• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Fortsatt renovering

bror.axelson

HBK Medlem
Inlägg
4.381
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
1072
Medlemskap
2024
Sv: Fortsatt renovering

Måndagen jobbades det i bodelen med fortsatt klurigt värmesystem. Tror att jag fått till det men sedan återstår ju att se om det fungerar som tänkt. Annars får det bli en konvektor med fläkt som bl.a Husvagnssvensson säljer. Har också lite problem med att skilja värmerör från friskvatten där rören går fram under utrymmet för kylskåpet. Får hitta på någon sorts isolering. Mellan kylskåpsutrymmet som skall vara slutet enbart med ventiler i väggen och gasollådan som tyvärr tar upp en stor del i köksbänken trots att jag sänkte ner den. Mellan dessa skall värmerör vattenrör och avloppsslang samsas och det är trångt. Löser detta på någort sätt.
Tisdag med fint väder då skulle det på en bit tak till. Nu är det plåten över alkoven det gäller. Vis av hur jag såg ut senast jag limmade takplåt så såg jag idag ut som en utomjording med overall och plasthandskar. Tur detta för även overallen blev smetig av vitt lim. Allt gick mycket bra och torkar nu och skall om vädret tillåter knacka ner ytterkanterna i morgon. Det som sedan återstår utvändigt är limning av själva frontdelen av alkoven. Till detta kommer ju lister över skarvarna på taket och lister på sidorna samt vinkel runt ytterkanterna och tak. Bara !!!!!!
Har ju också som sagt besök av barnbarnen Klara och Ture så man kanske prioriterar dessa båda den tid de är här.
Återkommer:music-icon::music-icon::music-icon:...
Hälsningar Bror
 

Bilagor

  • 25 aug  2009  dags för måtning  001 A.jpg
    25 aug 2009 dags för måtning 001 A.jpg
    1,6 MB · Visningar: 32
  • 25 aug  2009 Främre plåten klar för lim  002 B.jpg
    25 aug 2009 Främre plåten klar för lim 002 B.jpg
    1,6 MB · Visningar: 27

bror.axelson

HBK Medlem
Inlägg
4.381
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
1072
Medlemskap
2024
Sv: Fortsatt renovering

Onsdagen skulle det ju jobbas med knackning av plåtkanten på taket mot ytterväggen. Hann göra en sida innan det behagade börja regna. Finns ju annat att göra så jag fortsatte invändigt. Försöker lösa var cirkulationspumpen för 230/12 volt skall monteras. Blir trångt var jag än sätter den. Får se på detta vidare men skulle vilja sätta den bredvid pannan om det inte blir för trångt. Torsdagen inget vettigt jobb utfört och fredagen kom och gick. Var till Erlandssons Brygga och inhandlade kopparrör till gasolen och aceton. Började montera rör för gasolen. Vidare så skulle jag montera bränslefilter, lufta bränslesystemet och snurra igång knotan. Har ju stått en stund men den knackade igång efter några försök och går lugnt och fint. Lägger inte ner så mycket tid jobb på denna drivlina då det skall in en annan maskin med turbo så småningom. Fortsatte med att kontrollera glykolen och kylvätskan. Kollade också på alla slangar då den börjar bli till åren. Tur detta för när jag tog på en förgrening så brast den. Delen är av plast som med tiden blir spröd och tål inte att vidröras. Kommer nu att göra dessa i vanligt tunnväggigt rör. Utvändigt mått 18 mm diam och förbindelseröret är 12 mm. Hittade ytterligare ett plaströr som också byts ut. Kanske byter jag ut slangar och slangklämmor som börjar se bedrövliga ut. Måste också byta bränsleslang mellan filter och pump.
Skall inte ha något reservhjul så det åkte ut tillsammans med hållaren för densamma. Nu finns det lite ledigt utrymme under huven och skall fundera på vad man kan använda detta till. En liten förvaring, kanske för kompressor och repsats i form av punka på burk, verktyg mm, kanske också för elkabel, reservdunk och gud vet vad.
Återkommer:music-icon::music-icon::music-icon:.........
Hälsningar Bror
 

Bilagor

  • 29  aug  2009  vattenrör av!!! 004 AA.jpg
    29 aug 2009 vattenrör av!!! 004 AA.jpg
    1,5 MB · Visningar: 33
  • 29  aug  2009  dags för gasol 005  B.jpg
    29 aug 2009 dags för gasol 005 B.jpg
    1,6 MB · Visningar: 34
  • 29  aug  2009  Första röret på plats 006  C.jpg
    29 aug 2009 Första röret på plats 006 C.jpg
    1,6 MB · Visningar: 32

Zero

FD HBK Medlem
Inlägg
1.379
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
3061
Medlemskap
2022
Sv: Fortsatt renovering

Hej Bror
Eftersom din tråd är en levande bygghandbok där du redovisar materiel och kunnande och följs av väldigt många intresserade. imponerade medlemmar, vore det intressant att få veta varför du väljer att lämna reservdäcket hemma?
/Åke
 

bror.axelson

HBK Medlem
Inlägg
4.381
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
1072
Medlemskap
2024
Sv: Fortsatt renovering

Hej Dakota,
tack för de goa orden.
Du undrar varför jag lämnar reserven hemma.. Därför att jag anser att jag kanske inte behöver dra omkring med dessa kilon. Har kört bil i 48 år varav yrkesmässigt med buss i 10 år och enbart haft 6-7 punkteringar. Inte en enda de sista 6-7 åren och den senaste avhjälptes med punkaspray på en cheva van. Kör ca 3000 mil per år med olika bilar så jag anser att om det värsta händer så får det hända och ta den tid det tar att fixa detta om det då inte räcker med spray och en liten kompressor. Är dessutom mycket noga med däcken. Skrotar dessa då de slitits ner till 4 mm då de förlorat mycket av väghållning och framför allt dåliga på våt vägbana. Friska däck och lite tur så behövs inte reservhjulet. Däck är ju dessutom en ganska billig utgift i förhållande till mycket annat på en bil.
Dessutom så har jag uppnått en lämplig ålder där en dag hit eller dit inte betyder så fasligt mycket.
Anser att det finns mycket annat som kan gå sönder på både nyare och äldre bilar som man inte väntar sig och inte räknar med. Typ det jag skrev om vattenröret plus mycket annat.
Hälsningar Bror
 

bror.axelson

HBK Medlem
Inlägg
4.381
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
1072
Medlemskap
2024
Sv: Fortsatt renovering

Lördag igen och hyggligt väder. Avsikten idag är att få på plåten i fronten/alkovdelen. Delar av den gamla plåten hade lämnats kvar och skulle återanvändas trots att det skiljer i plåtens struktur. Anledningen till detta var att den gamla plåten går in mellan alkoven och hytten. Det skulle vara ett fantastiskt jobb att byta ut denna så därav finns den kvar. Limmade med polyuretanlim för enkelhetens skull och spännde fast plåten mot väggarna och isoleringen. Problemet var att den gamla plåten ändrat form av någon orsak och stämmer inte riktigt nu. Får se imorgon om det är acceptabelt resultat annars åker den bort och ersätts med ny plåt. Det blir inget enkelt jobb så jag hoppas att det skall fungera som det är. Kvar är nu bara en ny slät plåt som går upp mot takdelen och efter detta så skall all plåt vara på plats och hoppas vara helt tätt. Har gjort vad jag kunnat för att det verkligen skall bli helt tätt. Takplåten hellimmad och dessutom extra lim innan takplåten hamrades ner över vägg-delen. Men man vet ju aldrig. Det finns ju misslyckade exempel även på ganska nya bilar där det inte är tätt. Har dock ingen handlare att hänga utan får isåfall hänga mig själv............ Återstår sedan bara lister över alla skarvar. Har luskat lite var jag kan finna lämpliga lister och har hittat sådana som är 33 mm breda och utan inläggslist. Tyvärr kommer man att se skruvskallar om jag inte spacklar över dessa. Långa sidolisterna längst ner på sidorna kommer dock att ha inlägg och vara c:a 70 mm breda.
Fixade lite med motorn också så nu startar den lätt och bra. Fick spänna wiren till kallstartfunktionen för att få lite högre tomgångsvarv vid kall motor. Denna funktion har nog inte fungerat på mycket länge. Likaså kollade jag gaswiren och dess funktion. Visade sig att med gaspedalen i golvet så var det inte full gas. Justerade gaswirens infästning vid pumpen genom att flytta om en hårnålsliknande fjäder och kunde sedan få ut full gas.
Ingen bra bild idag.
Återkommer:music-icon::music-icon::music-icon:..............
Trevlig kväll o helg
Hälsningar Bror
 

bror.axelson

HBK Medlem
Inlägg
4.381
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
1072
Medlemskap
2024
Sv: Fortsatt renovering

30 aug 2009
Söndag och min bättre hälft har födelsedag. Det har hon haft så många så det får inte stoppade fortsatt jobb!!!!!???? Skämt åsido. Har bara kollat att det jag fixade igår verkligen skulle vara bra och det var det. Kan kanske ha någon synpunkt på ett ställe men det skall ordna sig med hjälp av den list som skall på runt om. Den gamla alkoven hade en skarp vikning i under framkant och där blev det inte hundra men limmet har gjort sitt så det får duga. Återstår till imorgon att jämna till isoleringen och limma den sista plåten som är 77 cm bred. Känns ganska bra att man kan skönja slutet på den utvändiga bodelen. Har tyvärr slabbat lite med polyuretanlim på plåten där o där och det är ett litet problem att få bort, man säger att det endast kan tas bort mekaniskt. Skall prova med en gummipuck som vi på jobbet tar bort dekaler mm med. Avslutade ”arbetspasset” med att högtryckstvätta hela motorutrymmet – välbehövligt, nu ser man att det sitter en motor där. Skall fira lite nu.
Återkommer:music-icon::music-icon::music-icon:.............
Hälsningar Bror
 

Bilagor

  • 30 aug  2009  Limmat nu  003  B.jpg
    30 aug 2009 Limmat nu 003 B.jpg
    1,6 MB · Visningar: 27
Senast ändrad:

bror.axelson

HBK Medlem
Inlägg
4.381
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
1072
Medlemskap
2024
Sv: Fortsatt renovering

Jobbade vidare lite med motor och motorutrymme. Borde limmat sista plåten på alkoven men vädret verkade inte pålitligt så det får vänta någon dag. Plockade istället bland annat bort en gammal kilometerskatteräknare som väl inte längre behövs. Har kollat alla elektriska anslutningar i utrymmet och det var ett par kablar som hade tvivelaktig kontakt. Relät för glödningen som sitter på höger hjulhus fanns oxid oxid mm att fixa. Fortsatte med att kontrollera alla gamla gummi/vattenslangar men dessa var i ganska bra skick dock kunde man inte säga detta om de plaströr som används som vattenfördelning där det sitter två stycken och en har ju gått sönder och vill inte ta risken med den kvarvarande. Skall kolla med Peugeot Kista imorgon för att se om man levererar dessa rör i plast fortfarande, och om så är fallet skall jag inte köpa därifrån utan gör dessa rör själv i metallrör. Skall ju byte drivlina så småningom och ser över vad som kan behövas för detta byte. Turbomotorn-växellådan är klar för montering med nya remmar spännare koppling vattenpump mm, men runt om motorbytet finns ju en hel del prylar att tänka på. Att byta drivlina är ganska arbetsbetungande så jag vill bara göra detta en gång. Köper nya motor/växellådsupphägningar avgassystem, slangar till bränsle. lager och damasker mm dessutom monteras en intercooler och där har jag att göra rör och använder siliconslangar och aluminiumrör. Har kikat på om det går att montera ett snäpp större turbo på grenröret och har kontakt med ett par som jobbar och säljer turbosatser. Siktar på bortåt 110 hästar vilket inte verkar omöjligt frågan är vad dessa kusar kostar.
Återkommer:music-icon::music-icon::music-icon:..............
Hälsningar Bror
 

Bilagor

  • 31 aug  2009 002.jpg
    31 aug 2009 002.jpg
    1,5 MB · Visningar: 19

Peterpan

FD HBK Medlem
Inlägg
452
Kommun
Karlskoga
HBK-Nr
2924
Medlemskap
2022
Sv: Fortsatt renovering

Hej Bror,
jag har med stor beundran följd ditt jobb. Först nu tändes ett Lijeholms. Jag har varit trafikflygare när jag var yngre (därför Peterpan som kan flyga och inte vill bli vuxen) och vi har en gemensam nämnare.
Barkaby Flygklubb!
Jag var med i bl a Beagle Team fram till 91 eller 92.
När hustrun krävde att jag skulle välja mellan mina motorcyklar och flygplan, valde jag motorcyklar och det har jag aldrig ångrat. Jag har kört vid flera tillfällen i Himalaya och kört då i Indien, Nepal, Bhutan, Sikkim och förra året har jag kört i Argentina.
 
Senast ändrad:

bror.axelson

HBK Medlem
Inlägg
4.381
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
1072
Medlemskap
2024
Sv: Fortsatt renovering

Hej Udo,
länge sedan jag såg dig. Minns dig mycket väl från Beagle team. Var också medlem där men sålde min del i slutet på 80-talen någon gång. Flyger du fortfarande?
Hälsningar Bror
 

bror.axelson

HBK Medlem
Inlägg
4.381
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
1072
Medlemskap
2024
Sv: Fortsatt renovering

Så är vi då inne i september månad. Tiden går och snart vintertid och kallt igen. Nåväl nu kan det mesta komma från himlen för nu sitter den sista plåten på plats. Limmades dit idag med hjälp av Imex. Kladdigt som vanligt men man lär sig hantera detta ganska bra när jobbet lider mot sitt slut. Så är det ju tyvärr. Morgondagen skall ju bli regnig på förmiddagen enligt mytologerna ( gör inget då är jag på jobbet ) men efter det skall det bli fint igen . Då skall jag trimma, limma och knacka ner takplåten över väggen som det gjorts på all övrig plåt. Efter detta skall presenningen bort för första gången på mycket lång tid. Den främre takluckan skall också monteras. Själva den om man inte borde fira detta -om än bara litegrand.
Skall till Tibnor och köpa vinkellister mm till ytterkanterna tak-vägg samt se om det finns någon sidolist som kan passa. Skall finnas enligt deras katalog.
Återkommer:music-icon::music-icon::music-icon:............;)
Hälsningar Bror
 

Bilagor

  • 1 sept 2009    A  002.jpg
    1 sept 2009 A 002.jpg
    1,6 MB · Visningar: 28
F

F.d. 16156

Guest
Sv: Fortsatt renovering

Än är det inte vinter.....
Hur tycker du att det funkar att jobba med Imex-limmet jämfört med PU-lim?
För- och nackdelar?
 
Senast redigerad av en moderator:

bror.axelson

HBK Medlem
Inlägg
4.381
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
1072
Medlemskap
2024
Sv: Fortsatt renovering

Hej
vad jag menade med vinter är att nu är taket på så nu så..........
För o nackdelar med Imex contra PU.
Fördelem med Imex som jag ser det är att limmet blir heltäckande då man drar ut detta med en tandad spackel vilket också då fyller ut ev springor. Nackdelen är att det är ordentligt grisigt att gegga med.
Fördelen med PU är kanske att det torkar snabbt men kräver presstryck som ibland kan vara svårt att anbringa vilket inte Imex gör. I mitt fall så har jag dock stagat upp plåten vid varje rundning pga plåtens spring back Sedan vet man inte om detta PU täcker allt då man bara ringlar ut limmet.
Tror att om jag känt rill Imex på ett tidigt stadium så hade jag nog använt detta till hela byggnationen. Tyvärr blir det lite dyrare med Imex kanske och inte lika enkelt att hitta som PU som jag handlat på Bauhaus. Imex beställdes via företaget jag jobbar på då de enbart säljer till företag.
Har också gjort en liten test för att se hur hårt limmet sitter och Imex sitter mycket hårdare fast medan Pu limmad plåt går att dra bort ganska lätt.
Hälsningar Bror
 
F

F.d. 53000

Guest
Sv: Fortsatt renovering

Hej
vad jag menade med vinter är att nu är taket på så nu så..........
För o nackdelar med Imex contra PU.
Fördelem med Imex som jag ser det är att limmet blir heltäckande då man drar ut detta med en tandad spackel vilket också då fyller ut ev springor. Nackdelen är att det är ordentligt grisigt att gegga med.
Fördelen med PU är kanske att det torkar snabbt men kräver presstryck som ibland kan vara svårt att anbringa vilket inte Imex gör. I mitt fall så har jag dock stagat upp plåten vid varje rundning pga plåtens spring back Sedan vet man inte om detta PU täcker allt då man bara ringlar ut limmet.
Tror att om jag känt rill Imex på ett tidigt stadium så hade jag nog använt detta till hela byggnationen. Tyvärr blir det lite dyrare med Imex kanske och inte lika enkelt att hitta som PU som jag handlat på Bauhaus. Imex beställdes via företaget jag jobbar på då de enbart säljer till företag.
Har också gjort en liten test för att se hur hårt limmet sitter och Imex sitter mycket hårdare fast medan Pu limmad plåt går att dra bort ganska lätt.
Hälsningar Bror
Tyvärr så är det nog Imex som gäller när det är plåt som skall limmas, men använde du inte tryckluftspruta när du la på limmet,jag tyckte inte att det var så svårt eller kladdigt.Här i Mark kan man köpa de små tuberna hos de flesta husbilsföretagen i alla fall Hälsningar Yngve
 

Nisse oi Näsåker

HBK Medlem
Inlägg
1.688
Kommun
Emmaboda
HBK-Nr
64
Medlemskap
2024
Sv: Fortsatt renovering

Gammal man och gåligt minne!
Vi talade om böjbar plywood när du höll på med inredningen och jag talade om att jag hade en variant som jag skulle visa dig. Här kommer en bild på den remsa jag hade kvar.

DSC06063.jpg

Den är ganska flexibel.
 

bror.axelson

HBK Medlem
Inlägg
4.381
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
1072
Medlemskap
2024
Sv: Fortsatt renovering

Tyvärr så är det nog Imex som gäller när det är plåt som skall limmas, men använde du inte tryckluftspruta när du la på limmet,jag tyckte inte att det var så svårt eller kladdigt.Här i Mark kan man köpa de små tuberna hos de flesta husbilsföretagen i alla fall Hälsningar Yngve

Hej Yngve,
I made it the hard way.
Skar toppen av korven och tryckte ut lämpliga mängder och skrapade sedan ut detta med den tandade spackeln. Detta var lite kladdigt med fungerade perfekt. Tog inte heller särskilt lång tid att få ut. Har spruta som kan både spruta och lägga sträng men föredrog "handarbete"
Och som du så riktigt påstår så är det nog Imex som gäller.
Vet också att man kan köpa på div firmor men till ett annat sämre pris. Skall man bara ha en korv så OK men 25 st då märker man en viss skillnad i priset
Hälsningar Bror
 

bror.axelson

HBK Medlem
Inlägg
4.381
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
1072
Medlemskap
2024
Sv: Fortsatt renovering

Skall idag fixa klart frontdelen på alkoven och det är med en viss spänning jag drar bort pressen. Vet ju att Imex limmet suger fast och avslöjar alla defekter som kan finnas. I mitt fall blev det en liten inbuktning mitt i alkoven så bevisligen har jag fuskat eller slarvat. Detta hade nog inte varit möjligt att se om jag använt PU lim. Men så är det och jag får leva med detta. Annars ser allt mycket bra ut och jag har knackat ner takplåten över väggen och limmat även denna del. Vet inte vad man skulle kunna göra mera för att garantera att inte vatten – fukt kommer in.
Lajade också lite med att lägga på det gamla takräcket som inte passade så bra därför att bilen blivit 4 cm bredare och 15 cm längre så det blir att göra ett nytt räcke som jag också kommer att göra lite högre och kraftigare för att säkert bära t:ex en takbox. Skall kolla på Erlandssons Brygga om det finns något från marinsidan som kan göras om och passa på en gammal husbil. Stegen är också den gamla och tror jag får duga tills vidare. Släpade fram en gammal solcell på 55 watt som också får duga t.v men vet inte riktigt hur den kopplas in och inte heller har alla grejer till så det får blir ett senare problem. Har fått löfte om hjälp av medlemmar på detta eminenta forum när det är dags.
Bilderna föreställer 1) frontdelen 2 )överknackad kant mot vägg och 3) verkstan där allt har skett och fortfarande sker.
Återkommer:music-icon::music-icon::music-icon: skall ta en fulöl nu................
Hälsningar Bror
 

Bilagor

  • 2 sept 2009  AA  002.jpg
    2 sept 2009 AA 002.jpg
    1,7 MB · Visningar: 48
  • 2 sept 2009  B  003.jpg
    2 sept 2009 B 003.jpg
    1,6 MB · Visningar: 47
  • 2 sept 2009 C   006.jpg
    2 sept 2009 C 006.jpg
    1,6 MB · Visningar: 51

Robert-110

FD HBK Medlem
Inlägg
9.384
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
110
Medlemskap
2022
Sv: Fortsatt renovering

Bror!
Din tråd är nu uppe i mer än 141.400 visningar!
Många är intresserad och följer med spänning denna följetong med daglig uppdatering.
Jag kollar flitigt och har sagt det tidigare, jag är hur imponerad som helst över ditt mod att dra igång ett sådant projekt, på det sätt du klarar av det och inte minst, att du låter oss ta del av detta spännande projekt.
Håll ut, väntar med spänning på nästa steg och nästa och.....
 
F

F.d. 16156

Guest
Sv: Fortsatt renovering

Tyvärr så är det nog Imex som gäller när det är plåt som skall limmas, men använde du inte tryckluftspruta när du la på limmet,jag tyckte inte att det var så svårt eller kladdigt.Här i Mark kan man köpa de små tuberna hos de flesta husbilsföretagen i alla fall Hälsningar Yngve

Små tuber? Menar du 300 ml? Vem säljer och vad fick du ge? Har inte hittat någon som säljer Imex.
 
F

F.d. 53000

Guest
Sv: Fortsatt renovering

Små tuber? Menar du 300 ml? Vem säljer och vad fick du ge? Har inte hittat någon som säljer Imex.
Hej försök med Codat prata med L ennart på husbilsdoktorn, annars det finns en firma i Kinna också men han är väldigt dyr, den ligger vägen upp mot golfklubben.Codat har både små och stora tuber. Hälsningar Yngve
 
Senast redigerad av en moderator:

bror.axelson

HBK Medlem
Inlägg
4.381
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
1072
Medlemskap
2024
Sv: Fortsatt renovering

Idag har det inte jobbats så mycket med husbilen. Har varit hantlangare vid tillsynen/årsbesiktningen av min flygmaskin hela eftermiddagen. Härligt att den snart är klar så man får ut och flyga. Suger…som bara den.
Har dock varit på posten och hämtat ut ett hjulklappspaket från Tyskland till bilen med en del saker som fattades. Bl.a kom det en CBE 200 eldel samt lås, luckhållare, solcellshållare, genomföringar, kranar mm. Alltid lika spännande att öppna paket även om man måste betala lådan själv. Hämtat tunnväggigt rör till de vattenrör som jag skrivit om tidigare och som var i plast. Peugeot i Kista kunde inte finna dessa så det återstår bara att göra dessa och det är inget problem. Nu är ju taket tätt så då är det att fortsätta inomhus . Borra hål i golvet för avtappningskranar och ventilation. Hitta en bra plats för manöverdelen till CBE´n och tror att den hamnar över dörren. Där är den lätt att se och fixa med alla knappar. Det blir dock en rasande massa kablar att hitta en bra väd för till centraldelen men det fixar sig säkert.
Återkommer:music-icon::music-icon::music-icon:.....
Hälsningar Bror
 

Bilagor

  • 3 sept 2009 001   A.jpg
    3 sept 2009 001 A.jpg
    1,6 MB · Visningar: 25
  • 3 sept 2009 002   B.jpg
    3 sept 2009 002 B.jpg
    1,5 MB · Visningar: 25
Toppen