
 
Senast ändrad:
Toppen