• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla. Du måste logga in för att betala årsavgiften!

Fiat Ducato Cosmos Weinsberg -87

Ja fördelen med camping florida är att de känner mej särskilt restaurangägaren som vill mej väl. Det är lugnt och tyst gott om träd av olika sort palmer och liknande som kan skugga om det blir varmt. Det har blivit så att jag är mer rädd för värmen än kylan och det ligger 30mil norrut.
Normalt brukar jag köra förbi barcelona till nästa ställe men kan ta mej lyxen att stanna och ta barcelona i lugn och ro senare. 240 mil på 1 månad blir ju 8 mil om dagen så ingen stress när jag säjer adjö till europa.
Var till woken idag köpte matlåda 5 eu. Det var strax innan stängningings dags och det var bortplockat med revbensspjäll och liknande till nästa sittning.
Plötsligt dyker det upp en kock med en bricka med utvalda godbitar och höll fram.
På något sätt har jag fått VIP-status på restaurangen??
De är ju kineser allihopa och pratar nog bara sitt språk.
Fick en lektion om Laktosintolerant idag och det är nog det jag är så det får jag vara försiktig med. Mina grannar är väldigt vänliga och hjälpsamma men vilken stor husbil och man blir mörkrädd av all elektronik.
Och det säjer jag som jobbat med sånt i hela mitt liv.
Hittade en ny solpanelslampa ganska snygg och välfungerande 7 eu. Kommer sitta och pryda huset hemma.

Jag var idag till receptionen och bestämde dag för avfärd -det blir 28/2 då har jag varit här 91 dagar och uppfyller då kravet at få det billigare priset.
12.60 eu/dag dvs 1146.60 eu
till det kommer elen somfram till dags datum är 117.08 eu och där tillkommer det Elen för kommande vecka är det kalla nätter så kör jag mest diesel är det varma nätter så går fläktkaminen 800W men slår ju av och till så det drar inte mycket en varm natt.
Så kostnaden totalt för 91 dagar väl under 1300eu!
Blev inte så mycket Hade räknat runt 15000kr men då tillkommer ju en del diesel jag köpt.
Sen är ju inte semestern slut är ju en månad kvar.
Vägsträckan hem till färjan är 245mil så lika många liter bensin.
Betalvägen i frankrike vilken jag utnyttjar hela sträckan handlar om 1500kr.
Jo det går köra andra vägar men blir dyrare på bensin och sen vill varken jag eller Cosmos stifta bekantskap med frankrikes oändliga antal rondeller och sen gillar vi inte uppför och nedförsbackar heller.
Det var det ekonomiska sen har jag slitit ordentligt idag vilket man får göra i brist på verktyg och plats att ha dem.

Idag har jag löst problemet med värmaren, den startade ju inte och för att slippa montera ur den så klippte jag sönder hela kåpan för att komma åt säkringen som inte var trasig utan oxiderade anslutningar.
Men diagnosen var rätt Hur jag nu kom fram till det men det är sånt som händer mej oavsett vad det är har jag kunnat hitta fel på sånt jag aldrig sett förut.
Gick ju inte att mäta innan jag med en sax som inte var gjord för att klippa stålplåt med kapat kåpan..
Idag tog jag bort resterna klippte av en bit plåt tog en halvtimme borrade hål och den sitter nu på övre änden av värmaren och håller ihop plastgavlarna på ett bra sätt.
Kunde montera tillbaka fästet för reservhjulet som stagar upp det hela Satte tillbaka displayen med dubbelhäftande tejp.
Kör värmaren nu och allt fungera som det ska, dieselvärmaren kan hålla tempen väldigt stadigt mycket bättre än Fläktkaminen.
Den ska jag uppdatera med en yttre termostat kopplat till anslutningsladden eftersom den är ganska dyr och går väldigt tyst, kör den mycket hemma i sovrummet.
Jo allt låter enkelt när det är klart men när solen gassar och man är blöt av svett tar det emot.
Såg att jag var precis röd i ansiktet och då var jag ändå solbränd.
Pga medicin måste jag behålla långbyxor i solen.
Smörjer ju in knäet och lite annat med flera salvor som inte tål sol.
Finns ju lite mer att göra men egentligen är det inte mycket som behövs för att ge sej av, var orolig att det skulle strula.
Blir en del till lika bra att få det färdigt men inte så roligt.....

Har ju av och till besvärats av röklukt och då mest en lukt jag inte kunnat känna igen men gissat vara narkotika. Talade om det i receptionen och inte bara jag utan många andra har sett ganska misstänksamma ut när de gått förbi tältet.
Men idag har det kacklats väldigt mycket i tältet när jag och en bekant kom till min husbil var lukten väldigt kraftig Diagnosen var otvetydig Cannabis!
Röklukten försvann så småningom och det blev tyst.
De är nog höga som hus trodde min bekant.
Enligt spansk lag är det förbjudet att använda cannabis på campingen men man har inte gjort något. Det gör mej väldigt besviken
Jo jag skulle kunna gå ner till Policia Local och anmäla.
Men jag vill inte vara part i målet vill bara komma härifrån risken är att jag kunde kallas som vittne.
Ska se om jag när allt är klart kan få ett uttalande från någon ansvarig.
Jag har tidigare berömt Bahia Camping men detta drar ned betyget ordentligt och man undrar hur det går till när alla åker härifrån i slutet på mars och festande spanjorer kommer hit.
Ansvaret ligger tungt hos ledningen.
Jag kan idag inte rekommendera någon att åka hit när man trots vetskap inte tar tag i problemet.
Att bo 5 meter från en knarkarkvart och betala för det är väldigt dåligt.
Efter faderns död har tydligen andra värderingar kommit in.

ÅK INTE HIT!!

Tillbaka
Toppen