• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Fiske-Tjatter

F

F.d. 410

Guest
Sv: Fiske-Tjatter

Idag har det varit en fin dag på ostkusten. Det fina vädret gjorde en utflykt till Stockholm lämplig för att besöka diverse sportfiskebutiker.

För att bli så effektiv som möjligt tog jag med mig en bärare från sydöstra hörnet av Götaland. Det tjänade även andra syften än att bara vara bärare, det kändes även positivt att låta denne vänlige man få komma ut i stora världen på ett tryckt sätt med kunnig reseledare.

Med i bilen fanns även min kära hustru som sköter vår ekonomi för att i händelse av penningbrist kunna göra en akututryckning till bankkomplexet ifall jag skulle hamna i en akut penningbrist.

Resan gick helt enligt planerna och tre st sportfiskebutiker besöktes. En del småsaker som krokar, fisksnören, toffsar, taffsar och plastkorvar som man skall kasta med, inhandlades men på det stora hela var jag väl lite besviken eftersom dom inte hade mer än vad jag redan har hemma i garaget.

Dock var det en trevlig dag och bäraren bjöd sin ledsagare på god mat på krog vid söders höjder varefter hemfärden söder ut påbörjades. Bäraren lastades av i skogen i trakterna av Gusum där han sågs vandra utmed vägen väster ut mot Gusum med en liten vit kasse i handen.

Vid hemkomst blev det obligatorisk kontroll av bagageutymmet i bilen varvid kontrollanten konstaterade att jag hade med mig för mycket varor hem till ett allt för stort värde så nu sitter jag i snickarboa och täljer gubbar som skall efterlikna den snälle Gusumspojken. Problemet är att virket jag har räcker inte så långt, tyvärr, det finns inte tillräckligt kraftiga tallar.

Längtar tills imorgon bitti, då öppnar min hustru dörren till boa och jag blir åter fri.

Hasse P

HBK Medlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2025

:cool: Jag håller med dig Pekka visst är det roligt att fiska ihop med Anders. Vi har otroligt kul när vi är ute på våra turer och fiskar.

Jag vet mig inte en enda gång som vi har träffats vid en göl och skall hälsa på varandra, utan att det har börjat med ett glatt skratt,och som bara fortsätter varefter dagen går.

Och att Anders och jag är roade av att munhuggas med samma syn på humor gör inte saken sämmre. Sen att jag och Anders har ett broderligt förhållande till varandra som kanske inte framkommer med en tydlig önskvärdhet här i forumet, det tillskriver vi den fiktiva datavärlden som inte stämmer med verkligheten, för att munhuggas det hör till fisket tycker jag.

Det skall bli kul att följa dig hur långt du kommer med skägget innan det blir dags för en trimmning, vare sig det blir Annette eller Anders som står för friseringen.

ps: är det klart med skolstarten för Anders del eller ?.

Hasse P

HBK Medlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2025

:cool: Herre gisse namn, Pekka styr upp honom omedelbart, läser du vad han skriver korvtuggarn??? jag citerar ( taffsar och "plastkorvar" som man skall kasta med ) slut citat.

Ja där rök nog början till skäggväxten på dig Pekka,jag tror att du tuggar av starten på skägget redan här??.

F

F.d. 52909

Guest

Efter 32 min betänketid, o det är ovanligt länge för o vara mig har jag kommit till den slutsatsen att plastkorvar inte (vill betona INTE på det starkaste) får o ska absolut inte förekomma i den högre akademiska utbildningen här i Gingri stavby.

Duger så ?

Pekka

F

F.d. 410

Guest

Pekka, givetvis är det inte som det låter när jag skriver plastkorvar så du behöver inte oroa dig. Jag måste ju välja ett förenklat språk så att Hasse begriper.

Jag menar givetvis flytande kastbomb men flytlina där jag i ändan sätter en Europa12:a

Skuttade upp ur sängen vid 6-tiden idag och just uppkommen fick jag höra att idag skall det julpyntas och alla hundra tomtarna skall placeras ut i huset varför jag la mig igen och ligger nu och grubblar vilka argument jag skall välja för att komma undan.

Jag vill ju åka ut till Skanvik för att testa mitt nya spö som jag inhandlade igår på Hasses och min inköpsresa till storstan. Det gäller att vara försiktig innan man öppnar munnen idag.

Anders

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 410

Guest

:cool: Försiktig var då ?????? här på forumet eller hemma????.

Det begriper du väl. Här på forumet behövs, eller förekommer väl ingen försiktighet, men hemma!?!?!?... fan Hasse, du vet ju hur jag har det, du har ju träffat befälet.

F

F.d. 410

Guest

Igår, den 1 december, var det säsongsavslutning på fisket för min del. Hasse och jag var vid Bottengölen. Det blev ett magert resultat. Som vanligt vann Hasse den interna kampen med 1 - (0). Nollan inom parentes därför jag fick en båge runt kilot men hade inte håven tillgänglig utan försökte lyfta upp den på bryggan i linan som givetvis gick av. Så klantig man kan vara. Men så går det när jag inte tar till mig alla goda råd jag fått under året.

Som sagt nu är det slut med fisket för min del 2009 men det har varit ett bra fiskeår så till vida att jag fått flera nya fiskekompisar som jag träffat under gemytliga förhållanden. Det har varit kul både före, under och efter träffarna. Att fångsten många gånger uteblivit har inte stört mig, den sociala delen har gett mig desto mer glädje.

Så nu skall jag planera och satsa på nästa år, 2010, som jag hoppas blir ett ännu bättre fiskeår med många glada fisketräffar med likasinnade.

Efter som jag snart troligen lämnar datavärlden en tid ber jag att få önska alla

EN RIKTIGT GOD JUL!

Anders

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Köp en bättre lina till nästa gång du ska fiska. Jag är övertygad om att fisken, som nu simmar runt med ett drag i munnen med tillhörande lina, håller med mig!

Jappe

F

F.d. 410

Guest

Köp en bättre lina till nästa gång du ska fiska. Jag är övertygad om att fisken, som nu simmar runt med ett drag i munnen med tillhörande lina, håller med mig!

Jappe

!?!?!?!?!?!?
Men Jappe då, tänk vad glad den sportfiskaren blir som får upp bågen med en sprillans ny epoxi-fluga som bonus.:):):):):):):):):)

Jag har sedan tidigare förstått din inställning till fiske och bryr mig ärligt talat inte.

Anders

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 52909

Guest

Tackar Harald...o samma till dig !

Här har äntligen Kung Bore bestämt sig för att delge oss sin härliga vinterkyla, spatserar varje dag en lov vid sjön med för o se om isen lagt sig med förhoppning om utav att få drilla min nya elev i vinterfiske.

Såg lovande ut idag med en temp utav - 10, lite snålblåst o få snöbyar.

Men vad händer ?....eleven har skickat ett vykort från Teneriffa med en dagstemperatur på + 25/ 28 grader. Han badar o sover berättar han...Hasse, vad göra ?

En elev som både sover o badar...har du någon erfarenhet utav detta ?

Ska nog höja mitt arvode rätt så rejält...bad o Teneriffa när det gäller vinterfiske, ni "grabbar" på Östsidan verkar ha ett rätt så avslappnad syn på det där med riktigt fiske.

:) = Pekka

Hasse P

HBK Medlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2025

:cool:Jo du Perkka jag tror att sjön blir näst intill bottenfrusen innan Anders eleven dyker upp med sin brunbrända nuna i Ginri Stavby.

Sen om jag har erfarenhet av att han sover???? säg så här, kan du hålla honom vaken utan en middagslur mitt på dagen då är du något av en trollkarl. Frågan är väl bara vad han ska ha på sig vid isfisket,senast vid gölen såg han ut som en michelingubbe,och då var det 12 grader varmt.

Här på ostkusten väntar vi på att Bråviken skall frysa till så att strömmingsfisket kan börja.Finns det något godare en färskfångad nystekt strömming med potatismos? det kan man äta tills man blir hungrig.

Vi får väl ändå vara lite artiga mot ANDERS i dag,eftersom han fyller år men hur många behöver jag inte gå in på.

:music-icon::music-icon::music-icon::music-icon:GRATTIS ANDERS :music-icon::music-icon::music-icon::music-icon::msn_cake::msn_party::bye:

F

F.d. 410

Guest

Ja du Hasse, ibland forvanas man over din vanlighet men jag forstar att du maste skarpa dig nu nar den gamle snart kommer och fragar "Finns det nagra snalla barn har"?

Men for tusan Hasse, var nu inte sa egoistisk sa du skjuter en av hans renar bara for att fa kott pa julbordet. Han behover renarna for transporten av julklappar till alla barnen som har varit snalla HELA ARET!

Jag forstar dock att det kan vara frestande for dig, det ar val inte sa ofta du kommer sa nara vilt att du lyckas traffa.

Halsa Marianne

Anders

PS Har du varit vid Norrkoping och borstat bort snon pa min bil annu?

F

F.d. 410

Guest

:cool: Har du köpt dig en bil,eller åker du fortfarande i Tysk-Containern?.

Tysk kvalitet vad galler bil o chassi kombinerat med forstklassig utrustning i maskinrummet, en 150hk Fiatdiesel. Kan det bli battre???
Visst aker jag container!!!!!

Toppen