• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Facebook... Giv mig styrka!

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Facebook... Giv mig styrka!

Givetvis är de styrande i dessa länder rädda för ett fritt Internet där alla kan uttrycka sina tankar och skriva ner dem. I sammanhanget bör man dock inte negligera det faktum att tidigare militära operationer i länderna ger större möjlighet för överheten att utnyttja folkets misstänksamhet för att kunna sitta kvar vid makten. Militärt våld är ett utmärkt sätt att fördröja utvecklingen.

Jappe
 
Senast ändrad:

krinil

HBK Medlem
Inlägg
3.860
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Sv: Facebook... Giv mig styrka!

De krav som ställs på användarna är väl snarare omogenhet, godtrogenhet, okunnighet, ignorans, slapphet och nonchalans. :D Jag tror inte många läser det finstilta i avtalet!

Jappe

Så är det Jappe. Vi som är yngre får ofta dessa epitet! :)

Sen är vi alla generellt dåliga på att läsa det finstilta. Både i avtal och manualer. Mycket av det finstilta skrivs mer för att producent/leverantör från början vill friskriva sig från konsekvenser och skydda sig mot konkurrenter, än att binda upp en kund/partner.

FB är definitivt en opinionsbildare över hela världen och ja Montreal, det tycker jag är väl använda biståndspengar!

:-/<rister
 

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.744
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Sv: Facebook... Giv mig styrka!

Är det inte sådant som kallas att blanda sig in andra länders inre angelägenheter, och står det verkligen i uppdraget när det gäller bistånd?

Dan
 

Trixie & Co

HBK Medlem
Inlägg
15
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
10145
Medlemskap
2024
Sv: Facebook... Giv mig styrka!

Jag registrerade mig en gång på facebook men är heller inte överens med tekniken. Jag har gett upp och använder det inte. Kan man avregistrera sig?
 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.875
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Sv: Facebook... Giv mig styrka!

Ja jag har gjort det för några år sedan, är dock tillbaks :p:

Tänk på vid stängning av konto så får du inte logga in på 14dagar, då återaktiveras kontot.
 

Stefan67

HBK Medlem
Inlägg
281
Kommun
Falköping
HBK-Nr
19507
Medlemskap
2024
Sv: Facebook... Giv mig styrka!

Senaste uppdatering hos FB så godkänner man att dom kan gå in och läsa mina SMS i telefonen.
Jag har loggar ut mig från FB för sista gången. Det var en befrielse och riktigt skönt.
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Facebook... Giv mig styrka!

På Android så kan en med fordel benytte Metal app i stedet for Facebook, Facebook Messenger og Twitter appene. Raskere og mye lengre batteritid, samt at den ikke snoker rundt i hele nallen.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Facebook... Giv mig styrka!

Senaste uppdatering hos FB så godkänner man att dom kan gå in och läsa mina SMS i telefonen.
Jag har loggar ut mig från FB för sista gången. Det var en befrielse och riktigt skönt.

Vem använder det ålderstigna SMS idag?
Betala för max 160 tecken utan att kunna bifoga bild eller video?

Facebooks Messenger m.fl. klarar text, bild och video utan kostnad och utan telefon.
 

LasseG

HBK Medlem
Inlägg
976
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
7926
Medlemskap
2026
Sv: Facebook... Giv mig styrka!

Facebook är alldeles utmärkt om man lär sig att filtrera vad man vill se och inte. Jag har 90% av min kommunikation elektroniskt, lika fördelat mellan sms/MMS, Messenger och mail. Jag använder det den mottagaren är bekvämast med, mig spelar det ingen roll. Så länge jag i möjligaste mån slipper prata i telefon så är jag nöjd. :)
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Facebook... Giv mig styrka!

Jag kallar härmed till upprop för att få med Jappe på Facebook!

Jag tycker att hans framträdanden här på HBK's forum blir alltmer sällsynta.
Vi saknar hans inlägg för att skapa debatt och hans eminenta poetiska alster.

På Facebook finns det grupper för alla inriktningar, inte minst husbilar och husbilsresor.

Jag är medveten om att det kan bli en svår uppgift men som alltid är det trägen som vinner.
 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.875
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Sv: Facebook... Giv mig styrka!

Vem använder det ålderstigna SMS idag?
Betala för max 160 tecken utan att kunna bifoga bild eller video?

Facebooks Messenger m.fl. klarar text, bild och video utan kostnad och utan telefon.

Alla jag känner använder sms/mms dagligen.

Jag undrar vilken värld du lever i som betalar för sms, det var otroligt korkat, kanske panschis-sfären där man bor på Lunarstorm för vuxna (FB) utan mobil :)

Bland mina vänner o familj messas det ofta, mellan 100-1000st/mån
På min arbetsplats är alla telefoner mobiler, även bordstelefoner,
där messas det väldigt mycket.

och det fina är att det är gratis samt man kan skicka hur långa sms man vill, det går även att bifoga filer länkar m.m.
Nackdelen skulle i så fall vara att man måste ha med sig sin mobil :cool:

RIKTIGA MÄN VÅGAR VÄGRA FACEBOOK :cool:
 
Toppen