• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

"Finska vintertäcket"

Lotta & Håkan

FD HBK Medlem
Inlägg
41
Kommun
Monchique
HBK-Nr
15072
Medlemskap
2023
I helgen provade vi det nyinköpta finska vintertäcket på vår husbil.
Det blev riktigt busväder, regnet vräkte ner och vinden var riktigt hård i byarna. Täcket satt som gjutet hela natten... och vattnet bara rann av, inget gick igenom till rutan. Täcket var torrt på morgonen förutom en liten flik i ena nedre hörnet!! Ingen kondens på rutorna!:wink:

Huruvida det sparar energi eller inte går i dagsläget inte att säga men det måste absolut göra nytta, det är jag övertygad om.

Det är superlätt att lägga på även när man är ensam, passformen perfekt!

Som mycket sykunnig måste jag säga att det är otroligt välsytt det finns dock två små detaljer som jag ska lägga till på mitt...gissa den som kan!

Hett tips alltså :yes:

MVH//Lotta
 

Anne & Klas

HBK Medlem
Inlägg
1.808
Kommun
Tyskland
HBK-Nr
7412
Medlemskap
2024
Sv: "Finska vintertäcket"

Var i Sverige i början på förra veckan och köpte bla. ett begagnat finskt vintertäcke i Saxtorp. Packade det bra så att jag kunde ta med mig det hem som handbagage på Easyjet. Provade det i helgen och det passar perfekt och ingen tillstymmelse till kondens på rutorna. Toppen
 
F

F.d. 5333

Guest
Sv: "Finska vintertäcket"

Hur tvättar ni det Finska sommartäcket?

Malin



Har inte tvätta vintertäcket från Tornio men, vintern 2010 när vi åkte från campen så hängde jag in täcket på tork i pannrummet, efter 2 dygn kom vi hem åkte till campen skullet montera täcke, det hade Krympt!
när vi skulle tänja (dra) ut det för att få på det sprack det vid vänster backspegeluttag. Kontaktade Tornio, konstigt tyckte frun som talade svenska, enda orsaken kunde vara att den tråd som de använt har dragit ihop sig. Nåväl vi fick ett nytt täcke så småningom utan kostnad.

Det fungerar bra även enbart detta och inget inre draperi.
 
Toppen