• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Facebook... Giv mig styrka!

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Facebook... Giv mig styrka!

Nu har jag med hjälp av en medlem lyckats befria mig från facebookkontot. Jag försökte ta bort epostkontot som jag hade skaffat till facebook (facejappe) men det verkar omöjligt. Inte ens det klarar jag. Det är så lätt att skaffa ett nytt gmailkonto men himla krångligt att ta bort det.

Vet någon var det står: Ta bort epostkontot?

Jappe
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Facebook... Giv mig styrka!

Jag har varit där men det verkar som om jag blir av med hela Google-kontot och inte bara ett epost-konto om jag försöker där.

Jappe
 

Riviera

HBK Medlem
Inlägg
1.058
Kommun
Båstad
HBK-Nr
139
Medlemskap
2024
Sv: Facebook... Giv mig styrka!

Ytligt kan man bli av med sina gamla konton och inlägg, men var försäkrad om att allt är uppbackat och fortsatt tillgängligt för dem.
 
F

F.d. 25267

Guest
Sv: Facebook... Giv mig styrka!

Tänk vad mycket onödiga problem man slipper när man ÌNTE har Facebook. Vanlig mail och mobil räcker mitt liv ut. Det räcker nog för dom flesta som inte måste ha koll på allt och alla precis hela tiden och vara tillgänglig och uppkopplad dygnet runt. Alla har inte det behovet hur konstigt det än låter. Internet och mobil i all ära men det slår ALDRIG att träffas och umgås på riktigt. Våga vägra fb
 

SirMcLain

HBK Medlem
Inlägg
6.732
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Sv: Facebook... Giv mig styrka!

Jag har varit där men det verkar som om jag blir av med hela Google-kontot och inte bara ett epost-konto om jag försöker där.

Jappe

Om du försöker återställa ditt Google konto så kommer du till en punkt där dom skickar dig ett sms med en kod. (om du har uppgivit någon mobil) Då kan du ange ett nytt lösen (inte det gamla).

Annars är det bara att titta ner så hjälper jag dig.:D
 

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.179
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Sv: Facebook... Giv mig styrka!

"Giv mig styrka" är rätta ordet Jappe när det gäller vissa "sociala" medier som borde förbjudas MED LAG! Läs dagens artikel i GP så kanske poletten trillar ner, eller... du som läser Jappe´s & mitt inlägg kanske inte bryr dig om det(?), det går bra det också, bara du är medveten om hur "gratis"-tjänster fungerar...
 
Senast ändrad:

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Facebook... Giv mig styrka!

Jag följde Knarreviks råd och tog bort kontot via Myaccount.google.com. Språket spökar som vanligt när det gäller IT-världen; det var svårt att avgöra om borttagningen skulle gälla enbart facebookkontot eller hela googlekontot. Jag tog Gud i hågen och tryckte på knappen. Det var enbart facebookkontot som försvann.

Jappe
 

krinil

HBK Medlem
Inlägg
3.860
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Sv: Facebook... Giv mig styrka!

Jag tycker nog ni gör rätt som "vågar vägra Facebook", mm. Användandet ställer helt klart vissa krav och är man inte mogen för det så bör man nog avhålla sig. Precis som så mycket annat i samhället. Kanske är det en generationsfråga. Dvs vi som är lite yngre och därmed bättre förstår potentialen, har lättare att utnyttja de sociala medierna på rätt sätt! =)

:-/<rister
 

Stig

HBK Medlem
Inlägg
1.709
Kommun
Varberg
HBK-Nr
12151
Medlemskap
2024
Sv: Facebook... Giv mig styrka!

Hej

För att gå med i facebook krävs att man godkänner ett ganska omfattande avtal.
Efter att ha läst igenom det var det inget som jag som jag kunde acceptera och därför har jag aldrig anslutit till f-b och för min del är jag nöjd med det.

/Stig
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Facebook... Giv mig styrka!

Jag tycker nog ni gör rätt som "vågar vägra Facebook", mm. Användandet ställer helt klart vissa krav och är man inte mogen för det så bör man nog avhålla sig. Precis som så mycket annat i samhället. Kanske är det en generationsfråga. Dvs vi som är lite yngre och därmed bättre förstår potentialen, har lättare att utnyttja de sociala medierna på rätt sätt! =)

:-/<rister

De krav som ställs på användarna är väl snarare omogenhet, godtrogenhet, okunnighet, ignorans, slapphet och nonchalans. :D Jag tror inte många läser det finstilta i avtalet!

Jappe
 
F

F.d. 14324

Guest
Sv: Facebook... Giv mig styrka!

Finstilta i avtalet...

Hur många av er gillar att göra alla dessa roliga tester på facebook?
De kan vara riktigt roliga och det är ju toppenskoj när man får alla rätt tester och får reda på vilken bil man borde köra etc, etc.

Jag klickade på "allmänna avtal" för en test idag, den fanns som tur var på engelska,, punkt 8.1 tycker jag var lite intressant med tanke på att man godkänner avtalet om man gör testet, det finns även fler intressanta punkter om man orkar läsa.

http://www.socialsweethearts.de/terms_en.html

Jag har gjort min sista test på facebook! (kanske, de är ju roliga)

mvh jocke
 

Belar

FD HBK Medlem
Inlägg
1.934
Kommun
Västerås
HBK-Nr
1945
Medlemskap
2023
Sv: Facebook... Giv mig styrka!

Facebook har för mig gjort det möjligt att ha kontakt med många som jag annars inte skulle ha nått. MEN, jag nobbar (stänger av) ALLA applikationer och ALLA spel, tester etc. Jag stänger även av en hel del reklam/annonser och har de säkerhetsinställningar jag tycker är relevanta.
Då funkar det bra med facebook.
 

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Sv: Facebook... Giv mig styrka!

I förrgår (tror jag det var) visades på TV när dom var ute & frågade ungdomar om dom var med på FB & om dom hade läst användarvillkoren innan dom gick med. Alla svarade inte helt oväntat "nä, det är för mycket att läsa". Dom fick då frågan om man inte borde läsa innan man godkänner varvid svaret blev "ja kanske, men det kan ju inte vara så farligt, det är ju så många som redan är med". Jag tror att detta egentligen inte gäller bara ungdomar utan merparten av användarna & då även en del av dom som lovordar FB här på forumet. Men det skulle ni väl inte erkänna, eller?:D

Bennie
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Facebook... Giv mig styrka!

Trots att Facebook har blivit blockerat av regeringar i Pakistan, Syrien, Kina, Vietnam, Iran och Nordkorea så har man ca 1.200.000.000 registrerade användare.

Är det med invånarnas bästa för ögonen som dessa länder blockerat Facebook?
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Facebook... Giv mig styrka!

Dessa länder har nog blockerat facebook för att amerikanska underrättelseorgan har tillgång till allt som skrivs på facebook och betraktar den informationen som värdefull. De uppräknade ländernas politiska inriktning skiljer sig rejält från USA:s och de styrande betraktar därför facebook med misstänksamhet. En anledning kan också vara kvarstående minnen från USA:s massiva krigföring i flera av länderna.

Jappe
 
Toppen