D
DeVille
Guest
Tjena,
Som jag nämt i några trådar så har vi nyligen skaffat vår första husbil för att testa på det livet, har mest ägnat oss åt båtliv och husvagn tidigare.
Det är en Dethleffs från -92 byggd på en Fiat Ducato med 2,5TD motorn.
Tänkte samla lite frågor och redovisa småprojekt här.
Vilka mestadels kommer ligga inom elektronik området då det är där jag är mest hemma. Det övriga får jag lära mig och fråga mig fram.
Har läst Brors och juans trådar bland annat, så några gurus finns det ju här!! De har ju gjort/gör ett fantastiskt jobb!
En liten bild på "skönheten"

Till att börja med har jag en liten fråga ang turbotryck på en diesel.
Det finns ju inte någon uppsjö av mätare på en gammal Ducato
Så jag satte in en Laddtrycksmätare och en varvräknare är på G också.
Nu till frågan... Hur mycket ska dessa motorerna ladda? Som mest laddar min 0,2-0,25bar, tycker det känns lågt, även för en diesel. eller?
/DeVille
Som jag nämt i några trådar så har vi nyligen skaffat vår första husbil för att testa på det livet, har mest ägnat oss åt båtliv och husvagn tidigare.
Det är en Dethleffs från -92 byggd på en Fiat Ducato med 2,5TD motorn.
Tänkte samla lite frågor och redovisa småprojekt här.
Vilka mestadels kommer ligga inom elektronik området då det är där jag är mest hemma. Det övriga får jag lära mig och fråga mig fram.
Har läst Brors och juans trådar bland annat, så några gurus finns det ju här!! De har ju gjort/gör ett fantastiskt jobb!
En liten bild på "skönheten"

Till att börja med har jag en liten fråga ang turbotryck på en diesel.
Det finns ju inte någon uppsjö av mätare på en gammal Ducato
Så jag satte in en Laddtrycksmätare och en varvräknare är på G också.
Nu till frågan... Hur mycket ska dessa motorerna ladda? Som mest laddar min 0,2-0,25bar, tycker det känns lågt, även för en diesel. eller?
/DeVille