Ja kina butiker finns överallt jag har två st på samma gata runt 500m bort. Kommer inte ihåg namnet. Sortimentet är allt!!
Oftast stora här är det som en stor låda med gångar kors och tvärs och varor upp till 3m eller mer.
Köpte en del verktyg där billigt, färg finns bestick cykeldelar billampor massa med belysning kontakter. Listan kan bli hur lång som helst. Köper mycket kläder väldigt billigt och enligt mej bra kvalitet men det får man inte på marknaden eller hemma på sk utförsäljningar eller lidl. Har köpt en väska typ Kånken 20euro samma kostar 1399 på nätet som ska vara original, de tillverkas i något asiatiskt land och verkar vara helt lika. en typ original kånken kostar också 20eu 1199 hemma har ju haft original och varenda söm och lapparna som sitter i ser helt lika ut och använt i 2 år hemma så samma kvalite.
Går att söka på nätet eller fråga någon och man ska välja någon stor, de mindre nära stränderna har ju sortiment för badning och liknande men de andra har allt problemet är att hitta så man måste ta hjälp av personalen. Oftast sitter det en fastlåst vid kassan som kallar på någon som ofta inte kan ett ord engelska så man måste se till att förklara.
Jag har inte hyrt bil men det är ganska billigt har jag förstått de som har kontakter kan hyra mycket billigt lite äldre bilar.
Taxi inne i stan kostar ofta inte mycket mer än bussen hemma. Går bra att betala med kort, de kommer ofta på ett par minuter.
Vinden har avtagit var lite omväxlande sol och moln, läste en bok i flera timmar på läsplattan. Pratade lite med folk men vill inte beröra läget där kan var känsligt.
Åt färdigmat det var revbenspjäll i söt sås men inget till men smakade bra. Åt en liten konservburk med persikor finns i 3 pack. Åt en pizza hos tomaso blev rekomenderad men den var lika dålig som alla hans pizzor kebab pizza dvs lite kyckling med vit sås, påminde inte om kebab. Det var min sista pizza där. Alla affärer har massor med mer eller mindre frysta pizzor men kräver ugn går inte med micro.
Är vädret bra i morgon så tar jag nog en restaurang vid hamnen för att få rejäl mat behövs ibland. Kanske en lite längre tur, ska titta efter färg som den andra kina butiken har gott om, finns en mindre i centrum bland smågatorna men den är nog spansk .
Mycket är ju stängt nu.