• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Fiske Öland & Kalmarsund

Hasse P

HBK Medlem
Inlägg
1.296
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2024
Sv: Norra Öland

:cool: Anton Anton, Vicka ord vackert som en roman.

Vänta ett tag jag måste bara torka av tangenrbordet......... 89)=0.,..m,,,.kk 1½§ sådär ja .

Du skrev så vackert att man gråter och snoret rinner ner på tangenterna...... vänta ett tag jag måste snyta snorhornet............


FRÄÄÄS_____FRÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄS.














Ja, nu är ja tillbaka igen ville bara säga att du tar hans bror Wilmer han är ett år äldre och då ska du få se på motstånd i spöt, tro mig broder.:)
 
F

F.d. 50064

Guest
Sv: Norra Öland

Hej på er där ute i cyberkablen och även dom utan kabel.Kabel blir det alltid någon stans.Ja,Ja,jag vill inte utveckla det längre än dit.
Vad jag undrar över hur många blir vi den 3/4-5/4.Det är bara vädret som stoppar mig att åka upp,just nu ser det inge roligt ut.Hade -7 grader på morgonen.Man får hålla koll på prognosen dom sista dagarna.
Läste i vår lokala tidning idag HAVSÖRINGS CUP PÅ ÖLAND
Tävlingen ordnas av Kalmar sportfiskeklubb,Källa hamn och Sportfiskecenter
första helgen i Maj.Tävlingen startar vid Källa hamn,de tävlande får fiska var de vill längs Ölands kusten dock ej från båt. Endast ett spö får användas åt
gången.Den som får största fisken under de två tävlings dagarna vinner 5000 riksdaler.
Det vore något att haka på år efter år.Jag tar reda på mer vad man menar
första helgen, är det 1 Maj ?Start avgifter o.s.v
Så nu återstår bara att jag får reda på hur många parkeringsrutor jag skall rita upp.
Kör försiktigt and Give Peace a Chans
Anton
 
F

F.d. 410

Guest
Sv: Norra Öland

Jag kommer, om vädret inte blir alltför dåligt.
Anders
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 29816

Guest
Sv: Norra Öland

Jodå vi kommer är det tänkt,det är bara riktigt dåligt väglag som kan stoppa det
mvh Christer
 
F

F.d. 50064

Guest
Sv: Norra Öland

Hej på er där ute i cyberkablen och även dom utan kabel.Kabel blir det alltid någon stans.Ja,Ja,jag vill inte utveckla det längre än dit.
Vad jag undrar över hur många blir vi den 3/4-5/4.Det är bara vädret som stoppar mig att åka upp,just nu ser det inge roligt ut.Hade -7 grader på morgonen.Man får hålla koll på prognosen dom sista dagarna.
Läste i vår lokala tidning idag HAVSÖRINGS CUP PÅ ÖLAND
Tävlingen ordnas av Kalmar sportfiskeklubb,Källa hamn och Sportfiskecenter
första helgen i Maj.Tävlingen startar vid Källa hamn,de tävlande får fiska var de vill längs Ölands kusten dock ej från båt. Endast ett spö får användas åt
gången.Den som får största fisken under de två tävlings dagarna vinner 5000 riksdaler.
Det vore något att haka på år efter år.Jag tar reda på mer vad man menar
första helgen, är det 1 Maj ?Start avgifter o.s.v
Så nu återstår bara att jag får reda på hur många parkeringsrutor jag skall rita upp.
Kör försiktigt and Give Peace a Chans
Anton

För att spåna vidare på fiske Öland Fakta om Havsöring Cup det bör väll vara en säkrare tid 2-3 Maj ang. vädret.I år kan inte jag men det kan vara något för andra fiskesystrar & bröder.Man kan säkert stå i Källa hamn med husbilarna .
Mvh
Anton
 
F

F.d. 29816

Guest
Sv: Norra Öland

Nu har vi tagit ut husbilen och ställt på den.Nu ser vi fram mot fisketräffen på norra Öland. Vi åker på Torsdag och är på Öland på Fredag under dagen.
Är det inte väldigt tyst på alla storfiskare?Var är ni?
m.v.h Christer
 
F

F.d. 410

Guest
Sv: Norra Öland

Christer,
finns ingen tid att sitta och skriva. Jag vässar krokar, byte lina i rullarna och kollar så att det inte finns några sprickor i fiskespön.
Sitter även och förminskar skalan på tumstocken så att chansen blir större till riktigt långa "bamsefiskar".

Kommer också till Ölands Norra under fredagen.

Anders
 
F

F.d. 50064

Guest
Sv: Norra Öland

Nu har vi tagit ut husbilen och ställt på den.Nu ser vi fram mot fisketräffen på norra Öland. Vi åker på Torsdag och är på Öland på Fredag under dagen.
Är det inte väldigt tyst på alla storfiskare?Var är ni?
m.v.h Christer

Hej Christer
Jo jag tycker också att det är tyst på denna tråd.Inte något intresse verkar det som.Jag åker in till torget i Kalmar och köper Tysk Bratwurst och bröd till kvällen som vi kan gilla han brukar stå med sin bil på fredagar,sedan kör jag över till Norra ön ca.vid 11.00 tiden.Skulle man ha lagt denna tråd under träffar.Jag vet inte?Första Citronfjärilen flög förbi idag.Hoppas att vädret håller i sig nu.
Mvh
Anton
 

Hasse P

HBK Medlem
Inlägg
1.296
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2024
Sv: Norra Öland

:cool: Tjena på er simpmetare, är det tyst i lägret tycker ni? det brukar vara det allt som oftas när det är viktiga sammandrabbningar på gång.

Det blir att åka efter Husbilen i morgon kväll efter påställning till VV. Hoppas att komma iväg på fredag till öland.

Skitfiske på er.
 
F

F.d. 29816

Guest
Sv: Norra Öland

just nu står vi vid brofästet på kalmar sidan och har ätit och väntar på morgondagens träff på öland norra
mvh Christer
 
F

F.d. 410

Guest
Sv: Norra Öland

Hejsan Christer
Så då har ni lämnat Västgöta-bygden planenligt. Anton och jag lämnar Kalmar imorgon ngn gång mellan 11-12
Anders
070-696 04 70
 

Hasse P

HBK Medlem
Inlägg
1.296
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2024
Sv: Norra Öland

:cool: Är det någon som kan sätta upp stoppklossar vid den där Långe Erik??

Jag går in för landning runt 13 tiden med ARIATIKEN med fullt påslagen 75 hk sugdisel, Anflygnings riktningen Syd,Syd,Nord straxt ovanför trädtopparna :wideeyed:. Håll gravida kvinnor och småbarn borta från landningsbanan TACK.

Är fyrj..veln påslagen så man har någe riktningsljus FRÅGA KOM??

ÖLAND se UPP nu kommer vi.:swoon::spinny:
 
F

F.d. 1082

Guest
Sv: Norra Öland

:cool: Är det någon som kan sätta upp stoppklossar vid den där Långe Erik??

Jag går in för landning runt 13 tiden med ARIATIKEN med fullt påslagen 75 hk sugdisel, Anflygnings riktningen Syd,Syd,Nord straxt ovanför trädtopparna :wideeyed:. Håll gravida kvinnor och småbarn borta från landningsbanan TACK.

Är fyrj..veln påslagen så man har någe riktningsljus FRÅGA KOM??

ÖLAND se UPP nu kommer vi.:swoon::spinny:

Jag trodde att du va en gubbe!

Lennart:wub::yes:
 
F

F.d. 410

Guest
Sv: Norra Öland

Hasse,
tror inte det behövs några bromsklossar, kör bara rakt mot Långe Erik så ser han till att det tar stopp och du märker det. Blir nog ingen större smäll, sugdieseln får väl inte upp ekipaget i någon högre hastighet kan man tänka.
Om du på vägen upp ser två husbilar i backspegeln så är vi tacksamma om du håller undan för oss. Vi vill håll tempot. Tack på förhand
:twitcy::twitcy::twitcy::twitcy::twitcy:
 
Senast redigerad av en moderator:

Hasse P

HBK Medlem
Inlägg
1.296
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2024
Sv: Norra Öland

:cool: Ja du Lennart vist är man "gubbe" men inte med keps. :msn_run:

AndersHJ har du sett "backspeglar på ett stridsflyg???:confused:.

Näe så här är det, nerfarten mot kalmar handlar om ca 4 uppväxlingar till början av bron sen när man har klarat av vänstersvängen vid Algutsrum på ettans växel blir det plattan i mattan för en ny växling till tvån straxt innan Borgholm 3:an plockas i vid Källa, sen hoppar jag över 4:an och tar femmans växel till straxt före Löttorp. Nu kommer det Knepiga på hela resan, att få ner farten lagom genom Böda där inflygningsvinkeln måste vara den rätta för en snygg landning vid Långe Erik.

Sa jag att jag skiter i att ta med vadarbyxor, det går nog lika bra med G-dräkten tror jag.:D
 
F

F.d. 410

Guest
Sv: Norra Öland

Så är man hemma efter en trevlig fiskehelg på Norra Öland.
Vill tacka Anton för ett trevligt arrangemang och då inte minst det fina vädret som han ordnade med. Tror han står på god fot med vår herre, något som vi var inne på under helgen men det var en alltför djup och obegriplig historia för att ta upp här. Men tack Anton för initiativet.

Fisk blev det kanske inte så mycket av men som HasseP menade så är det ju inte det som är vitsen utan det sociala umgänget väger tyngst vilket jag håller med om. Dock kämpade Marianne och Hasse väl vid den solbelysta stranden.

Kerstin verkade inte tro speciellt mycket på Christers fiskelycka men han var väldigt ihärdig med sitt fiskande. Jag vet inte huruvida han fick en riktig bamse på kroken men det jag vet är att hans favoritspö gick av. Bra för Christer mitt i bedrövelsen är ju att han nu har rätt att göra ett "kostsamt" besök i sportfiskeaffären.

Chartago-Anders var väl den i helgen som får framstå som vinnare. Han smet iväg från sällskapet och återkom bärandes på sin fångst, en stenbit! Visserligen en fisk i vår svenska fiskefauna men ingen verkade intresserad av att anrätta fångsten, kan bero på att korvarna reda låg på grillen medans solen gjorde en fantastiskt vacker sorti ner i havet.

Anton framhöll flera gånger att han inte garanterat någon fisk och han får inte på något sett kritik för utebliven fångst, bortsett från stenbiten, men däremot skall han ha all heder av arrangemanget och den perfekta timingen med vädret. Det regnade lätt idag på morgonen när det var dax för hemfärd, och det gillar ju potatisen.

Anders
 
F

F.d. 50064

Guest
Sv: Norra Öland

MMMM...Snacka om skitfiske.Om jag ändå hade bett om lite mer öring,när jag ändå hade närkontakt.Hur var det med den där filmen,Vi hade i alla fall tur med vädret.Så är det,men jag ger mig aldrig.Vi tar dem nästa gång,sedan blir ju fisken lite större till nästa år,eller hur.Jag fick träffa nya och sympatiska människor som jag hoppas att vi håller kontakt fram över.Och att det blir fler liknande träffar.Jag skall försöka att komma igen nästa år med något liknande.
Till sist vill jag tacka alla som tog sig tid att komma.
Kör försiktigt and give peace a chance.
Anton
 

Bilagor

  • 3.jpg
    3.jpg
    52,7 KB · Visningar: 1
  • 5.jpg
    5.jpg
    73,9 KB · Visningar: 1
  • 1.jpg
    1.jpg
    34,4 KB · Visningar: 3
  • 2.jpg
    2.jpg
    127,8 KB · Visningar: 1
  • 4.jpg
    4.jpg
    136,9 KB · Visningar: 11
  • 6.jpg
    6.jpg
    107,8 KB · Visningar: 3

CarthagoAnders

HBK Medlem
Inlägg
829
Kommun
Karlshamn
HBK-Nr
377
Medlemskap
2024
Sv: Norra Öland

tack själva för en underbart skön och avkopplande helg på Öland, speciellt tack till Anton som tog initiativet
stenbiten var ju stendöd redan när jag fick upp den och korven på grillen var väsentligt aptitligare
håller med om att den fisk vi lät vara kvar i Kalmarsun kommer att växa till sig och bli väsentligt bättre till nästa gång
hoppas vi ses snart under likartade förhållanden

/Anders
 
F

F.d. 50064

Guest
Sv: Norra Öland

Hej-och helt plötsligt har inläggen fått röster och dialekter när jag läser.
Va häftigt.
Ha det så bra nu i sommar.
Mvh
Anton:mcride:
 
Toppen