Kommer tydligen en privatläkare till campingen så jag passade på att gå dit eftersom jag känner av problem med urinvägsinfektion blir ju inte enkelt botad med ett pulver på 2 dagar. Tack vare inkompetensen hos finspångs vårdcentral är risken att det blir kroniskt. Man byggde en vårdcentral som är som ett sjukhus men har tydligen inga pengar att anställa personal eller utrustning och så klart köper man utrustning en röntgen t.ex. så finns ju ingen som kan sköta den.
Regnade hela dagen så blev lite fuktig när jag körde ner på stan.
Satt och åt kinamat när det knackade på dörren, min beställning av stickade tofflor som jag har på mej nu och en halsduk blev avlämnade av stickersan själv.
Blev väldigt bra, sån kan man inte köpa och timpenningen kan inte bli hög för många timmars arbete är det.
Vet bara en som kan göra bättre min förra fru men när vi var gifta blev det inget mer och sen slutade hon helt värk i axlar.
Men där var det perfektion där allt räknades fram med matematisk precision blev det en missad maska så repades allt upp och gjordes om och då kunde jag omöjligt se felet.
Kanske skulle förklara skillnaden med vården privat respektive inte privat.
PÅ läkemedel verkar det som om man får en väldigt bra rabbat det mesta betalar vården men ingen betalar för en läkare det är gratis.
Jag har ett nummer i sjukvården och det verkar som jag är bokförd i ett datorsystem som en doktor kan söka i.
Jag var tacksam att träffa en doktor på ett enkelt sätt han hade en lapp uppsatt att han pratade svenska norska och finska om jag fattade rätt eftersom han såg spansk ut så frågade jag vilket språk han föredrog och det var engelska.
När vi var klara frågade jag om han fattat allt rätt och han sa att jag pratade bättre engelska än honom och det var lite illavarslande. Men jag fick mina oläsbara papper stenografi på spanska om någon frågar mej.
Så jag fick en veckodos pencillin och en medicin i förebyggande syfte .
Flyttade bilen 2 meter från avloppstömningen tänker det ska hjälpa mot lukten lite.
En tysk på andra sidan gatan har tydligen inte råd med att slå i något mot lukten i toaletten så där inne luktar det illa men är förmodligen fattig bilen är lagad med tejp mot regn listerna läcker säkert. Sen var det sjö på taket. Så den bilen är totalslut.
När de ser att jag kan se in i bilen blir de rädda och drar för gardinerna mitt på dagen.
Stackars människor blir rädda bara jag kan se in, Fransosen går numera alltid på andra sidan vägen och det ska han göra!
Regnat av och till hela dagen och fortsätter nu.
Många långliggare här säjer att det är det värsta vädret de upplevt.
Hade ju planer på en långtur med extrabatteri men det har inte varit läge för det.
Finns ju dom som med små väskor med bouleklot vandrat iväg till banan här utan för men regnet har ju varit ständigt närvarande.
En del undrar varför jag inte är med, men kast med liten boll fanns på 60-talet var inte roligare då.
Ungefär som golf slå på en liten boll och hämta den.
Modellflyget krävde ganska mycket mer speciellt med modellmotorer. Det var tekniskt och en utmaning.
Jag har en femkubikare ska ge en Hk och gått väldigt lite funderar ibland att sätta den på min sparkcykel en liten utan motor 4,5kg går ju lätt att ta med på flyget, Etanol med inslag av bensin går att köra på bara lite olja att ta med.
Får bli ett litet projekt problemet är ju en växel, slängde ju gamla elborrmaskiner De Walt de hade ju en växel som kunde passat. Får se om det finns någon kvar hade en flexi väldigt dyr. Nu har jag en bortslös Skil som är mycket starkare än alla andra jag ägt 795 med laddare och batteri.
Man skulle kringgå problemet med batteri på flyget.
En annan sak jag funderat på att beställa är ett exoskelett.
Tittar man på amazon finns det massor men alla nästan utan undantag är fejk.
Istället för motorer aistyrda med batteri så har man en fjäder. Köp inte.
Hypershell Tech Global
Är de enda mej veterligen som har någonting som verkligen fungerar blivit billigare pga kronförstärkningen
12000kr Ska man om det går köpa via amazon blir det 1000kr dyrare.
Så man kan köpa direkt därifrån Har läst de flesta recensionerna som finns på nätet och det verkar vara en bra produkt.
Gick ju en del i skogen förr men slutade när orken tröt skulle vara ett sätt att komma ut har ju skog och sjöar och stigar väldigt nära. Bor i en natursjön del av sverige.
Tanken är ju att komma igång att gå ut, körde mycket moped på småstigar för men det är inget för de flesta elfordon.
Man kommer ju mycket närmare naturen om man går.
Finns två batterier, det roliga är att jag har en strippad hopfllbar cykel i källaren renoverad, exoskelettet hjälper till att trampa blir lite av en elcykel.
De batterierna ska vara tillåtna på flyg. Funderat på att beställa hit men jag lugnar mej tills jag kommer hem
Miljön här är inte mycket att kliva runt i.