• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla. Du måste logga in för att betala årsavgiften!

FOLKSAM

Kan inte förstå varför det är så dyra försäkringar för många. Jag har TRE KRONOR genom banken betalar med rabbat 4620-: /år
HB ADRIA CORALL 2011

LF Bergslagen, 2007 Concorde Liner, 10 ton, 10 meter.
12 000 per år, med möjlighet att obegränsat antal gånger ställa av bilen till garageförsäkring.

Kom dock ihåg att jämföra priser mellan oss i forumet är meningslöst.
Premien påverkas mer av var och hur man bor, ålder, andra försäkringar i bolaget mm, än vilken bil som skall försäkras.

Jag fick höjning från 9000 till 14000 denna månad. Kollade runt övriga stora bolag och fick pris från 22000 o uppåt. Då ingår heller inte reseförsäkring 185 dagar samt obegränsade dagar utanför Sverige.
Så för oss inget annat alternativ, fortfarande billigast.

Tre Kronor är ju helägt dotterbolag till Folksam så det kommer nog att jämna ut sig :)

Här blir det till att byta från IF till Länsförsäkringar, då IF endast kör med 180dgr helförsäkring utanför SWE. Men LF kör helår, dom tog gärna emot bilen.

För frugan och mig,då har jag fått priser från dag 45 till dag 185 på upp mot 30000. Nu är vi 65+ bägge två så antagligen därför.

Ja..och 65 plus är ju nothing... plussa tio eller tjugo år till... så stiger det en hel del ytterligare .......

( men om du hade varit 23 år gammal.. t ex . så tror jag att det ligger på en betydligt lägre summa ? ).

Här blir det till att byta från IF till Länsförsäkringar, då IF endast kör med 180dgr helförsäkring utanför SWE. Men LF kör helår, dom tog gärna emot bilen.
När jag kollade med Länsförsäkringar Värmland så hade de begränsat till 183 dagar utanför SWE. Därefter bara trafikförsäkring.

När jag kollade med Länsförsäkringar Värmland så hade de begränsat till 183 dagar utanför SWE. Därefter bara trafikförsäkring.
Här är deras svar:
Ja vår husbilsförsäkring gäller när du reser utomlands. Om fordonet varit utomlands i mer än 182 dagar under de senaste 12 månaderna när skadan inträffar, lämnas som regel ingen ersättning för övriga försäkringsskydd utöver trafikförsäkringen. Avställningsförsäkringen gäller endast i Sverige.

Jag kollade nyss våra försäkringar via CC (Watercircle). I den är det hemförsäkringen som täcker sjukdomsfall utomlands. Inte husbilsförsäkringen. Utomlandsvistelse upp till 90 dagar ingår i vår hemförsäkring. Räcker för oss.
Jag betalar 7000kr/år för husbilsförsäkringen inkl. 60 aktiva dygn. Utanför Norden-resor ingår inte utan det köper jag separat vid tillfälle. Allt detta fungerar utmärkt för oss.
Ganska skönt att ha en "standard" bil i fronten. Jag var tvungen att hämta en ny yttre backspegel hos MB återförsäljaren. Den fanns på hyllan och kostade komplett ca 3000kr. Tog mig ca 15min att ersätta den havererade...

Senast ändrad:
Vi fick en höjning från ca 9000 till 14000 på en Sunlight v66 2020 kan det verkligen vara rimligt. Har haft en bärgning 2024 i Danmark med en annan bil. Förstår att det måste kosta om man försäkrar en bil för 2 miljoner.

Ja, då var det slut med rabatten fra Folksam om man är medlem av husbilklubben. Och runt 3000 kr mere om året på en Hymer ifrån 2008 som jeg har kört skade frit sedan köp 2020. Reseförsäkring återstår.

Tillbaka
Toppen